Katalog Agnieszka Michalik, 2011-02-07 Nowy Sącz Język angielski, Konspekty Konspekt zajęc z j. angielskiego kl. IV Poznajemy alfabet KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO KLASA: IV szkoła podstawowa TEMAT LEKCJI: Poznajemy alfabet CZAS: 45 minut CELE GŁÓWNYUczeń zna alfabet angielski oraz potrafi przeliterować krótkie trzy - cztero literowe wyrazy. CELE OPERACYJNE - uczeń poznaje alfabet angielski, - uczeń wie, jaka jest różnica między alfabetem polskim a angielskim (potrafi wymienić literki, których nie ma w alfabecie angielskim a są w polskim), - uczeń potrafi przeliterować krótkie wyrazy (3-4 literowe), - uczeń powtarza i utrwala formy powitań METODY: - dialog - praca z magnetofonem, - praca z tekstem, FORMY PRACY: - w parach, - indywidualna, - grupowa, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - karty obrazkowe (litery alfabetu wraz z ich wymową) - podręcznik i ćwiczenia (New English Zone 1) - magnetofon, PRZEBIEG LEKCJI: 1.Przywitanie się. Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie form powitania i pożegnania (hello, goodmorning, goodafternoon, goodevening, goodbye) uczniowie uzupełniają brakujace literki a następnie powstałe wyrazy wstawiają w odpowiednie chmurki dialogowe, w grupach czteroosobowych ćwiczą formy powitania i pożegnania. 2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji. 3.Wspólne odsłuchanie alfabetu, następnie uczniowie powtarzają za nagraniem. 4.Uczniowie wspólnie z nauczycielem powtarzają alfabet. 5.Nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe z literkami alfabetu zadaniem uczniów jest zawieszenie ich w odpowiedniej kolejności na tablicy. 6.Uczniowie śpiewają piosenkę z podręcznika pt.”Alphabet rap”(pierwszy raz wspólne następnie z podziałem na grupy, rzędy, chłopcy i dziewczyny itp.) 7.Nauczyciel zapisuje kilka prostych wyrazów na tablicy a następnie pomału je literuje. 8.Nauczyciel prosi chętnych uczniów do samodzielnego przeliterowania tych samych wyrazów(karty z literkami oraz ich wymową nadal wiszą na tablicy). 9.Uczniowie w parach ćwiczą literowania wybranych przez siebie wyrazów z podręcznika(nauczyciel chodzi po klasie i monituje pracę). 10.Uczniowie wspólnie z nauczycielem wymyślają klasowy kod (każda literka alfabetu ma inny symbol). Uczniowie zapisują kod w zeszycie. 11.Podsumowanie lekcji. 12. Nauczyciel zadaje zadania domowe posługując się kodem. Wyświetleń: 3406
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |