Katalog Monika Dziechciarz, 2011-02-22 Kraśnik Zawodowe, Scenariusze Scenariusz lekcji: Zasady redagowania zamówienia towarów.Scenariusz lekcji. Temat lekcji: Zasady redagowania zamówienia towarów. Modułowy program nauczania: Technik handlowiec 341[03]. Moduł: Towar jako przedmiot handlu 341[03]Z2. Jednostka modułowa: Prowadzenie korespondencji w języku obcym 341[03].Z2.05. Klasa 2 Technik Handlowiec, Szkoła Policealna. Data: X.X.XX r. Czas realizacji tematu: 45 min. I. Cel ogólny: poznanie zasad sporządzania zamówienia; II. Cele szczegółowe: Cele poznawcze: - poznanie pojęć zamówienie i potwierdzenie zamówienia; - poznanie elementów treści zamówienia; - poznanie sposobów potwierdzenia zamówienia; - poznanie elementów umowy kupna-sprzedaży; Cele kształcące: - umiejętność samodzielnego redagowania zamówień; - umiejętność wypełnienia druku zamówienia; - umiejętność prezentowania poznanych wiadomości; - umiejętność analizowania i wyciągania wniosków; - umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości w praktyce; - doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz selekcji wiedzy; Cele wychowawcze: - wyrabianie dokładności, rzetelności i systematyczności w pracy; - rozwijanie wrażliwości estetycznej; - doskonalenie współpracy w grupie oraz dzielenie się swoja wiedzą i umiejętnościami poprzez wykorzystywanie doświadczenia z praktyk uczniowskich; - systematyzacja dotychczasowej wiedzy ucznia o korespondencji w sprawach handlowych; - wzbudzanie chęci zdobywania nowych umiejętności; - przestrzeganie ładu pracy; - przestrzeganie zasad pracy; - dbałość o własny stan fizyczny w trakcie pracy i przepisy bhp; - systematyczność w trakcie pracy i przestrzeganie dobrej organizacji; - doskonalenie pracy zespołowej; - planowość w trakcie pracy i efektywność; - aktywizowanie uczniów poprzez rozwiązywanie zadań problemowych; III. Typ lekcji: - zapoznanie z nowym materiałem; IV. Metoda pracy: - pogadanka; - ćwiczenia praktyczne; V. Forma pracy: - zbiorowa; - praca w grupach; VI. Środki dydaktyczne: - podręcznik: Mirosława Wiśniewska – Sablowska, Eugeniusz J. Witek: „Technika biurowa”, Wydawnictwo eMPi², Poznań 2002; - podręcznik: Eugeniusz J. Witek: „Praca biurowa”, Wydawnictwo eMPi², Poznań 2003; - wzory zamówień; - zeszyt; - długopis; - słowniki w języku obcym; VII. Tok lekcji: I. Wstępna: 1. Czynności organizacyjne. 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Powtórzenie dotychczasowych informacji dotyczących korespondencji w sprawach handlowych. II. Wprowadzenie do lekcji, wyjaśnienie celów zajęć: 1. Uświadomienie uczniom celu lekcji. 2. Podanie i wyjaśnienie uczniom tematu lekcji. 3. Wprowadzenie do tematu – podanie uczniom punktów do tematu: 1. Wyjaśnienie pojęcia zamówienie i potwierdzenie zamówienia. 2. Elementy treści zamówienia. 3. Sposoby potwierdzenia zamówienia. 4. Elementy umowy kupna-sprzedaży. 5. Przykład zamówienia. 4. Omówienie podanych zagadnień i zapis notatki. III. Część praktyczna: A. Zadanie nr 1: 1. Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy. 2. Rozdaje uczniom rozsypankę. 3. Uczniowie mają za zadanie ułożyć w odpowiedniej kolejności elementy treści zamówienia (na czas). 4. Pierwszy uczeń, który ułoży całe zamówienie zgłasza fakt nauczycielowi i wyjaśnia go, za co otrzymuje ocenę. 5. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania. Konsultuje z opinią pozostałych grup. 6. Uczniowie przepisują treść prawidłowo sporządzonego zamówienia. B. Zadanie nr 2: 1. Nauczyciel wspólnie z uczniami omawia sposoby wypełniania druków zamówień. 2. Nauczyciel pokazuje uczniom różne wzory druków zamówień. Uczniowie podają zauważone różnice. 3. Nauczyciel koryguje na bieżąco pracę uczniów. Indywidualnie wyjaśnia zaistniałe wątpliwości i ocenia najlepsze prace. IV. Podsumowanie i ewaluacja zajęć: 1. Ocena pracy szczególnie aktywnych uczniów podczas lekcji. 2. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej: Zredaguj zamówienie w języku obcym. 3. Sposób uzyskania informacji zwrotnej od ucznia po zakończonych zajęciach: anonimowe ankiety ewaluacyjne dotyczące sposobu prowadzenia zajęć i zdobytych umiejętności. Osiągnięcia ucznia: - wyjaśnienia pojęcia: zamówienie i potwierdzenie zamówienia. - zna elementy treści zamówienia. - potrafi wymienić sposoby potwierdzenia zamówienia. - wymienia i omawia elementy umowy kupna-sprzedaży. - potrafi wypełnić druk zamówienia; - potrafi sporządzić kompletne, czytelne i estetyczne pismo; - umie poprawnie zredagować treść pisma z zastosowaniem odpowiednich zwrotów i skrótów używanych powszechnie w korespondencji, - samodzielnie redaguje zamówienie oraz umowę o dostawę, - potrafi łączyć różne elementy wiedzy. - umie systematyzować poznaną dotychczas wiedzę o korespondencji w sprawach handlowych; - potrafi przeczytać ze zrozumieniem i przetłumaczyć treść zmówienia oraz umowy o dostawę; - samodzielnie formułuje pytania na podstawie przeczytanego tekstu, - potrafi zidentyfikować główne problemy zawarte w tekście, - jest coraz bardziej aktywny w trakcie pracy i efektywnie pracuje na lekcji; - potrafi doskonalić indywidualną i zespołową pracę; - umie prezentować zdobyte wiadomości; - umie wyciągać wnioski; - jest systematyczny w trakcie pracy; - umie właściwie formułować sądy, dotyczące problematyki lekcji; - umie korzystać z różnych źródeł informacji, dokonywać właściwej selekcji materiału i ocenić swoją pracę; Wyświetleń: 1476
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |