Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Barbara Kamińska, 2011-02-25
Biała Podlaska

Różne, Konspekty

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – klasa II

- n +

Przygotowała: mgr Barbara Kamińska


Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – klasa II

Temat zajęć: Figury - ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz analizy i syntezy wzrokowej.
Metody:
• oparte na słowie: pogadanka, opis;
• oparte na działalności praktycznej: wyszukiwanie szablonów rozpoznanych figur geometrycznych i odpowiednich do nich etykiet, rysowanie w przestrzeni figur, rysowanie ołówkiem figur z których zbudowane są obrazki na kartach pracy, projektowanie obrazka, obrysowywanie konturów wg szablonów, kolorowanie obrazka konturowego;
• oparte na obserwacji: pokaz sposobu rysowania figur w przestrzeni, pokaz szablonów, pokaz sposobu obrysowywania konturów;
Formy pracy:
• f. org. naucz.: p. klasowo-lekcyjna;
• f. org. pracy uczniów: p. indywidualna, p. zbiorowa;
Środki dydaktyczne:
• szablony podstawowych figur geometrycznych (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło)
• etykiety z nazwami figur;
• karty pracy przedstawiające obrazki utworzone z podstawowych figur różnej wielkości;
• kartka z bloku rysunkowego – format A 4;
• ołówek;
• kredki;
Cele operacyjne - Uczeń:
• rozpoznaje podstawowe figury geometryczne: kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt;
• rysuje w przestrzeni figury geometryczne naprzemiennie raz lewą, raz prawą ręką;
• potrafi odgadnąć zagadkę;
• potrafi wyszukać i rozpoznać na obrazku wszystkie figury geometryczne z których został on zbudowany;
• potrafi zaprojektować obrazek z szablonów figur poprzez odpowiednie ich rozmieszczenie;
• wykorzystuje wyobraźnię w rozmieszczeniu szablonów;
• potrafi obrysowywać kontury wg szablonów – używając do tej pracy obu rąk;
• doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz wyobraźnię przestrzenną;
• potrafi kolorować obrazki konturowe nie wychodząc poza linie;
• ćwiczy sprawność manualną, grafomotoryczną;
• prawidłowo reaguje na polecenia nauczyciela;
• potrafi omówić własną pracę;
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Dzieci wraz z nauczycielem siadają w kręgu i przekazują sobie wędrujący uścisk.
2. Rozpoznawanie podstawowych figur geometrycznych rysowanych przez nauczyciela w przestrzeni, wyszukiwanie ich wśród przygotowanych szablonów oraz dobieranie właściwych etykiet z ich nazwami.
3. Rysowanie w przestrzeni wskazanych przez nauczyciela figur geometrycznych naprzemiennie raz lewą raz prawą ręką.
4. Słuchanie i odgadywanie zagadki czytanej przez nauczyciela: Łatwo mnie poznasz stąd, że mam prosty każdy kąt. Cztery boki mam kolego, wszystkie równe są, dlatego pewnie wiesz, jak mnie zwą.
5. Wyszukiwanie, rozpoznawanie i rysowanie figur geometrycznych z których zbudowane są obrazki na przygotowanych kartach pracy.
6. Zaprojektowanie własnego obrazka z przygotowanych szablonów figur geometrycznych.
7. Obrysowywanie konturów wg szablonów.
8. Kolorowanie wykonanych obrazków konturowych.
9. Omówienie wykonanych prac.
10. Pożegnanie. Dzieci kolejno podają sobie maskotkę i wypowiadają się: Dzisiaj na zajęciach najbardziej podobało mi się …. Maskotkę dostaje również nauczyciel, który kończy wypowiedź pozytywnie wzmacniając (pochwałami) każde dziecko.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3437
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014