AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Lizińska, 2011-04-13
PRABUTY

Fizyka, Program nauczania

Program dodatkowych zajęć z fizyki

- n +

I.Wstęp

Program przeznaczony jest dla uczniów którzy mają trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stopniu koniecznym przewidzianym w obowiązującej Podstawie Programowej oraz Programie nauczania fizyki w gimnazjum.
Program realizowany będzie w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

II.Cele edukacyjne

Cele ogólne
1.Przełamanie strachu przed fizyką.
2.Ukazanie ciekawych stron przedmiotu.
3.Uświadomienie przydatności wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach.
4.Uzupełnienie zaległości i braków w wiadomościach.
5.Przywrócenie wiary we własne siły i możliwości.
6.Zmotywowanie do samodzielnej pracy.


Cele szczegółowe
1.Zdiagnozowanie braków wiedzy z poprzedniego okresu nauki.
2.Poprawienie umiejętności obserwowania i opisywania zjawisk fizycznych.
3.Usprawnianie umiejętności opisywania zjawisk fizycznych z zastosowaniem technik matematycznych.
4.Zaciekawienie fizyką przez rozwiązywanie np. zagadek, krzyżówek.
5.Wyjaśnianie bieżącego materiału.
6.Przygotowanie do sprawdzianów wiadomości.
7.Poprawienie umiejętności posługiwania się językiem fizycznym.



III.Treści nauczania
Treści nauczania są zgodne z programem nauczania realizowanym na lekcjach fizyki w gimnazjum.

RUCH
Względność ruchu.
Prędkość ciała
Droga i czas w ruchu jednostajnym
Graficzny opis ruchu
Opis ruchu na podstawie tabel i wykresów
Ruch jednostajnie zmienny
Analiza ruchu prostoliniowego jednostajnie zmiennego.
Cechy prędkości.

ENERGIA MECHANICZNA
Praca i jej jednostki
Moc i jej jednostki
Praca a energia
Rodzaje energii mechanicznej
Przemiany energii
Sprawność maszyn



PRĄD ELEKTRYCZNY
Prąd elektryczny jako sposób przekazywania energii
Odbiorniki energii elektrycznej
Energia w obwodzie elektrycznym
Obwody elektryczne złożone
Wyznaczanie oporu elektrycznego.

ROZWIĄZYWANIE TESTÓW EGZAMINACYJNYCH.

Liczba godzin na poszczególne tematy będzie dobierana w zależności od potrzeb i możliwości uczniów uczęszczających na zajęcia.

IV.Zamierzone osiągnięcia uczniów

1.Wyrównywanie braków z poprzednich lat.
2.Przyswajanie bieżącego materiału.
3.Większa aktywność na lekcjach fizyki.
4.Podwyższenie ocen ze sprawdzianów wiadomości i kartkówek.
5.Przełamanie barier psychologicznych.
6.Wdrażanie do samodzielnej i systematycznej pracy.





V.Wymagania i procedury osiągania celów
Działania ucznia:
1.Systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze.
2.Aktywny udział w zajęciach.
3.Swobodne używanie języka fizyki w opisie zjawisk fizycznych.
4.Stosowanie technik matematycznych do rozwiązywania zadań.
5.Systematyczne wykonywanie prac domowych i przygotowanie do zajęć.
Działania nauczyciela:
1.Stosowanie metod aktywizujących.
2.Stosowanie pomocy dydaktycznych.
3.Stosowanie różnorodnych form pracy.
4.Dobór treści nauczania do możliwości ucznia.
5.Docenianie najmniejszych postępów w nauce.
6.Odwoływanie się do przykładów z życia codziennego.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2045


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.