Katalog Magdalena Frasunkiewicz, 2011-02-25 Kalisz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego§ 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego Termin realizacji Dokumentacja 1.Poznanie procedury awansu zawodowego: - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku), - śledzenie zmian zachodzących w aktach prawnych dotyczących systemu oświaty i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -VIII - IX 2009 r. -w ciągu trwania stażu -wniosek o rozpoczęcie stażu, -opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu: -ustalenie z opiekunem stażu terminów, spotkań z uwzględnieniem ich tematyki. -IX 2009r. -w ciągu trwania stażu -harmonogram spotkań 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. Raz na 2 miesiące -wnioski z obserwowanych zajęć 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Raz na 2 miesiące -omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna 5. Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnej pracy: - pisanie scenariuszy i konspektów lekcji, - opracowywanie testów, sprawdzianów, quizów, gier dla nauczanej klasy, - przeprowadzenie badania wyników nauczania języka angielskiego dla klasy IV, - napisanie programu dla kółka z języka angielskiego. -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -styczeń 2010r. -wrzesień 2010r. -konspekty, -testy i sprawdziany, -analiza wyników, -plan koła 6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy: - samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, - prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy szkolnej oraz klasy językowej. -w czasie trwania stażu -potwierdzenia 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. -gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.), -napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. -w czasie trwania stażu -raz w roku -potwierdzenia, -potwierdzenia 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów: - obserwacje, - współpraca z pedagogiem szkolnym, -współpraca z innymi wychowawcami, - współpraca z innymi nauczycielami. -w czasie trwania stażu -notatki, -potwierdzenia 2. Współpraca z miejscowymi strukturami samorządowymi : MOPS, PPP, dzielnicowy, Dom Dziecka, schronisko dla zwierząt, -udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę WOŚP. -w czasie trwania stażu -potwierdzenia 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych: -prowadzenie zajęć z języka angielskiego dla uczniów zdolnych ( w ramach art.42 ust.2 pkt 2). -zachęcanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach świetlicowych i olimpiadach z języka angielskiego -współorganizowanie szkolnego konkursu języka angielskiego, - współorganizowanie konkursów plastycznych w świetlicy szkolnej: - „Bezpieczna droga do szkoły” -„Mój bajkowy bohater” -„W bałwankowie” -„ Świat motyli”. -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -raz w roku -wrzesień2009r. -luty 2010r. - luty 2011r. - marzec 2012r. - zapisy w dziennikach pozalekcyjnych, - zaświadczenia o udziale w konkursach i olimpiadach, -potwierdzenie -potwierdzenie 4.Przeprowadzenie lekcji związanych z wybranymi problemami środowiska lokalnego, społecznymi i cywilizacyjnymi: -przygotowanie lekcji języka angielskiego dotyczącej zagrożeń współczesnego świata np. palenie papierosów, problemy nastolatków, przemoc. -raz w roku w czasie trwania stażu -scenariusz lekcji § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej: - doskonalenie umiejętności obsługi komputera. -przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem obsługi komputera -przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) -dokumentowanie przebiegu stażu. -w ciągu trwania stażu - zaświadczenie, -scenariusze, konspekty, sprawdziany, testy, 2.Publikacje w Internecie: -umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej. -w ciągu trwania stażu -potwierdzenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych: - wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej, -poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet -śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu. -w ciągu trwania stażu - notatki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych poprzez: -aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy, -udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej -w ciągu trwania stażu -według harmonogramu - potwierdzenia udziału (zaświadczenia) -potwierdzenia 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki: -studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (np. praca z uczniem o różnych potrzebach edukacyjnych) , -wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej. -w ciągu trwania stażu -notatki 3. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów: -praca z uczniem słabym i zdolnym(objęcie szczególną troską uczniów słabych, opieka nad uczniami uzdolnionymi), -współpraca z rodzicami. -w ciągu trwania stażu -notatki § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. 1.Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej: - analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: • Statutu szkoły • WSO • Programu Wychowawczy • Program Profilaktyczny -w ciągu trwania stażu -notatki 2. Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań: - uczestnictwo w pracach zespołów nauczycielskich, -uczestniczenie w spotkaniach Rady Pedagogicznej, -uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, -spotkania indywidualne z rodzicami, -pełnienie dyżurów. -w ciągu trwania stażu -potwierdzenia * Zastrzegam sobie prawo do wprowadzania zmian w planie w trakcie trwania stażu. Zatwierdzam do realizacji ……………………………………. ………………………………………… podpis nauczyciela podpis dyrektora placówki Wyświetleń: 1263
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |