AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anita Kocuła, 2011-03-11
Lubań

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć z matematyki dla klasy I

- n +

Konspekt zajęć dla klasy I

Temat: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych. Doskonalenie liczenia w zakresie 6.

I Cele ogólne:
- Doskonalenie techniki rachunkowej.
- Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
- Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią.
- Wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy.
- Zgodna praca w zespole.

II Cele szczegółowe:

Uczeń:
- zna cyfry w zakresie 6
- porządkuje cyfry rosnąco
- układa treść zadania do ilustracji,
- formułuje odpowiedzi na pytania,
- zapisuje rozwiązanie zadania tekstowego
- oblicza sumy w zakresie 6,
- umie pracować zgodnie w zespole.

III Formy pracy:
- zbiorowa
- grupowa
- indywidualna

IV Metody pracy:
- czynnościowa
- oglądowa
- słowna

V. Środki dydaktyczne:
Ilustracje zbiorów, ilustracje przedstawiające treść zadania, kartoniki z liczbami, gazety, obręcze, płyta z muzyką A. Vivaldiego „ Zima”

Przebieg lekcji:
1. Układanie kartoników z cyframi rosnąco od 1 – 6.
2. Określanie liczebności zbiorów prezentowanych na tablicy, podnoszenie w górę odpowiedniego kartonika z cyfrą.
3. Określenie w którym zbiorze jest najmniej elementów, w którym najwięcej.
4. Ułożenie zbiorów od najmniejszej liczby elementów do największej. Podpisanie cyframi.
5. Nauczyciel pokazuje kartoniki z liczbami, uczniowie szukają określonej liczby elementów w wyposażeniu klasy.
6. Zadanie z treścią:
Wiatr przywiał do klasy 5 małych i 1 dużą śnieżynkę. Ile śnieżynek wiatr przywiał do klasy ( nauczyciel ma przygotowane śnieżynki wycięte z białego kartonu i ilustruje treść zadania)
- analiza treści zadania
- ułożenie działania przez uczniów na ławkach za pomocą cyfr i znaków, które maja na kartonikach - udzielenie odpowiedzi
8. Zajęcia na sali gimnastycznej.
-słuchanie utworu „ Zima” Vivaldiego, robienie kul z gazety, podrzucanie
- ustawienie w szeregu, odliczanie do 6 Utworzenie 3 grup.
- rzucanie do celu papierowymi kulami
- liczenie ile kół trafiło do obręczy, ile kół jest poza obręczą
- próby układania przez grupy zadań z treścią i działań
- udzielanie odpowiedzi
9. Powrót do klasy.
- praca indywidualna- ćwiczenia w dodawaniu liczb w zakresie 6
- sprawdzenie poprawności wykonania zadania
10. Podsumowanie zajęć.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10076


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1