Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Piotr Janda, 2011-04-29
hermanowa

Historia, Scenariusze

Scenariusz lekcji - Rola teatru w życiu Greków

- n +

Piotr Janda listopad 2003
-nauczyciel kontraktowy
Gimnazjum w Boguchwale

Lekcja historii - scenariusz.

( Metoda projektu.)


Temat: Rola teatru w życiu Greków.

I. Na trzy tygodnie przed planowaną lekcją uczniowie zapisali
następujące polecenie: Na podstawie różnych źródeł informacji przygotuj
scenkę teatralną przedstawiającą zadania jakie musieli wykonać poszczególni obywatele Aten organizując przedstawienia teatralne.

Podział klasy na grupy:
- grupa I – urzędnicy odpowiedzialni za przygotowanie spektaklu
- grupa II – członkowie chóru,
- grupa III – aktorzy,
- grupa IV – widzowie.

1)Zadania główne:
- podział klasy na zespoły,( ilość zespołów nie może przekroczyć sześciu)
- wybór szefa grupy,
- czas przygotowania dwa tygodnie,
- scenka nie może trwać dłużej niż pięć minut,
- jeden uczeń może wybrać i przedstawić tylko jedną postać,

Przy ocenie bierze się pod uwagę:
-pomysłowość,
-przygotowanie i wykorzystanie rekwizytów,
-przygotowanie kostiumów,
-zaangażowanie uczniów,
-sposób prezentacji.


II. Przebieg lekcji na temat: Rola teatru w życiu Greków.

Cele:
1) Zainteresowanie ucznia funkcjonowaniem społeczeństwa starożytnego państwa.
2) Kształcenie umiejętności:
- korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie i prezentacja
wiedzy historycznej,
- działania grupowego, odpowiedzialności za swoje zadanie w grupie,
- pobudzenie do działalności twórczej.

III. Część wstępna:

1) Uczniowie w swoich grupach kończą rozpoczęte jeszcze na przerwie
przygotowania do występów. Każda z grup zajmuje wcześniej wskazane im
miejsce gdzie umieszczają dekoracje, plansze i inne rekwizyty.
2) Nauczyciel podaje temat lekcji oraz kolejność występów, którą ustalono
wcześniej.

IV. Część główna:

Grupy uczniów kolejno według ustalonego porządku przedstawiają
przygotowane scenki, które nie zajmują dużo czasu, gdyż został on
ograniczony w założeniach zadania.( Czas 5 x 4 = 20 minut).

V. Część podsumowująca:

1) Ocena wystąpień.
Każda grupa otrzymuje kartę oceny, na której wypisane są numery zespołów i
nazwy przez nich prezentowanych funkcji obywateli Aten. Uczniowie oceniają wystąpienia swoich kolegów. Następnie nauczyciel wraz z szefami zespołów wystawia ocenę końcową.

VI. Uzyskane osiągnięcia:

1) Zdobycie merytorycznych wiadomości o życiu ludzi starożytnych Aten.
2) Wykonane dekoracje, plansze.
3) Zaangażowanie emocjonalne, wykazanie się pomysłowością i dowcipem.
4) Docenianie pracy innych kolegów, których wystąpienia były nagradzane
oklaskami.


Opracował: Piotr Janda
- nauczyciel Gimnazjum w Boguchwale
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1067
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014