Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Alina Dąbrowska, 2011-01-03
Katowice

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Bezpieczne zabawy zimowe

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ


TEMAT - BEZPIECZNE ZABAWY ZIMOWE
CELE OGÓLNE - uświadomienie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw
zimowych ,oraz w czasie uprawiania sportów zimowych,
kształcenie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego
wzbogacanie słownictwa czynnego uczniów
METODY
- opis ,
pogadanka,
rozmowa,
metody aktywizujące
ćwiczeń praktycznych i plastycznych
metoda ewaluacyjna :Wrzuć do pamięci
FORMY
- indywidualna ,
grupowa ,
zbiorowa
stosowanie indywidualizacji

PRZEBIEG ZAJĘĆ

I.CZĘŚĆ WSTĘPNA
1.Uczniowie obliczają działania z zakresu tabliczki mnożenia. Następnie wyniki układają od liczby najmniejszej do największej ,odwracają na drugą stronę i odczytują temat zajęć:
BEZPIECZNE ZABAWY ZIMOWE

II CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Dodawanie i odejmowanie pisemne-Puzzle matematyczne (ilustracje przedstawiają zabawy zimowe)-praca w grupach
2. Rozmowa na temat ilustracji
-układanie słowniczka tematycznego – klasyfikowanie wyrazów do odpowiednich grup i prawidłowe ich nazywanie /rzeczowniki ,przymiotniki ,czasowniki /
- analiza ortograficzna wyrazów
3.Zabawy zimowe – praca w grupach :
I grupa –układanie wyrazów z rozsypanek sylabowych:
Saneczkarstwo
Narciarstwo
Łyżwiarstwo
II. grupa – Rozwiązanie zagadek
a) Nie mają kół ,a jeżdżą w dół,
Po śniegu białym ,
/ SANKI /
b) Dwa kijeczki , dwie deseczki
I jedziemy już z góreczki.
/ NARTY /
c)Szybko po lodzie noszą nas one
obie do butów ą przyczepione
/łyżwy/
III. grupa – Otrzymuje na kartkach wypisane wyrazy :
SANKI , NARTY , ŁYŻWY,
- przedstawienie ruchem , mimiką zabaw zimowych – metoda dramy
IV grupa – wyjaśnienie powstania nart, sanek i łyżew
4.Wpisanie odpowiednich znaków na końcu zdań. Nazywanie rodzajów zdań
Dlaczego we mnie rzucasz śnieżkami?
Zjeżdżam na sankach.
Jedź już!
Przestań jeździć na zamrożonym stawie!
Kiedy będą ferie?
Za tydzień będą ferie zimowe.
5.Stopniowanie przymiotników
STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW

ZIMNY--------ZIMNIEJSZY---------------………………
WESOŁY--------……………..---------------NAJWESELSZY
BIAŁY--------BIELSZY---------------………………
SZYBKI--------SZYBSZY---------------………………

6.Rodzaje rzeczowników
RODZAJE RZECZOWNIKÓW

DZIECKO, BAŁWAN, DZIEWCZYNKA, LODOWISKO, MRÓZ, ZIMA

Rodzaj męski TEN
Rodzaj żeński TA
Rodzaj nijaki TO


7.Uczniowie wysłuchują z magnetofonu i odgadują kto i gdzie z kolegów spędzi swoje ferie zimowe

JUŻ WKRÓTCE FERIE. POJADĘ TAM, GDZIE MOŻNA JEŹDZIĆ NA NARTACH,SANKACH I POSŁUCHAĆ GÓRALSKIEJ MUZYKI.

JUŻ WKRÓTCE ZOBACZĘ SIĘ Z OSOBĄ, KTÓRA PIECZE NAJLEPSZE CIASTA NA ŚWIECIE. MIESZKA ONA TAM, GDZIE HERBEM MIASTA JEST SYRENKA

A JA ZOBACZĘ SIĘ Z MOIMI KUZYNAMI. ZNÓW BĘDĘ BAWIŁA SIĘ W RÓŻNE GRY. MIESZKAJĄ TAM, GDZIE SMOK ZIONIE OGNIEM.

CIEKAWE CZY BĘDZIECIE WIEDZIEĆ, GDZIE JA POJADĘ. NA PEWNO NIE BĘDĘ SIĘ OPALAŁ, BO JEST TAM TERAZ ZA ZIMNO,ALE POWDYCHAM SOBIE POWIETRZE Z JODEM

III CZĘŚĆ
1.Ewaluacja
Uczniowie oglądają krótki film z podsumowaniem wiadomości z zakresu zachowania bezpieczeństwa podczas ferii zimowych.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4203
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014