Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Lidia Niedźwiedź, 2011-03-20
Nowy Sącz

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz przedstawienia z okazji Halloween

- n +

SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA Z OKAZJI HALLOWEEN
(Ciemność. Z oddali.)
WSZYSCY
Spooky, kooky, creepy and fun! Halloween is the time of Ghosts and Goblins. Of Spooks and Spirits and silly-fun tricks. Of Witches and Scary Black Cats. Of Jelly Apples, Pumpkins and Bats.
(Nadal ciemno. Muzyka- np. Jocelyn Pook. Wchodzą przebierańcy niosąc lampiony. Zataczają koło, lampiony kładą na podłodze i formują półokrąg. Muzyka cichnie, ale nie milknie.)
NARRATOR 1:
Niedawno obchodziliśmy dzień Wszystkich Świętych – święto upamiętniające zmarłych. Odnosimy się do nich z należytym szacunkiem i powagą – świecimy znicze i w chwili zadumy wspominamy najbliższych.
Dziś chcemy na chwilę oderwać się od tej tradycji i trochę na wesoło zająć się duchami, strachami, potworami i wampirami. Zapraszamy wszystkich na krótką prezentację święta Halloween. (Muzyka milknie.)

(Jeden z przebierańców – DUCH - puka do domu. Wychodzi UCZEŃ 1)
DUCH:
Hello Lucy! What are you doing here at home?! It’s Halloween!
LUCY:
Oh, yeah.
DUCH:
We’re going to a party. Do you want to come with us?
LUCY:
Sure, I do!
DUCH:
So you must dress up. Come on!
(Dołączają do przebierańców i wychodzą.)
NARRATOR 2:
(Muzyka w tle- np. Jocelyn Pook.)
Halloween – wieczór 31 października, bezpośrednio poprzedzający dzień Wszystkich Świętych. Halloween jest związane ze starożytnym celtyckim świętem, którym żegnano kończący się rok. Wierzono, że tego wieczoru istoty nadprzyrodzone pojawiają się na ziemi oraz, że dusze zmarłych mają pozwolenie na odwiedziny ich dawnych domów.
Na pamiątkę tych wierzeń obecnie w Halloween obowiązują przebrania rodem z horrorów. Pojawiają się białe damy, duchy, wampiry, potwory, mumie, czarownice, szkielety. Ten ostatni towarzyszy nam czasem na lekcjach biologii. Jego tez zaprosiliśmy na dzisiejszą imprezę. (Wskazuje stojący w rogu szkielet.)
(Muzyka w tle – np. Dracula W. Kilara. Po kolei wchodzą przebierańcy i przedstawiają się. Wszystko ma wyglądać strasznie.)
I’m a ghost.
I’m a …..
PRZEBIERANIEC 1: (Zachęcając resztę.)
Let’s go trick or treating!
WSZYSCY: (Z entuzjazmem.)
Trick or treating! Trick or treating!
(Wszyscy przebierańcy zmieniają swoje miejsca.)

NARRATOR 1:
Halloween to także czas, kiedy grupy dzieciaków odwiedzają okoliczne domy i wyłudzają słodycze wołając Trick or Treat! – Cukierek albo psikus!

PRZEBIERANIEC 2: (Podchodzi do domku i puka)
Knock! Knock!
MĘŻCZYZNA:
Who’s that?
WSZYSCY:
Trick or treat! Trick or treat!
Give us something good to eat!
MĘŻCZYZNA: (Wychodzi i grożąc palcem woła)
Go away you little horrors!
WSZYSCY:
Boo!
(Dzieci malują domek kredą, owijają drzewo papierem toaletowym i uciekają śmiejąc się. Następnie podchodzą ponownie do domu)

NARRATOR 2:
Jak widać przebierańcy nie otrzymali cukierków w zamian za co odwdzięczyli się małym psikusem.

PRZEBIERANIEC 3:
Let’s go somewhere else!
(Wszyscy ponownie zmieniają swe miejsca. PRZEBIERANIEC 3 podchodzi do domku i puka.)
Knock! Knock!
STARUSZKA:
Who’s that?
WSZYSCY:
Trick or treat! Smell my feet!
Give me something good to eat!
STARUSZKA: (Wychodzi)
Oh, come here children. Here you are! (Podaje cukierki PRZEBIERAŃCOWI 3)
WSZYSCY:
Thank you! Bye, bye!
PRZEBIERANIEC 3: (Unosi worek z cukierkami do góry i woła.)
Sweets! Hurray!
(Rozdaje dzieciakom cukierki.)

NARRATOR 2:
Po udanych “łowach” wszyscy udają się na przyjęcia.
(Muzyka – np. Dracula w. Kilara. Przebierańcy jeszcze raz zataczają krąg i kolejno kłaniając się publiczności wychodzą. Jedna z czarownic zostawia na scenie miotłę i nakłada na niej swą czapkę.)

UCZEŃ 1: (Wchodzi i zdziwiony zauważa pozostawione atrybuty czarownicy. Podnosi je po kolei.)
A hat? A broomstick? Whose are these?
CZAROWNICA 1:
They are mine! (Zabiera swe atrybuty. Nakłada czapkę na głowę.)
I’m a witch! (Na te słowa wchodzą pozostałe czarownice. Wspólnie wykonują kilka prostych kroków do kilku taktów głośnej, rytmicznej muzyki – afrykańskie rytmy.)

(Gaśnie światło. Rozlega się śmiech czarownic.)
CZAROWNICE: (Razem)
The sky is blue. The sky is green.
Have you got a penny for Halloween?
Halloween! Halloween!
Witches, Witches can be seen!
NARRATOR 2:
Oto i nasze gustowne czarownice, które zaprezentują nam swój taniec.
(Czarownice ustawiają się w kręgu wokół stosu suchego drewna. Odtwarzana jest piosenka „The Hokey Pokey”. Czarownice tańczą)

NARRATOR 1:
Nieodłącznym elementem Halloween jest Jack-O’Lantern – charakterystyczny lampion, z którym wiąże się stary irlandzki mit. Popatrzcie.
(Wchodzą JACK i DIABEŁ. JACK siada przy stole. DIABEŁ biega wokół niego kusząc go)
NARRATOR 2:
Pewien skąpy człowiek o imieniu Jack zawarł kiedyś pakt z diabłem.
(Muzyka – „pukanie do drzwi” Beethovena)
JACK:
Założę się, że nie potrafisz zamienić się w monetę!
DIABEŁ:
To dla mnie żaden problem!
JACK:
W takim razie przemień się w 6 pensów a ja ureguluję tobą rachunek.
NARRATOR 2: (Opowiada, a w tym czasie DIABEŁ i JACK odgrywają wydarzenia. DIABEŁ rzuca w stronę JACKA monetę a sam się chowa. JACK chowa monetę do kieszeni, wkładając tam również srebrny krzyż)
Zamiast zapłacić Jack schował monetę do kieszeni, w której trzymał srebrny krzyż, co uniemożliwiło diabłu powrót do swojej postaci. Jack, zanim go w końcu wypuścił, kazał mu coś obiecać.
JACK: (trzymając rękę w kieszeni)
Ale najpierw obiecaj, że przez rok nie będziesz chciał mojej duszy.
DIABEŁ:
Obiecuję!
(JACK wyciąga rękę z krzyżem z kieszeni, a DIABEŁ ucieka)
NARRATOR 2: (W czasie opowieści JACK błąka się po sali, puka najpierw do nieba, potem do piekla)
Pech chciał, że Jack zmarł tego roku. Ponieważ utrzymywał kontakty z diabłem, nie został wpuszczony do nieba.
ANIOŁ: (Z powagą rozkładając ręce)
Go away, my son.
NARRATOR 2:
Diabeł też nie chciał go przyjąć do piekła.
DIABEŁ: (Rozkładając ręce)
Przecież ciągle obowiązuje nas umowa. Zapomniałeś już? Masz tutaj tylko węgiel z ogni piekielnych, by oświetlał ci drogę. Idź szukać swojego wiecznego miejsca. He, he, he!
(Rzuca w jego stronę „rozżarzony węgielek”. JACK chwyta węgielek, wkłada go do dyni i odchodzi ze spuszczoną głową. Staje na środku sceny.)
NARRATOR 2: (wskazując Jack-O’Lantern)
Tak wykonaną lampę nazwano Jack-O’Lantern. Dziś, położona na parapecie okiennym ma odstraszać złe duchy.

NARRATOR 1:
Ważnym elementem każdego balu przebierańców, oprócz konkursu na najlepszy strój, są też wróżby i zabawy. Chcieliśmy zaprezentować kilka z nich.

APPLE BOBBING
(za pierwsze miejsce 3 punkty; drugie 2 punkty i trzecie 1 punkt)
1. Konkurencja polega na zjedzeniu jabłka wiszącego na sznurku bez pomocy rąk (koleżanka/kolega trzyma jabłko na sznurku, zawodnik próbuje je zjeść).
2. Wygrywa osoba, która zje jabłko w najkrótszym czasie.

RZUCANIE OBIERKAMI
1. Zawodnicy obierają jabłka w taki sposób by nie przerwać łupy. Następnie rzucają łupiny za siebie.
2. Z kształtu, w jaki ułożą się łupiny odczytujemy przyszłość

SOCZEK SMOCZEK
(za wypicie soku bez skrzywienia 1 punkt)
1. Konkurencja polega na wypiciu za jednym razem porcji soku z cytryny.
2. Nie można skrzywić się ani pluć.

RZUT DUCHEM
1. Konkurencja polega na trafieniu duchem do jednego z pojemników.
2. Każdy uczestnik ma 2 rzuty.
3. Rzuty celne są punktowane:
mały pojemnik – 3 punkty
średni pojemnik – 2 punkty
duży pojemnik – 1 punkt

KRZYK ROZPACZY
1. Konkurencja polega na wydaniu najbardziej przerażającego, rozpaczliwego, donośnego krzyku.
2. By uniknąć kumoterstwa krzyki wydawane są z ukrycia.
3. Widownia nagradza brawami za najlepsze okrzyki. Komisja przyznaje punkty według nasilenia braw 1-3 punktów.

PRZEJŚCIE POD KIJEM SAMOBIJEM
(dwóch uczniów trzyma za końce długi kij lub miotłę na wysokości dostosowanej do wieku i wzrostu uczestników, 2 punkty za poprawne przejście)
1. Konkurencja polega na przejściu w stroju Halloween pod „kijem samobijem” bez naruszenia stroju czy zrzucenia kija.

Opracowała
Lidia Niedźwiedź
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3444
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014