Katalog

Magdalena Frasunkiewicz, 2011-02-25
Kalisz

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

- n +


§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach

Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego Termin realizacji Dokumentacja

1.Poznanie procedury awansu zawodowego:
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku),
- śledzenie zmian zachodzących w aktach prawnych dotyczących systemu oświaty i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

-VIII - IX 2009 r.
-w ciągu trwania stażu

-wniosek o rozpoczęcie stażu,
-opracowanie planu rozwoju zawodowego

2. Współpraca z opiekunem stażu:
-ustalenie z opiekunem stażu terminów, spotkań z uwzględnieniem ich tematyki.

-IX 2009r.
-w ciągu trwania stażu
-harmonogram spotkań

3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli.

Raz na 2 miesiące
-wnioski z obserwowanych zajęć

4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Raz na 2 miesiące
-omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna

5. Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnej pracy:
- pisanie scenariuszy i konspektów lekcji,
- opracowywanie testów, sprawdzianów, quizów, gier dla nauczanej klasy,
- przeprowadzenie badania wyników nauczania języka angielskiego dla klasy IV,
- napisanie programu dla kółka z języka angielskiego.





-w czasie trwania stażu
-w czasie trwania stażu
-styczeń 2010r.

-wrzesień 2010r.




-konspekty,

-testy i sprawdziany,

-analiza wyników,

-plan koła


6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy:
- samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej,
- prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy szkolnej oraz klasy językowej.

-w czasie trwania stażu
-potwierdzenia

7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
-gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.),
-napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.




-w czasie trwania stażu

-raz w roku

-potwierdzenia,


-potwierdzenia

7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych


1. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów:
- obserwacje,
- współpraca z pedagogiem szkolnym,
-współpraca z innymi wychowawcami,
- współpraca z innymi nauczycielami.

-w czasie trwania stażu

-notatki,
-potwierdzenia

2. Współpraca z miejscowymi strukturami samorządowymi : MOPS, PPP, dzielnicowy, Dom Dziecka, schronisko dla zwierząt,
-udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę WOŚP.

-w czasie trwania stażu

-potwierdzenia

3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych:
-prowadzenie zajęć z języka angielskiego dla uczniów zdolnych ( w ramach art.42 ust.2 pkt 2).
-zachęcanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach świetlicowych i olimpiadach z języka angielskiego
-współorganizowanie szkolnego konkursu języka angielskiego,
- współorganizowanie konkursów plastycznych w świetlicy szkolnej:
- „Bezpieczna droga do szkoły”
-„Mój bajkowy bohater”
-„W bałwankowie”
-„ Świat motyli”.





-w czasie trwania stażu

-w czasie trwania stażu
-raz w roku



-wrzesień2009r.
-luty 2010r.
- luty 2011r.
- marzec 2012r.




- zapisy w dziennikach pozalekcyjnych,

- zaświadczenia o udziale w konkursach i olimpiadach,

-potwierdzenie

-potwierdzenie




4.Przeprowadzenie lekcji związanych z wybranymi problemami środowiska lokalnego, społecznymi i cywilizacyjnymi:
-przygotowanie lekcji języka angielskiego dotyczącej zagrożeń współczesnego świata np. palenie papierosów, problemy nastolatków, przemoc.





-raz w roku w czasie trwania stażu





-scenariusz lekcji

§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1.Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej
i informacyjnej:
- doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
-przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem obsługi komputera
-przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów)
-dokumentowanie przebiegu stażu.

-w ciągu trwania stażu











- zaświadczenie,
-scenariusze, konspekty, sprawdziany, testy,



2.Publikacje w Internecie:
-umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej.

-w ciągu trwania stażu
-potwierdzenie

3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych:
- wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej,
-poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet
-śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu.

-w ciągu trwania stażu
- notatki

§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty


1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych poprzez:
-aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy,
-udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej

-w ciągu trwania stażu



-według harmonogramu
- potwierdzenia udziału (zaświadczenia)



-potwierdzenia

2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki:
-studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (np. praca z uczniem o różnych potrzebach edukacyjnych) ,
-wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej.

-w ciągu trwania stażu
-notatki

3. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów:
-praca z uczniem słabym i zdolnym(objęcie szczególną troską uczniów słabych, opieka nad uczniami uzdolnionymi),
-współpraca z rodzicami.
-w ciągu trwania stażu
-notatki

§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.


1.Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej:
- analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza:
• Statutu szkoły
• WSO
• Programu Wychowawczy
• Program Profilaktyczny
-w ciągu trwania stażu
-notatki

2. Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań:
- uczestnictwo w pracach zespołów nauczycielskich,
-uczestniczenie w spotkaniach Rady Pedagogicznej,
-uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,
-spotkania indywidualne z rodzicami,
-pełnienie dyżurów.

-w ciągu trwania stażu





-potwierdzenia



* Zastrzegam sobie prawo do wprowadzania zmian w planie w trakcie trwania stażu.

Zatwierdzam do realizacji

……………………………………. …………………………………………
podpis nauczyciela podpis dyrektora placówki
Wyświetleń: 1263


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.