Katalog

Izabela Truchan, 2011-02-14
Kraków

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Czynności organizacyjne

L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.Śledzenie nowości w prasie nauczycielskiej i na stronach Internetu. VIII/ IX 2008Na bieżąco. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
2. Wstępna ocena dotychczasowych osiągnięć i umiejętności pedagogicznych. Autorefleksja. IX 2008
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentów. Cały okres stażu Złożenie zgromadzonej dokumentacji. Właściwe podsumowanie stażu w sprawozdaniu.
4. Przygotowanie do końcowego sprawozdania. Autorefleksja oraz analiza i ewaluacja planu. Cały okres stażu Przemyślane sprawozdanie końcowe.









Zadania wynikające z rozporządzenia

1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. (§8 ust.2 pkt 1)
L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Wstępna analiza własnych możliwości i umiejętności. Analiza planu rozwoju szkoły i innych dokumentów celem określenia zadań na rzecz rozwoju własnego, a także podwyższenia jakości pracy szkoły. IX 2008 r. Plan rozwoju zawodowego.
2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb szkoły i własnych - kursach, warsztatach, konferencjach, organizowanych przez ODN lub w ramach WDN.Pozyskiwanie pomocy naukowych, materiałów gratisowych do pracy na lekcji.Przygotowywanie wraz z uczniami pomocy dydaktycznych z języka niemieckiego (plakaty tematyczne itp.). Okres stażu.j.w.j.w. Świadectwa ukończenia, notatki, dokumentacja WDN.Zaświadczenie dyrektora szkoły.Gromadzenie pomocy dydaktycznych.
3. Studiowanie literatury fachowej, czasopism, publikacji z Internetu. Śledzenie nowości z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki. Okres stażu. Wykaz przeczytanej literatury.
4. Mierzenie jakości własnej pracy oraz podniesienie jakości pracy szkoły w zakresie nauczania języka niemieckiego. Przygotowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnych testów z języka niemieckiego (szczególnie dla klas szóstych SP i trzecich gimnazjum), ich analiza oraz ewaluacja. W ciągu stażu. Projekt sprawdzianów oraz ich analiza.
5. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów.Prowadzenie konsultacji dla uczniów, mających trudności w nauce j.niemieckiego. Okres stażu. Opis działań. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
6. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych i ogólnopolskich. Udział w organizowaniu konkursów z języka niemieckiego. Zgodnie z harmonogramem konkursów. Podziękowania, wykaz konkursów w danym roku szkolnym.
6. Praca opiekuna SU, organizowanie i przeprowadzanie różnorodnych akcji. Organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo w różnych formach kultury, imprezach okolicznościowych, wycieczkach itp. Na bieżąco. Zaświadczenie dyrektora szkoły.
7. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, modyfikowanie własnych działań oraz sposobów pracy z uczniami. Przeprowadzenie testów pomiaru dydaktycznego z języka niemieckiego.Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy.Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli. Początek i koniec każdego roku szkolnego.Okres stażu. Testy wraz z ich opracowaniem.Potwierdzenie nauczycieli.



Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (§ 8 ust.2 pkt.2)

L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Stosowanie Internetu w życiu codziennym i w pracy. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach i w życiu codziennym. Okres stażu. Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć.
2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Wykorzystanie komputera do wykonywania pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, sprawozdań, dyplomów oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły.Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.Korzystanie z serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka niemieckiego w celu uatrakcyjnienia zajęć lekcyjnych.Wyznaczanie projektów wymagających posługiwania się Internetem i komputerem. Okres stażu.j.w.Okres stażu. Zaświadczenia, scenariusze lekcji.Przykładowe konspekty lekcji. Adresy stron www.Przykładowe prace uczniów.
3. Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Udział w kursach i warsztatach. Okres stażu. Zaświadczenia, dyplomy.
4. Przygotowanie i opublikowanie konspektów lekcji oraz scenariuszy na stronach www. Przygotowanie materiałów i ich publikacja. Okres stażu. Adres strony z zamieszczoną publikacją.



Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. (§ 8 ust.2 pkt.3)

L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Prowadzenie zajęć otwartychdla zainteresowanych nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć. Okres stażu. Konspekty lekcji, potwierdzenie uczestnictwa.
2. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom Opracowanie scenariuszy lekcji i udostępnianie ich innym nauczycielom. Dzielenie się swoją wiedzą, udostępnianie materiałów edukacyjnych zdobytych w ramach szkoleń zewnętrznych. Okres stażu. Według potrzeb. Scenariusze lekcji.Potwierdzenie nauczycieli.
3. Publikacje własnych materiałów dydaktycznych. Zamieszczenie w portalu edukacyjnym materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą. Okres stażu. Adresy stron www.
3. Przygotowanie konferencji szkoleniowej dla zespołu nauczycieli j. niemieckiego i angielskiego. Zebranie odpowiednich materiałów oraz podzielenie się zdobytą wiedzą z kolegami. Według potrzeb. Potwierdzenie dyrektora szkoły.
4. Aktywna praca w zespole nauczycieli języka niemieckiego i angielskiego. Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołów, wymiana doświadczeń, wspólna analiza i rozwiązywanie problemów.Współtworzenie planów i dokumentów dotyczących nauki języków obcych. Opracowanie kryteriów oceniania z j. niemieckiego w ramach zespołu przedmiotowego. Okres stażu.Początek każdego roku szkolnego. Potwierdzenia nauczycieli.Protokoły zebrań. Kryteria oceniania.
5. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Wymiana doświadczeń, przygotowywanie i przeprowadzanie różnych akcji i konkursów, wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości, np. Dnia Otwartego Szkoły czy Pikniku Rodzinnego. Okres stażu. Potwierdzenie dyrektora szkoły.



Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. (§ 8 ust. 2 pkt.4a)

L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Opracowanie planu pracy wychowawczej na bazie Programu Wychowawczego Szkoły z uwzględnieniem specyfiki klasy. Realizacja planu działań wychowawczych. Okres stażu. Plan Pracy Wychowawczej.
2. Opracowanie i wdrożenie programu pracy indywidualnejz uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Wstępna diagnoza uczniów, współpraca z psychologiem szkolnym oraz rodzicami. Opracowanie zasad pracy z uczniem słabym, zdolnym oraz dyslektycznym. Indywidualne spotkania z uczniami, przygotowującymi się do konkursów z języka niemieckiego. Na bieżąco.Okres stażu.Według potrzeb. Programy pracy.Potwierdzenie dyrektora.
3. Skonstruowanie planu działań, integrującego społeczność klasową. Realizacja planu działań (wyjścia, wycieczki, imprezy klasowe, rajdy, zielona szkoła). Okres stażu. Karty wycieczek, wpisy w dzienniku lekcyjnym.



Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. (§ 8 ust. 2 pkt.4 b)

L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Złożenie wniosku wraz z wymaganą dokumentacją do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Ukończenie szkolenia dla egzaminatorów i udział w pracach OKE. Okres stażu.Okres stażu. Certyfikat.Potwierdzenie uczestnictwa.



Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§ 8 ust. 2 pkt.4 c)

L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Organizowanie wycieczek szkolnych. Opracowanie i realizacja planów wycieczek. Okres stażu. Karty wycieczek, sprawozdania.
2. Organizacja uroczystości klasowych oraz współorganizacja akcji i imprez szkolnych. Przygotowanie oraz przeprowadzenie uroczystości klasowych (Dnia Chłopaka, Andrzejek, Wigilii, balu karnawałowego, Dnia Kobiet itp.).Współpraca przy organizacji imprez szkolnych, np. wyborów do Samorządu Szkolnego, Mikołajek, Dnia Otwartego Szkoły, Pikniku Rodzinnego. Okres stażu. Wpis w dzienniku lekcyjnym, potwierdzenie dyrektora szkoły.
3. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych: „Deutschfreund”, „Sprachdoktor”, „Der, die, das Kenner”. Przygotowanie i przeprowadzenie autorskich konkursów wewnętrznych, np. konkursu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych, konkursu ortograficznego.Prowadzenie kół zainteresowań jako zajęć pozalekcyjnych. Według kalendarza konkursów. Okres stażu. Okres stażu. Dyplomy, potwierdzenia udziału, dyplomy uczniów.Potwierdzenia dyrektora.Potwierdzenia dyrektora.
4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, podnoszących kompetencje wychowawcy.Lektura literatury fachowej. Okres stażu. Zaświadczenia.Spis lektur.
5. Współpraca z rodzicami. Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania). Zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły. Na bieżąco. Informacja w dzienniku klasowym.
6. Opieka nad działalnością Samorządu Uczniowskiego SP i Gimnazjum. Współpraca z samorządem przy organizowaniu różnego rodzaju imprez szkolnych czy charytatywnych. Organizowanie spotkań samorządu i omawianie na nich spraw bieżących. Cały okres stażu. Sprawozdania z pracy Samorządu Uczniowskiego.



Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust. 2 pkt.4 e)

L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Współpraca z psychologiem szkolnym. Systematyczne spotkania, konsultacje i rozmowy, pogadanki w klasie, porady, pomoc. Okres stażu. Wpisy w dzienniku lekcyjnym, potwierdzenia psychologa szkolnego.
2. Współpraca z Policją lub Strażą Miejską. Zaproszenie na lekcję przedstawiciela Straży Miejskiej lub Policji i omówienie sytuacji właściwego i niewłaściwego zachowania się na ulicy, ścieżce rowerowej wraz z ich konsekwencjami. Według potrzeb, cały okres stażu. Wpisy w dzienniku lekcyjnym,potwierdzenia.
3. Współpraca z PCK oraz innymi organizacjami. Udział w akcjach charytatywnych, organizowanych przez PCK oraz szkołę - udział w akcji „Świateczna paczka”, zbieranie pieniędzy i żywności dla zwierząt w schroniskach, udział w Akcji Żonkilowej na rzecz Hospicjum św. Łazarza w Krakowie. Okres stażu. Potwierdzenia, podziękowania.
4. Współpraca z instytucjami kulturalnymi: muzeami, teatrami, kinami. Organizowanie wyjść do muzeum, na projekcje filmów i spektakle teatralne. W ciągu stażu. Karty wyjść, wpisy w dzienniku.
5. Współpraca z wydawnictwami. Stała współpraca z wydawnictwami poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych i udział w szkoleniach przez nie organizowanych. Okres stażu. Zaświadczeniao ukończonych szkoleniach.
6. Współpraca z przedstawicielami służby zdrowia. Zapraszanie pielęgniarki szkolnej na pogadanki. Okres stażu. Potwierdzenie współpracy, wpisy do dziennika lekcyjnego.
7. Współpraca z rodzicami uczniów. Prowadzenie zebrań, spotkania indywidualne z rodzicami. Okres stażu. Notatki w dzienniku lekcyjnym.


Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. (§ 8 ust.2 pkt.5)

L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. Analiza poszczególnych przypadków i opracowanie dokumentacji. Okres stażu. Opis i analiza przypadków.

Zastrzegam sobie możliwość modyfikacji planu w czasie jego realizacji podczas stażu.
Izabela Truchan
Wyświetleń: 2458


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.