Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Marta Zielonka-Materko, 2011-04-05
Białogard

Matematyka, Konspekty

Konspekt, kl. 4, porównywanie ułamków

- n +

Konspekt lekcji matematyki

Klasa: IV a IV b
Data: 18.03.2011r. 11.03.2011r.
Prowadzący: Marta Zielonka – Materko
Temat lekcji: Porównywanie ułamków.

Cele:
- Ogólne:
• Umiejętność porównywania ułamków zwykłych i liczb mieszanych.

- Operacyjne:
Uczeń po zakończonych zajęciach powinien:
• porównywać ułamki zwykłe o równych mianownikach
• porównywać ułamki zwykłe o równych licznikach
• porównywać liczby mieszane

Główna treść (umiejętność) przedmiotowa (z Podstawy Programowej):
3.5) Ułamki zwykłe. Porównywanie ułamków.

Formy pracy:
• w zespole klasowym
• indywidualna

Metody pracy:
• problemowa
• praktyczna

Środki dydaktyczne:
• podręcznik – "Matematyka 4", M. Dobrowolska, M. Jucewicz, P. Zarzycki, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 2010,
• zeszyt ćwiczeń – "Matematyka 4. Ułamki.", P. Zarzycki, S. Wojtan, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 2010
• zeszyt przedmiotowy
• tablica, kreda

Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne: powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, rozdanie uczniom ich prac grupowych z poprzedniej lekcji i wpisanie ocen do dziennika lekcyjnego.
2. Wstęp:
Zapisanie tematu lekcji na tablicy. Zapoznanie uczniów z celami lekcji.
3. Część właściwa:
4. Nauczyciel podaje uczniom do zeszytu ważne informacje dotyczące porównywania ułamków zwykłych:
• Jeśli dwa ułamki mają jednakowe mianowniki, to ten ułamek jest większy, którego licznik jest większy.
Przykład: > <
• Jeśli dwa ułamki mają jednakowe liczniki, to ten ułamek jest większy, którego mianownik jest mniejszy.
Przykład: < <
• Jeśli porównujemy liczby mieszane, to najpierw porównujemy ich części całkowite. Jeśli są one równe, to porównujemy części ułamkowe.
Przykład: 2 > 1 5 < 5
5. Nauczyciel zapisuje na tablicy kilka przykładów, chętni uczniowie podchodzą do tablicy, wstawiają odpowiedni znak: „<” lub „>” i tłumaczą, dlaczego dany ułamek jest większy/mniejszy.
6. Rozwiązywanie zadań z podręcznika i z zeszytu ćwiczeń:
Zad. 1 str. 148
Ćw. 1, 2, 3, 4 str. 12
7. Podsumowanie:
Zadanie pracy domowej:
Ćw. 5, 6, 8 str. 15 ; Ćw. 10, 11 str. 16
8. Pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2157
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014