Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Ewa Sepioło, 2011-04-28
Racibórz

Zajęcia zintegrowane, Projekty edukacyjne

Program koła matematycznego dla kl. I-III

- n +

Program koła matematycznego
dla uczniów klas I – III
w Zespole Szkół im. M. Konopnickiej
w Pietrowicach Wielkich


CELE PROGRAMU:
• indywidualizacja nauczania,
• rozwijanie zainteresowań matematycznych,
• zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
• umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,
• wyzwalanie twórczej aktywności,
• wdrażanie do logicznego myślenia, samodzielności, samokontroli i samooceny,
• promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
• zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami.

TREŚCI
Treści programu koła matematycznego dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Poszerzanie treści programowych, stopniowanie trudności, stawianie przed uczniami zadań problemowych ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych.


METODY:
- aktywizujące: problemowe, zadań twórczych,
- gry dydaktyczne,
- konstruowanie gier matematycznych.

FORMY:
- praca indywidualna,
- praca grupowa.

EWALUACJA

Miernikiem oceny zakładanych osiągnięć uczniów objętych programem będzie:
• coraz aktywniejszy udział uczniów zdolnych w codziennych zajęciach lekcyjnych,
• podejmowanie przez nich zadań dodatkowych promujących ich zdolności, przez udział w konkursach matematycznych np. KANGUREK,
• praca na zajęciach nietypowymi metodami,
• dociekliwość, podejmowanie intelektualnych wyzwań na różnorakich zajęciach.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
Realizacja treści i osiąganie celów odbywa się poprzez:
- rozwiązywanie zadań tekstowych różnymi sposobami,
- rozwiązywanie zadań tekstowych niestandardowych,
- rozwiązywanie zadań złożonych,
- matematyczne rozrywki umysłowe,
- łamigłówki matematyczne,
- gry dydaktyczne,
- gry i zabawy logiczne.
PLAN PRACY KOŁA MATEMATYCZNEGO
DLA KLAS I-III


RODZAJ ZAJĘĆ LICZBA ZAJĘĆ PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA

Baśniowe zadania 3 -Zamieszanie w chatce krasnali
-Wyścig w leśnej krainie
-Astronom


Łamigłówki zapałczane 4 -Prostokąty i kwadraty,
-Tajemnicze koło,
-Liczby i cyfry,
-Czarodziejskie przemiany,
-Porzuć schematy,
-Powtórka z geometrii,
-Świat liczb i cyfr,
-Różne punkty widzenia


Gry dydaktyczne - ściganki 4 -Ściganki zwykłe,
-Ściganki z opowiadaniem,
- Ściganki z rozbudowanym wątkiem matematycznym,


Gry wspomagające rozwój rozumowania operacyjnego
4 -Do przodu i do tyłu,
-Wyścigi żabek
-Wyścig ślimaków

Gry - katastrofy
2 -Ile wart jest domek?,
-Ile warta jest wieża?

Gry z wykorzystaniem taśmy krawieckiej
4 -Gdzie jest tygrys?
-Kto szybciej dojdzie liczby…?,
-Kto szybciej dojdzie zera?
-Ściganka


Gry z wykorzystaniem domina
3 -Chodniczek,
-Sumy,
-Wojna


Zabawy z wykorzystaniem zadań on-line
(www.wsip.pl)
3 -Sprężynki,
-Wyścig rowerowy,
-Magiczny trójkąt,
-Zegary


Rozrywki matematyczne

5 -Jakie liczby włączysz do zbiorów?
-Czy umiesz policzyć kwiaty?
-Czy rozwikłasz kod cyfrowy?
-Ilu pasażerów wsiadło do wagonów?
-Jaka jest moc dwóch prostych?
-Jak ułożyć kwadraty?
-Ile trójkątów ma ta figura?
-Czy wiesz jakich liczb brak?


Tangramy
2 -Gęś,
Chłopiec,
-Atleta,
-Skok Adama Małysza,
Ada Małysz odlatuje na zawody samolotem


Zagadki logiczne
5 -Ołowiane żołnierzyki,
-Policz szybko,
-Pole namiotowe,
-Sąsiedzi,
-Wieże,
-Zadania z punktami
-Psiarnia,
-Biblioteka


Odkrywanie reguł
2 -Zadania dotyczące odkrywania reguł ułożonego ciągu figur, liczb czy liter. Zadania typu „Jaka będzie następna figura?’


Wagi
3 -Zadania dotyczące równoważności figur typu „Ile jabłek waży tyle, co dwa banany?”


Zabawy matematyczne
3 -Jaką jestem liczbą?,
-Licz wstecz,
-Zabawa z kostką,
-Parking,
-Koło fortuny,
-Telefon do centrali


Zadania przygotowujące do konkursu matematycznego „Kangurek”
3 -Zadania testowe przygotowujące do „Kangura”.
Ewa Sepioło
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5949
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014