Katalog

Agnieszka Michalik, 2011-02-07
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

Konspekt zajęc z j. angielskiego kl. IV Poznajemy alfabet

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA: IV szkoła podstawowa
TEMAT LEKCJI: Poznajemy alfabet
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNYUczeń zna alfabet angielski oraz potrafi przeliterować krótkie trzy - cztero literowe wyrazy.

CELE OPERACYJNE
- uczeń poznaje alfabet angielski,
- uczeń wie, jaka jest różnica między alfabetem polskim a angielskim (potrafi wymienić literki, których nie ma w alfabecie angielskim a są w polskim),
- uczeń potrafi przeliterować krótkie wyrazy (3-4 literowe),
- uczeń powtarza i utrwala formy powitań

METODY:
- dialog
- praca z magnetofonem,
- praca z tekstem,

FORMY PRACY:
- w parach,
- indywidualna,
- grupowa,


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe (litery alfabetu wraz z ich wymową)
- podręcznik i ćwiczenia (New English Zone 1)
- magnetofon,

PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.
Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie form powitania i pożegnania (hello, goodmorning, goodafternoon, goodevening, goodbye) uczniowie uzupełniają brakujace literki a następnie powstałe wyrazy wstawiają w odpowiednie chmurki dialogowe, w grupach czteroosobowych ćwiczą formy powitania i pożegnania.

2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.

3.Wspólne odsłuchanie alfabetu, następnie uczniowie powtarzają za nagraniem.

4.Uczniowie wspólnie z nauczycielem powtarzają alfabet.

5.Nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe z literkami alfabetu zadaniem uczniów jest zawieszenie ich w odpowiedniej kolejności na tablicy.

6.Uczniowie śpiewają piosenkę z podręcznika pt.”Alphabet rap”(pierwszy raz wspólne następnie z podziałem na grupy, rzędy, chłopcy i dziewczyny itp.)

7.Nauczyciel zapisuje kilka prostych wyrazów na tablicy a następnie pomału je literuje.

8.Nauczyciel prosi chętnych uczniów do samodzielnego przeliterowania tych samych wyrazów(karty z literkami oraz ich wymową nadal wiszą na tablicy).

9.Uczniowie w parach ćwiczą literowania wybranych przez siebie wyrazów z podręcznika(nauczyciel chodzi po klasie i monituje pracę).

10.Uczniowie wspólnie z nauczycielem wymyślają klasowy kod (każda literka alfabetu ma inny symbol). Uczniowie zapisują kod w zeszycie.

11.Podsumowanie lekcji.

12. Nauczyciel zadaje zadania domowe posługując się kodem.


Wyświetleń: 3406


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.