Katalog Anna Zaborska, 2011-04-13 Konopnica Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji: Arbeit und FreizeitKONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Semestr pierwszy (Szkoła Policealna) TEMAT: „FREIZEIT... UND ARBEIT” (opisywanie czynności codziennych z wykorzystaniem czasu zegarowego) DZIAŁ PROGRAMOWY: koniugacja czasowników nieregularnych i złożonych rozdzielnie w czasie teraźniejszym CELE OPERACYJNE: 1. Słuchacz zna: koniugację czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym, zaimki osobowe w mianowniku, szyk zdania prosty i przestawny, składnię zdania prostego (oznajmującego i pytającego), materiał leksykalny dotyczący opisywania czynności codziennych. 2.Słuchacz rozumie: zasady koniugacji czasowników nieregularnych i złożonych rozdzielnie w czasie teraźniejszym, zasady tworzenia pytań i odpowiedzi w czasie teraźniejszym, kontekst, w którym może zastosować dany materiał leksykalny. 3. Słuchacz potrafi: zapytać o czynności codzienne wykonywane o określonej porze, udzielić na ten temat odpowiedzi, wykorzystując czas zegarowy i nowo poznane słownictwo, poprawnie odmieniać czasowniki nieregularne i złożone rozdzielnie, poprawnie budować zdania oznajmujące i pytające w czasie teraźniejszym, zrozumieć nagrane dialogi w takim stopniu, aby rozwiązać ćwiczenie, zrozumieć tekst pisany, opisać ilustracje, wykonać ćwiczenia leksykalne. ŹRÓDŁA MERYTORYCZNE: 1. H. Aufderstraße, H. Bock, M. Gerdes, J. Müller, H. Müller: „Themen neu 1” 2. „einFach gut” – Deutsch für Alltag und Beruf (Band 1) 3. G. Neuner, . Desmarets, H. Funk, M. Krüger, T. Scherling, H. Maleńczyk, G. U. Stachowicz: „Deutsch konkret” 4. J. Douvitsas-Gamst, E. Xanthos, S. Xanthos-Kretzschmer: „Das Deutschmobil” ŹRÓDŁA METODYCZNE: 1. M. Stawna: „Podejście komunikatywne do nauczania języków obcych” 2. E. Ronowicz : „Kierunki w metodyce nauczania języków obcych” 3. K. Kruszewski: „Sztuka nauczania, czynności nauczyciela” FORMY ORGANIZACJI PRACY: 1. Praca zbiorowa 2. Praca indywidualna 3. Praca w parach 4. Praca grupowa METODY: 1. Metoda podająca 2. Metoda gramatyczno - tłumaczeniowa (pośrednia) 3. Metoda poszukująca 4. Metoda ćwiczeń reproduktywno – kreatywnych ŚRODKI I MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: 1. Nagranie „Wie spät ist es?” 2. Historyjki obrazkowe 3. Kserokopie TOK ZAJĘĆ: 1. Czynności wstępne. 2. Nawiązanie do materiału z wcześniejszych zajęć: określanie czasu zegarowego (Üb. – Wie spät ist es?; Was passt zusammen?) wysłuchanie nagrań dialogów („Wie spät ist es?) i odpowiedź na pytanie o czas 3. Prezentacja historyjek obrazkowych, przedstawiających czynności codzienne czterech różnych osób, wypisywanie nowego słownictwa na tablicy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na czasowniki nieregularne i rozdzielnie złożone 4. Opisywanie historyjek obrazkowych, słuchacze zadają sobie pytania a następnie opowiadają o zajęciach bohaterów historyjek 5. Usystematyzowanie i zapisanie na tablicy słownictwa dotyczącego pracy i czasu wolnego (Arbeit: Betten machen, Fieber messen... ; Freizeit: schlafen, schwimmen... ) 6. Utrwalenie materiału gramatycznego na bazie ćwiczeń 7. Utrwalenie materiału leksykalnego – prezentacja kserokopii z informacjami dotyczącymi opisu dnia w rodzinie („Ein Montag bei Familie Berger” + Üb. – „Wann machen sie das?”) a następnie odpowiedzi na pytania dotyczące zajęć członków rodziny o różnych porach 8. Odczytanie i korekta tekstu „Ein Montag bei Familie Berger” („Was ist falsch?”) 9. Zadanie pracy domowej: „Mein Tagesablauf” (Opisz swój dzień) 10. Ocena uczniów za udział w lekcji. Wyświetleń: 2984
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |