Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Anna Piechota, 2011-03-20
Rybnik

Anna Filiks
Język angielski, Scenariusze

Scenariusz Dnia Języków Obcych

- n +

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2010
Dla klas IV - VI
w Szkole Podstawowej nr 13 w Rybniku

Data: 05.10.2010
Osoby organizujące: Anna Piechota, Anna Filiks
Czas trwania: 45 minut


Cele imprezy szkolnej:

uświadamianie korzyści płynących z uczenia się języków obcych
ukazanie bogactwa kultur i języków w Europie
propagowanie zdrowego współzawodnictwa
umożliwienie dzieciom zaprezentowania się przed społecznością szkolną
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne działania
umożliwienie uczniom podzielenia się swoją wiedzą kulturowo- geograficzną o państwach europejskich


Plan ramowy:

1.Powitanie klas zgromadzonych na imprezie oraz przybliżenie idei obchodzenia Dnia Języków Obcych.
2.Wyjaśnienie zasad.
3.Prezentacja flag i strojów przygotowanych przez poszczególne klasy, zajęcie miejsc przez reprezentację.
4.Pytania i zadania konkursowe oceniane przez komisję.
5.Podsumowanie, obliczenie punktacji
6.Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie pamiątkowych dyplomów i podziękowań.
7.Podsumowanie imprezy i pożegnanie.



















SCENARIUSZ IMPREZY

1.Powitanie klas zgromadzonych na imprezie oraz przybliżenie idei obchodzenia Dnia Języków Obcych.

Prowadząca:

Witam wszystkich, którzy zgromadzili się tutaj dzisiaj na konkursie zorganizowanym dla uczczenia europejskiego Dnia Języków Obcych. W 2001 roku, czyli już 9 lat temu, Rada Europy ogłosiła 26 września Europejskim Dniem Języków Obcych. Jest to święto wszystkich Europejczyków. W tym dniu bardziej niż na co dzień powinniśmy sobie uświadamiać jak ważna jest i jak wiele korzyści przynosi nauka języków obcych. Na co dzień uczymy się języka angielskiego, wiec z nim utożsamiamy języki obce, a w Europie w chwili obecnej mamy już 41 oficjalnych języków. W obecnych czasach wycieczki zagraniczne, wyjazdy do pracy do innego kraju stają się coraz bardziej popularne. Wiadomym wiec jest, że nauka języków stała się bardzo ważna. Język jest mostem do innych ludzi.

Dzisiaj chcemy Wam przybliżyć kilka krajów europejskich. Nie będzie to lekcja na temat. Będą to prezentacje przygotowane przez poszczególne klasy z ich wychowawcami. Zobaczycie stroje, poznacie flagi, reprezentacje klas wezmą udział w konkursie, a widownia pokaże jak potrafi dopingować swojej klasie. Mamy nadzieję, że nie tylko uczestnicy konkursu podzielą się zdobyta wiedzą, ale także cała zgromadzona publiczność wyniesie z tej imprezy prócz miłych wspomnień o dobrej zabawie kilka informacji, których nie znała wcześniej.

Ocenianie będą: stroje, flaga, doping, odpowiedzi na pytania konkursowe, wykonanie zadań konkursowych. Będziemy także obserwować bacznie zachowanie klas dopingujących, ponieważ za wzorowe sprawowanie będzie można zdobyć dodatkowe punkty dla swojej drużyny.

Nagrodami będą: ocena celująca z aktywności dla drużyny oraz dwa plusy z aktywności dla klasy za miejsce I, ocena bardzo dobra dla drużyny oraz jeden plus z aktywności dla klasy za II miejsce oraz 2 plusy dla reprezentacji za miejsce III.

Życzymy zatem udanej zabawy i trzymamy kciuki za reprezentacje.

A teraz poprosimy klasy, by zaprezentowały swoje flagi oraz stroje.

2.Prezentacja flag i strojów przygotowanych przez poszczególne klasy.
Zajęcie miejsc przez reprezentacje. Prowadząca prosi każdą klasę o zaprezentowanie swojej pracy oraz przygotowanych strojów. Flagi zostają zawieszone na wcześniej przygotowanym miejscu. Komisja ocenia stroje oraz pracę plastyczną przygotowaną przez uczniów.

Punkty: flaga 1-3 , stroje 1-3.

3.Prezentacja dopingu.

Prowadząca:
Zapraszam teraz wywołane klasy o zaprezentowanie hasła, którym będziecie dopingować swoją drużynę.

Każda z klas prezentuje swój slogan.
Punkty: 1-3.

4.Pytanie sprawdzające wiedzę uczniów.
Każda z reprezentacji odpowiada na jedno pytanie dotyczące danego kraju europejskiego.

Klasa 4a
Pytanie: Jakie wyspy wchodzą w skład Portugalii?
Odpowiedź: Archipelag Azorski i Madera

Klasa 4b
Pytanie: Nad jakimi dwoma morzami leżą Niemcy?
Odpowiedź: Niemcy leżą nad Morzem Północnym i Morzem Bałtyckim.

Klasa 5a
Pytanie: Jaka część ludności mieszka w Dublinie?
Odpowiedź: W Dublinie mieszka prawie 1/3 ludności Irlandii.

Klasa 5b
Pytanie: Jak nazywa się prezydent Francji?
Odpowiedź: Nicolas Sarkozy

Klasa 6a
Pytanie: Co znajduje się w samym środku godła Włoch?
Odpowiedź: Gwiazda

Klasa 6b
Pytanie: Jak nazywa się głowa państwa?
Odpowiedź: Królowa Beatrycze

Punkty: max. 2 punkty za odpowiedź.

5.Zadanie konkursowe z mapą.
Każda z reprezentacji ma ustalony czas na to aby na mapie Europy odnaleźć swoje wcześniej przygotowane państwo.

Klasy czwarte: 8 sekund. Klasy piąte 7 sekund. Klasy szóste 6 sekund.

Klasa 4a – Portugalia.
Klasa 4b - Niemcy.
Klasa 5a – Irlandia.
Klasa 5b – Francja.
Klasa 6a – Włochy.
Klasa 6b – Holandia.

Punkty: maksymalnie 2 punkty.

6.Pytanie sprawdzające wiedzę uczniów.
Każda z reprezentacji odpowiada na jedno pytanie dotyczące danego kraju europejskiego.

Klasa 4a
Pytanie: Jakie miasto jest stolicą Portugalii?
Odpowiedź: Lizbona

Klasa 4b
Pytanie: Na ile landów dzielą się Niemcy?
Odpowiedź: 16

Klasa 5a
Pytanie: Jaka Jak nazywa się najwyższy szczyt Irlandii?
Odpowiedź: Carrantouhill 1041.

Klasa 5b
Pytanie: Jaką nazwę ma hymn Francji?
Odpowiedź: Marsylianka

Klasa 6a
Pytanie: Jak nazywa się premier Włoch?
Odpowiedź: Silvio Berlusconi.

Klasa 6b
Pytanie: nazywa się drugi język urzędowy poza holenderskim obowiązujący od niedawna w części Holandii?
Odpowiedź: Jest to język fryzyjski

Punkty: maksymalnie 2 punkty.

7.Zadanie konkursowe. Odszukaj błędy.
Każda drużyna otrzymuje tekst opisujący jeden z krajów europejskich, zawierający trzy błędy. Uczniowie mają za zadanie odnaleźć i podkreślić 3 niewłaściwe słowa.

Klasa 4a
PORTUGALIA
Filmy w TV emitowane są w wersji z dubbingiem. Hokej (soccer) to najbardziej znany, kochany sport w Portugalii. Do innych, bardziej egzotycznych przysmaków zaliczana jest wędzona ryba (presunto), pochodząca z północy kraju.
Odpowiedzi: wersji oryginalnej, football, szynka

Klasa 4b
NIEMCY
Najwyższy punkt Niemiec to Gerlach. Berlin podzielony jest na 13 dzielnic. Stara Galeria Narodowa to znany berliński kościół.
Odpowiedzi: Zugspitze, 12, muzeum (galeria)

Klasa 5a
IRLANDIA
Językiem urzędowym jest niderlandzki i angielski. Językiem tym jednak biegle posługuje się zaledwie 5% mieszkańców. Jednostką monetarną jest funt.
Dominującą religią wśród ludności Irlandii jest protestantyzm, wyznaje go 94% społeczeństwa.
Odpowiedź: Irlandzki. Euro, katolicyzm

Klasa 5b
FRANCJA
Najważniejsze ideały Francji zawarte są w haśle rewolucji francuskiej "wolność, równość, tolerancja".Kuchnia francuska jest uznawana za najgorszą na świecie. Francuzi często nazywają swój kraj l'Hexagone – pięciokąt.
Odpowiedzi: braterstwo, najlepszą, sześciokąt

Klasa 6a
WŁOCHY
Rzymianie jedli słodycze, ale uważali na swoje zęby - używali sproszkowanych szczurzych mózgów jako pasty do zębów! Włochy podzielone są na 45 regionów. Włosi uwielbiają wyścigi konne.
Odpowiedzi: mysich, 20, samochodowe

Klasa 6b
HOLANDIA
Holendrzy uczą się od dziecka języków obcych, bo mają świadomość, że zasięg ich rodzimego języka jest niewielki, dlatego 90% Holendrów zna niemiecki. Królestwo Niderlandów jest monarchią konstytucyjną, na czele państwa stoi monarcha - obecnie królowa Beatrixa. Holendrzy spożywają też duże ilości słodyczy a za najbardziej popularny uchodzi placek ze śliwkami.
Odpowiedzi: angielski, Beatrycze, jabłkami

Punkty: maksymalnie 3 punkty.

8.Pytanie sprawdzające wiedzę uczniów.
Każda z reprezentacji odpowiada na jedno pytanie dotyczące danego kraju europejskiego.

Klasa 4a
Pytanie: Kim jest engraxador?
Odpowiedź: To osoba, która natłuszcza i czyści buciki eleganckich panów.

Klasa 4b
Pytanie: Jaki zwyczaj związany z Bożym Narodzeniem wywodzi się z Niemiec?
Odpowiedź: Zwyczaj strojenia choinki

Klasa 5a
Pytanie: Gdzie postawiono zamek Dubliński?
Odpowiedź: Dubliński Zamek postawiono w miejscu oryginalnej warowni wikingów w latach 1208 – 1220.

Klasa 5b
Pytanie: Ile gatunków sera produkuje Francja?
Odpowiedź: 365 gatunków sera.

Klasa 6a
Pytanie: Co oprócz kotów, grochu, kapusty i pokrzywy, przywieźli do Anglii Rzymianie?
Odpowiedź: Rzymianie - - przywieźli do Anglii pierwsze sztuczne zęby.

Klasa 6b
Pytanie: Od czego najczęściej pochodzą nazwy serów holenderskich? Podaj 2 przykłady.
Odpowiedź: Nazwy te pochodzą od nazw miast, np. Gouda, Edam.

Punkty: maksymalnie 2 punkty za odpowiedź.

9.Zadanie konkursowe. Ułożenie puzzli na czas.
Każda drużyna musi jak najszybciej ułożyć puzzle przedstawiające mapę kraju europejskiego.
Punkty: dwie pierwsze drużyny 2 punkty, dwie drugie drużyny 1 punkt, dwie trzecie drużyny 0 punktów.

10.Pytanie sprawdzające wiedzę uczniów.
Każda z reprezentacji odpowiada na jedno pytanie dotyczące danego kraju europejskiego.

Klasa 4a
Pytanie: Kiedy przypada Dzień Portugalii?
Odpowiedź: 10 czerwca.

Klasa 4b
Pytanie: Jakie tradycyjne potrawy są najpopularniejsze? Wymień dwie potrawy.

Odpowiedź: Kiełbasy (Wurst), peklowana i wędzona pieczeń wieprzowa (Kassler ziemniaki smażone, gotowane lub np. w postaci sałatki ziemniaczanej (Kartoffelsalat). Kapusta, Sauerkraut, czerwona Apfelrotkohl. Kluski zwane Spätzle i Maultaschen , Golonka (Schweinehaxe), piwo, Zupy (Eintopf).

Klasa 5a
Pytanie: Jakie święto narodowe i kiedy jest obchodzone także poza Irlandią?
Odpowiedź: Dzień Świętego Patryka, 17 marca..

Klasa 5b
Pytanie: Wymień dwa języki regionalne używane we Francji?
Odpowiedź: prowansalski, bretoński , alzacki, baskijski, kataloński, arabski, flamandzki, korsykański, lotaryński.

Klasa 6a
Pytanie: Jakie dwa kraje - enklawy znajdują się na terytorium Włoch?

Odpowiedź: Wewnątrz terytorium Włoch znajdują się ponadto dwa państwa-enklawy: San Marino (39 km granicy) i Watykan (3,2 km).

Klasa 6b
Pytanie: Kiedy w Holandii obchodzi się święto narodowe?
Odpowiedź: 30 kwietnia – rocznica wstąpienia na tron królowej Beatrycze w 1980r.

Punkty: maksymalnie 2 punkty.


11.Zadanie konkursowe. Dopasowanie podstawowych słówek do nazwy kraju.

Reprezentacje mają za zadanie dopasować słowo „dziękuję” napisane w sześciu językach europejskich do kraju jego pochodzenia.

Punkty: 1 punkt za każdą dobrą odpowiedź.

12.Zadanie konkursowe. Rozpoznanie języków europejskich w piosenkach.

Drużyny usłyszą sześć fragmentów utworów muzycznych. Ich zadaniem jest rozpoznanie i zapisanie nazwy kraju na kartce papieru.

Punkty: 1 punkt za każdą dobrą odpowiedź.
13.Podsumowanie, obliczenie punktacji
14.Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie pamiątkowych dyplomów i podziękowań.

Dziękujemy wszystkim klasom za zaangażowanie, czynny udział i doping. Jako, że wszystkie klasy włożyły dużo wysiłku w przygotowanie do dzisiejszego konkursu, postanowiłyśmy wyróżnić tylko 3 najlepsze klasy, a pozostałe niech się cieszą wspólnym miejscem 4 :-)
Gratulujemy najlepszym. Prócz dyplomów, dostaniecie nagrody w postaci miłych niespodzianek za aktywność.

15.Podsumowanie imprezy i pożegnanie.

Dziękujemy wszystkim za serce włożone w tę imprezę, reprezentantom klas za odwagę i wolę walki, wychowawcom za to, że z Wami byli i Wam pomagali. Dziękujemy również Dyrekcji za przybycie i sprawiedliwe ocenianie waszych umiejętności a także docenianie waszej waleczności.
Mamy nadzieję, że spotkamy się na podobnej imprezie za rok.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3420
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014