Katalog

Agnieszka Michalik, 2011-01-12
Nowy Sącz

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT LEKCJI Z J.ANGIELKIEGO Easter - Wielkanoc

- n +

KLASA: II szkoła podstawowa
DATA: 31.03.2010
TEMAT LEKCJI: „Easter”-Wielkanoc
CZAS: 45 minut

CELE GŁÓWNY:
Uczeń zna różnice w obchodzeniu Świąt Wielkiejnocy w Polsce i w Zjednoczonym Królestwie. Zna słówka: Easter, basket, rabbit, Easter eggs.

CELE OPERACYJNE
- uczeń stara się zapamiętać gdzie na mapie Europy leży Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Iralndii Północnej,
- uczeń powtarza i utrwala nazwy kolorów,
- uczeń powtarza i utrwala liczebniki 0-10,
- uczeń powtarza i utrwala przymiotniki duży/mały,
- uczeń poznaje słowa: Easter, basket, rabbit, Easter eggs, - zabawa w „Easter egg hunting”
- uczeń ćwiczy umiejetność posługiwania się słownikiem polsko – angielskim/ angielsko – polskim,

METODY:
- rozmowa,
- praca ze słownikiem,
- praca z tekstem,

FORMY PRACY:
- w parach,
- indywidualna,
- grupowa,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe (kolory, liczby, duży/mały, zajączek, pisanki, koszyczek)
- karty z wyrazami,
- podręcznik
- słowniki,
- mapa Unii Europejskiej,
- magnetofon,

PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się.
Warm up – rozgrzewka językowa – przypomnienie nazw kolorów, przymiotników duży/mały, liczebników 0-10(dopasowywanie wyrazów do kart obrazkowych, uzupełnianie brakujących literek w wyrazach, pokazywanie przedmiotów znajdujących się w klasie mających kolor wymieniony przez nauczyciela, liczenie przedmiotów znajdujących się w klasie), przypomnienie alfabetu(w j. polskim).

2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.

3.Podanie nazwy państwa Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i próby odnalezienia przez dzieci tego kraju na mapie jak również Polski.

4.Rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w Polsce.

5.Uczniowie opowiadają o tym jak oni spędzają Wielkanoc.

6.Nauczyciel opowiada dzieciom jak Anglicy obchodzą Wielkanoc.

7.Uczniowie zapisują w zeszytach słowo Easter (Wielkanoc) a następnie rysują co im się kojarzy z tym słowem.

8.Dzieci indywidualnie pracują z podręcznikiem – dopasowywują obrazki do podpisów w razie potrzeby korzystają za słowników.

9.Wspólne powtarzanie nowych słówek.

10.Uczniowie bawią się w angielską zabawę „Easter egg hunting”(nauczyciel chowa przyniesione przez dzieci czekoladowe jajeczka a dzieci ich szukają).

11.Podsumowanie lekcji.


Opracowała: Agnieszka Michalik
Wyświetleń: 5839


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.