Katalog Edyta Ruta, 2010-11-17 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęcia z zakresu aktywności ruchowejScenariusz zajęcia z zakresu aktywności ruchowej w grupie IX dzieci 3-4 letnich Prowadząca zajęcie: Edyta Ruta Data zajęcia: 19.04.2010 Ilość dzieci obecnych: Temat: „Szukamy Wiosny” zabawy ruchowe z gazetami wg metody R. Labana Cele ogólne: wyczucie przestrzeni; poznanie i wyczucie własnego ciała; dostosowanie ruchów własnych do partnera i grupy; Cele operacyjne: dz. reaguje na sygnały i polecenia n-lki; prawidłowo maszeruje po kole w rytm muzyki; potrafi zwijać i zgniatać gazetę; dostosowuje swój ruch do partnera i grupy, oraz rytmu muzyki; wykonuje skłony, wyprosty, przysiady, skoki w przód, tył, bok; doskonali rzut do celu; improwizuje własny taniec na powitanie Wiosny. Forma: zajęcie z całą grupą Wykorzystane metody: R. Labana Pomoce: gazety, obręcze, kosze, sylwety wiosennych kwiatów, plansza „Pani Wiosny” Środki dydaktyczne: odtwarzacz Cd, nagranie CD PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1.Nauczycielka mówi: Dziś zabieram Was na poszukiwanie Wiosny! „Chodźcie za mną, poruszając się zgodnie z tym co mówi nam muzyka” - marsz po obwodzie koła 2.Cisza, muzyka przestała nam mówić- ale rozejrzyjcie się – Co to? To śnieg (gazety rozłożone na podłodze sali) Niech każde z Was weźmie sobie trochę śniegu (gazetę) musimy pożegnać Zimę, bo Wiosna do nas nie przyjdzie. 3.Taniec z gazetą- każde dz. bierze w ręce swą gazetę, obserwując nauczycielkę, tańczy dowolnie w rytm muzyki po całej sali.. Zwracamy uwagę, aby dz. bezpiecznie poruszały się po całej sali. 4.Pożegnaliśmy już Panią Zimę, ale każde z Was trzyma jeszcze w rączkach „śnieg” (gazetę”. Połóżcie ten śnieg na podłodze. Spróbujemy go wygonić. Wykonamy taki taniec- n-lka pokazuje- dz. naśladują - przeskocz przez śnieg w przód, tył, prawy bok, lewy bok. - skłoń się i sprawdź czy nadal jest ten śnieg taki sam? - wyprostuj się, skłoń się weź śnieg i omiń go tak jak ja- masz lornetkę? - Spójrz czy widać Wiosnę- nie – to przysiądź, przykucnij, a może drugim okiem spójrz! 5.Nic nie widać- nie ma Wiosny, więc gnieciemy nasz śnieg w kulkę (wymienne gazety) i wyrzucamy do tego koszyka. - dz. celują kulkami do skutku, aż wpadnie. 6.Gdy dzieci celują do kosza- n-lka rozkłada po całej sali sylwety kwiatów wiosennych przykrytych pod chusteczkami, a każdy w obręczy. 7.Posłuchajcie( nagranie CD) to chyba Wiosna- niech każde z Was wybierze sobie miejsce (obręcz) i zdmuchnie tę odrobinę śniegu ( chusteczki higieniczne) o zobaczcie to kwiaty wiosenne(pokazuje planszę), a to Pani Wiosna- wreszcie do nas przyszła. Cieszycie się? Więc weźcie sobie kwiat, pokażcie Pani Wiośnie swym tańcem jak się cieszycie (nagranie, dz. improwizują taniec po całej sali) 8.Nauczycielka – Nasze poszukiwania jeszcze nie skończone- poszukajcie teraz bliźniaka dla swojego kwiatka- dzieci dobierają się parami. 9.Na zakończenie zatańczymy razem dla Pani Wiosny w parach wg instrukcji n-lki. Wyświetleń: 2461
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |