Katalog Karolina Szynkarek, 2011-01-05 Wrocław Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Karolina Szynkarek Przedszkole nr 97 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 8 we Wrocławiu Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 Data ukończenia stażu: 31.05.2013 Opiekun stażu: mgr Beata Lorencik - Ilska Dyrektor placówki: mgr Grażyna Urban § 7 ust. 2 pkt 1 UMIEJETNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji, • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich analiza. 2 razy w roku 2 razy w roku Karty obserwacji zajęć, konspekty, karty pracy, scenariusze zajęć 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach z zakresu wychowania przedszkolnego oraz pedagogiki specjalnej organizowanych przez WCDN oraz inne instytucje i wydawnictwa: - Warsztaty edukacyjne na temat ADHD, realizowane w ramach programu „Dziecko i świat za pan brat” – 13 września 2010r., - Konferencja otwarcia roku szkolnego „Od obserwacji do diagnozy” – 20 września 2010r., - „Gry i zabawy na koncentrację uwagi” – warsztaty, listopad 2010r., - „O emocjach dzieci młodszych” – DODN - 2011/2012 - kursy związane z regionalizmem – „Moja mała ojczyzna. Edukacja regionalna dla najmłodszych”, „Spacery wrocławskie – aktywne zwiedzanie miasta”. - 2012/2013 – kursy związane z prawami dziecka – „Edukacja o prawach człowieka – od przedszkola do matury”, „Jak uczyć o prawach człowieka?”. Według terminarza kursów Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., zgromadzone materiały, notatki 3.Opracowanie autorskich projektów: - „Nadodrzańskie skrzaty” - „My wrocławianie” - „Przedszkolak w kuchni” • Opracowanie projektów: - „Nadodrzańskie skrzaty” – 2010/2011 – projekt związany z nadaniem imienia Przedszkolu, - „My wrocławianie” – 2011/2012 – projekt regionalny, związany z poznaniem Wrocławia, - „Przedszkolak w kuchni” – 2012/2013 – projekt związany z poznaniem krajów Unii Europejskiej i praw dzieci, w krajach UE. • Zorganizowanie wystawy prac dzieci, • Podsumowanie i ewaluacja. Rok szkolny: 2010/2011 2011/2012 2012/2013 projekt „Nadodrzańskie Skrzaty”, „My wrocławianie” oraz „Przedszkolak w kuchni”, materiały pomocnicze, karta ewaluacyjna, sprawozdanie z odbytej wystawy, udział w konkursach wewnątrz przedszkolnych oraz po za terenem przedszkola 4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. • Wprowadzanie nowych pomocy dydaktycznych, ciekawych metod i form pracy: - zajęcia w plenerze – malowanie palcami, zajęcia ruchowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy z chustą animacyjną Klanzy, - zajęcia z wykorzystaniem pedagogiki Marii Montessori, • Śledzenie na bieżąco nowości pedagogicznych, • Śledzenie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli, • Ustawiczne pogłębianie swojej wiedzy oraz poszerzanie swoich umiejętności, • Tworzenie kart pracy, scenariuszy spotkań z rodzicami (zajęcia otwarte), scenariuszy imprez okolicznościowych, pomocy dydaktycznych. Na bieżąco podczas stażu Zbiór materiałów, zaświadczenia, zgromadzona literatura, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne. 5. Publikowanie własnych prac • Zamieszczanie scenariuszy, konspektów, planu rozwoju w portalach internetowych. Na bieżąco podczas stażu Adresy internetowe stron 7 ust. 2 pkt 2 UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH DZIECI, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej - Pisemna informacja dla rodziców o osiągnięciach dziecka w I i II półroczu - Kontakty indywidualne z rodzicami. Raz na semestr Wg potrzeb Zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne, wykorzystanie zdobytych informacji w pracy z wychowankiem 2. Podjęcie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę przedszkola • Zorganizowanie spotkań z przedstawicielami Policji i Straży Pożarnej, • Zorganizowanie cyklicznych spotkań z pielęgniarką i stomatologiem szkolnym (zajęcia profilaktyczne), • Współpraca z ludźmi wykonującymi ciekawe zawody, • Kontynuowanie współpracy z biblioteką szkolną. Na bieżąco według potrzeb Sprawozdania z odbytych spotkań, zapisy w dzienniku zajęć, zdjęcia 3. Współorganizowanie i udział w konkursach, imprezach i uroczystościach wewnątrz przedszkolnych oraz organizowanych przez inne przedszkola i instytucje. • Włączenie się do organizacji imprez wewnątrz przedszkolnych: - „Rodzinna gimnastyka” -„Pożegnanie jesieni, przywitanie zimy”, - Mikołajki, -„Kiermasz bożonarodzeniowy”, - Bal karnawałowy, - Dzień Babci i Dziadka, -„Ruch to zdrowie” W. Sherbourne, - Kiermasz wielkanocny, -„Pożegnanie zimy, przywitanie wiosny”; - Dzień Rodziny, - Pożegnanie 6-latków. • Włączenie się do udziału w imprezach organizowanych przez inne instytucje: - „Ruch, ćwiczenia i muzyka to wesoła gimnastyka” – Przedszkole nr 119, -„Przegląd Piosenki Ekologicznej” – Przedszkole nr 64, -Przedszkolny Kalendarz Misia Haribo, -Dzielnicowy Przegląd Piosenki Przedszkolnej – MDK „Śródmieście”, -„Cały Wrocław czyta dzieciom” – WCDN - „Kino Edukacji Filmowej” – MDK „Śródmieście”, -Pomagamy zwierzętom ze schroniska przetrwać zimę. Według kalendarza imprez Scenariusze imprez, zdjęcia, notatki z uroczystości Włączanie rodziców do przygotowań 4. Organizacja współpracy z rodzicami • Spotkania i współpraca z rodzicami - dydaktyczne zajęcia otwarte dla rodziców dotykające problemy wychowawcze: • agresja, • nadpobudliwość psychoruchowa, • rozwój emocjonalno – społeczny dzieci 5-6-letnich, • rola rodziców w wychowaniu dziecka, • wykorzystywanie seksualne, • zagrożenia związane z mediami: Internetem i TV. • Dzielenie się z rodzicami wiedzą i doświadczeniem - opracowanie informacji i materiałów. • Organizowanie imprez i zajęć otwartych dla rodziców, • Angażowanie rodziców w sprawy przedszkola, • Przeprowadzenie ankiet wśród rodziców. Raz na semestr Wg potrzeb Protokoły z zebrań, scenariusze spotkań, referaty, ankiety § 7 ust. 2 pkt 3 UMIEJETNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. • Udział w kursie organizowanym przez WCDN – „Pakiet biurowy: Word, Exel, Power Point”. Listopad 2010 Zaświadczenie o ukończonym kursie 2. Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. • Przygotowanie konspektów zajęć, programów, planów, scenariuszy, pomocy dydaktycznych, • Przygotowanie ulotek, informacji dla rodziców, • Projektowanie zaproszeń, podziękowań, dyplomów, • Koordynacja informacji na stronie internetowej Przedszkola, • Korzystanie z edukacyjnych programów komputerowych. Podczas stażu Konspekty zajęć, referaty itd. www.zsp8.strefa.pl Notatki 3. Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu, • Publikowanie swoich prac, scenariuszy, referatów na stronach www. • Przygotowywanie nowych pomocy, gromadzenie ich i wykorzystywanie na zajęciach. Podczas stażu Według potrzeb Wykaz portali stron www Zdjęcia 4. Podnoszenie swoich umiejętności interpersonalnych. • Udział w kursach, szkoleniach, • Wykorzystanie pozyskanej wiedzy w praktyce. Według potrzeb Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń. § 7 ust. 2 pkt 4 UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ POSTEPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego z zakresu pedagogiki, psychologii lub dydaktyki, • Stosowanie nowych metod wychowania i nauczania (metody aktywizujące, zabawy interakcyjne, drama) w pracy, • Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej, • Korzystanie z publikacji i portali internetowych dla nauczycieli. • Wykorzystywanie poznanych metod w pracy nauczyciele. Podczas stażu Zaświadczenia, notatki własne, zgromadzone materiały, Literatura przedmiotu, zestawy ćwiczeń, zabaw. 2. Realizowanie zadań wychowawczych podczas pracy z dziećmi. • Objęcie szczególną pomocą dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, • Promowanie dzieci zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach, • Stosowanie zabaw interakcyjnych w celach polepszenia komunikacji w grupie. Podczas stażu Zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, otrzymane dyplomy. 3. Dzielenie się wiedzą z rodzicami uczniów oraz z innymi nauczycielami. • Prezentowanie opracowań podczas spotkań z rodzicami oraz na posiedzeniach Rady Rodziców, • Organizowanie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców. • Organizowanie WDN: • ADHD, • Metody pracy z zastosowaniem pomocy Marii Montessori, • Zagrożenia płynące z Internetu. Podczas stażu Raz w roku Opracowania, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karta obserwacji zajęć, scenariusze spotkań z nauczycielami. § 7 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ STAŻ L.p. Cel, zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Działalność zmierzająca do wzbogacania przez rodziców wiedzy pedagogicznej. Dostarczanie rodzicom wiadomości o celach, zadaniach, treściach, metodach, środkach i uwarunkowaniu procesu wychowania. • Dydaktyczne spotkania z rodzicami, dotyczące: - agresji, - nadpobudliwości psychoruchowej, - rozwoju emocjonalno – społecznego dzieci 5-6-letnich, - roli rodziców w wychowaniu dziecka, - wykorzystywania seksualnego, - zagrożeń związanych z mediami: Internetem i TV. • Rozmowy indywidualne z rodzicami. • Udzielanie rodzicom porad z zakresu prawa oświatowego i pedagogiki specjalnej. • Pomoc w zdobywaniu orzeczeń i orzeczeń z Poradni Pedagogicznej. Raz na semestr Scenariusze rozmów, notatki ze spotkań indywidualnych i grupowych. Opracowała: mgr Karolina Szynkarek Zmiany i poprawki mogą być nanoszone do niniejszego planu rozwoju zawodowego w formie aneksów, po uzgodnieniu z dyrektorem placówki. ………………………………… Wyświetleń: 1570
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |