Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Karolina Hylewicz, 2011-01-12
tarchały wielkie

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Flaga i barwy narodowe

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA - grupa 3-latków

TEMAT: Flaga i barwy narodowe.


Cele ogólne:
- budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych,
- zapoznanie z barwami flagi narodowej,
- wzbogacanie słownika dzieci o nowe pojęcia.

Cele operacyjne:
- rozpoznaje flagę Polski,
- wie, jak nazywa się nasza ojczyzna,
- rozumie pojęcia; Polak, Polska, flaga,
- wie, czym są symbole narodowe,
- umie pokolorować zgodnie ze wskazanym kolorem,
- słucha z zainteresowaniem czytanej literatury dziecięcej.

Formy pracy:
- z całą grupą,
- indywidualna.

Metody:
- pokaz,
- rozmowa,
- ćwiczenia praktyczne.


Środki dydaktyczne:
- płyta CD z nagraniami,
- mapa Polski, flaga Polski, godło Polski,
- puzzle „Flaga Polski" ,
- wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”,
- małe flagi,
- szablon flagi, papier kolorowy czerwony, klej.

Przebieg zajęcia:
1. Powitanie – zabawa integracyjna – dzieci wraz z nauczycielką siedzą w kole i śpiewają na melodię „ Panie Janie” jednocześnie pokazując gestami :
„ Witaj ( imię dziecka) , jak się masz?
Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy.
Bądź wśród nas”.

2. Odczytanie przez Nauczyciela zagadki:
- Pytanie to nietrudne , to każdy z was przyzna . Jak się nazywa nasza ojczyzna?
( POLSKA)
3. Rozmowa z dziećmi na temat w jakim kraju mieszkamy.

- Czy ktoś z was wie jak nazywa się nasza ojczyzna?

Następnie nauczyciel prezentuje dzieciom flagę i godło polskie. Wyjaśnia im co to jest symbol – znak narodowy.
Kierowana rozmowa w związku z prezentowanymi symbolami.
- Pokażcie gdzie w naszej sali znajdują się symbole narodowe.
- Wymieńcie te symbole.( flaga, godło).
- Proszę spróbujcie opisać godło i flagę.

4. Wysłuchanie utworu Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste” .

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.

Czerwień - to miłość,
biel - serce czyste...
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Po wysłuchaniu wiersza nauczyciel zadaje dzieciom pytania:
- Jakie kolory występowały w wierszy?
- Jakie barwy znajdują się na polskiej fladze?
- Co oznacza czerwień a co biel w wierszu?
- Kiedy i gdzie możemy zobaczyć naszą flagę?

5. Wspólne rozwiązywanie puzzli na dywanie ( pocięta flaga na kilka części).

6. Zabawa ruchowa „ Chorągiewki na wietrze”.
Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy. Jedne z nich są chorągiewkami a drugie wiatrem. Prosi je że gdy da znać tamburynem to te dzieci które są wiatrem
nadymają policzki i z całej siły dmuchają. Natomiast te dzieci które są chorągiewkami ruszają się tak z podniesionymi rączkami jak gdyby chorągiewki miały zaraz odfrunąć. Potem następuje zmiana grup.
7. Praca przy stolikach.
Dzieci wyklejają kawałkami papieru kolorowego przygotowany wcześniej przez nauczyciela szablon flagi. Po skończeniu pracy wspólne oglądanie prac i zrobienie wystawy.

Opracowała Karolina Hylewicz
Publiczne Przedszkole w Gorzycach Wielkich


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8212
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014