AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Milena Parzych, 2011-04-11
Zbónja

Zajęcia artystyczne, Scenariusze

Scenariusz zajęć rytmiczno-tanecznych

- n +

Scenariusz zajęć rytmiczno – tanecznych dla klas II
30.03.2011r
Temat: Doskonalenie poznanego układu choreograficznego poloneza.

Cele lekcji w zakresie:
UMIEJĘTNOŚCI: Doskonalenie kroków i figur w Poloneza, doskonalenie układu podstawowego.
MOTORYCZNOŚĆ: Rozwijanie płynności, precyzji i koordynacji ruchowej .
WIADOMOŚCI: Taniec jako forma rekreacji ruchowej.
POSTAWY: Współpraca w grupie, w parach, kształtowanie dyscypliny w czasie wykonywania zbiorowych figur tanecznych.
Pomoce: wieża, płyta z muzyką.
METODY REALIZACJI ZADAŃ: - naśladowcza ścisła, powtórzeniowa
METODY PRZEKAZYWANIA WIADOMOŚCI: - pokaz z objaśnieniem, wykonywanie zadań ruchowych
Przebieg zajęć:
1. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie tematu lekcji.
2. Przypomnienie trzymania w parze oraz kroku podstawowego poloneza, uczniowie tańczą za prowadzącą.
3. Nauka ukłonów:
Ukłon chłopca: na „raz” – wydłużony krok w przód LN, na „dwa” – dostawienie prawej nogi z jednoczesnym pochyleniem barków i skłonem głowy, na „trzy” wytrzymanie pozy.
Ukłon dziewczynki: na „raz” – wydłużony krok w przód PN z przesunięciem ciężaru ciała w kierunku ruchu, ugięcie w kolanie nogi lewej, na „dwa” – ponowne przeniesienie ciężaru ciała, ale na LN, prawa zostaje w przodzie i opiera się palcami o podłogę. Pochylenie głowy w przód i lekkie rozłożenie obu stron spódniczki, na „trzy” wytrzymanie pozy.
4. Krok podstawowy w parach.
5. Młynek - partnerzy podają sobie ugięte w stawie łokciowym dłonie i trzema krokami wykonują obrót wokół wspólnej osi.
6. Nauka obrót wokół partnera na 3 takty.
7. Nauka tunelu – po środku sali formatujemy kolumnę par. „Ręce wewnętrzne” unosimy do góry tworząc „Tunel”. Ostatnia para w kolumnie pochyla się i w II trzymaniu przechodzi pomiędzy tańczącymi na początek kolumny. Figura kończy się z chwilą przejścia wszystkich par. W czasie przejścia tańczących przez tunel kolumna przesuwa się do tyłu.
8. Para w lewo, para w prawo. prowadząca kolumnę para po dojściu do określonego przez nauczyciela miejsca przechodzi na prawą stronę, druga para na lewą stronę.
9. Most - od chwili spotkania się jedna kolumna par podnosi połączone ręce w górę, tworząc rząd bramek, przez które przechodzą – pochylając się nieco – pary drugiej kolumny. Chłopiec pary, która przechodzi pod rękami przepuszcza partnerkę przodem, wykonuje trzymanie II. Kolumna tworząca „most” także podąża naprzód. I jedne, i drugie pary posuwają się dalej naprzód wzdłuż przeciwległych ścian, w przeciwnym kierunku niż poprzednio. W momencie spotkania się w miejscu, w którym poprzednio rozchodziły się, następuje zmiana: pary, które przechodziły pod rękami, teraz wysoko unoszą połączone dłonie, a pary, które poprzednio tworzyły „most”, teraz przechodzą pod rękami.
10. Most z przejście samej partnerki, partner przechodzi obok.
11. Kolumna czwórkowa. W momencie spotkania się par obok środka tylnej ściany, po dwie pary łączą się razem, tworząc czwórkowe szeregi. Wszystkie łączą się w tym samym miejscu, zwracają się przodem do środka sali i idą środkiem, czwórka za czwórką. Gdy wszyscy utworzą już czwórkową kolumnę, nie zakłócając rytmu tańca wyrównują odległości między czwórkami tak, żeby odstępy między nimi były dość duże.
12. Ukłon.
13. Powtórzenie całości układu z prawidłowym wykonaniem.
14. Podsumowanie lekcji:
• Podziękowanie
• Pochwała najlepiej ćwiczących
• Pożegnanie


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4180


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.