Katalog Edyta Ruta, 2010-11-17 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęciaEDYTA RUTA SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONY DNIA GRUPA WIEKOWA: 3- 4 latki DATA : 30.04.2010 TEMAT ZAJĘCIA: „Dom pełen figur”- gra matematyczna CELE OGÓLNE: kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 4; uczestniczenie we wspólnej zabawie; stworzenie sytuacji do wyzwolenia aktywności dzieci przez odkrywanie, przeżywanie, przyswajanie; rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych; rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów i tworzenie zbiorów jednakowych figur geometrycznych. CELE OPERACYJNE: dziecko potrafi odszukać dom wg podanej ilości wyrzuconych oczek na kostce; uczestniczy we wspólnej, zgodnej zabawie; rozróżnia kolory i nazywa je; reaguje na sygnały dźwiękowe, słowne; rozumie polecenia kierowane do całej grupy; potrafi samodzielnie pracować ozdabiając dom; potrafi liczyć w zakresie 4; potrafi rozpoznać i nazwać figury geometryczne; stosuje pojęcia taki sam, mały , duży; bierze udział w zabawie ruchowej; posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi METODY: rozmowa, pokaz, zadań stawianych dzieciom do wykonania POMOCE DYDAKTYCZNE: klocki drewniane, butelka, hula- hop, kostka, szablony domów, szarfy, ołówki, karta pracy, tamburyno, buźki, klej FORMY PRACY: praca zespołowa, indywidualna PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1.POWITANIE: n-elka wraz z dziećmi śpiewa piosenkę na powitanie. Rodzice uczestniczą w zabawie powitalnej. „Wszyscy są witam was, zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.” 2.„BUDUJEMY DOM”- CD ABC zabawy muzyczne czterolatków Dzieci z rodzicami śpiewają piosenkę, okładają dom z drewnianych klocków, burzą i od nowa układają. „Budujemy dom” Zbudujemy dom wysoki aż do nieba, dom dla misia i dla lalek zrobić trzeba. Ref. Drzwi i okna ustawimy, a na końcu dom zburzymy, by budować znów. Schody, ściany i podłogi kolorowe, domek z klocków zbudujemy i gotowe. Ref. Zbudujemy jeszcze z klocków mały mostek, buduj z nami zobacz jakie to jest proste. 3.„KRĘCIEK”- zabawa z plastikową butelką. Dzieci siedzą na dywanie, rodzice kręcą butelką. Dzieci mają zawieszone na szyi emblematy z różnymi figurami. Na kogo wypadnie dziecko wstaje. Pozostałe dzieci z jednakowymi figurami również wstają i ustawiają się w hula-hop. Jednakowe figury takiego samego koloru tworzą zbiory w kołach . 4.„DOM PEŁEN FIGUR”- gra matematyczna. W sali nauczycielka rozmieściła 4 kontury domów z daną ilością kropek na dachu. Domy mogą trzymać rodzice. Rodzice rzucają kostką,dzieci mają za zadanie odszukanie i ustawienie się przy domku, który ma taką samą ilość kropek na dachu co kostka wyrzuconych oczek. Rzucamy kostka do momentu odwiedzenia wszystkich domów i wyrzucenia na kostce 1, 2, 3, 4 oczek. Jeśli powtórzy się ilość wyrzuconych oczek ponawiamy rzut do momentu wyrzucenia odpowiednich oczek. W domkach otwieramy okna i drzwi. Dzieci nazywają znajdujące się w nich figury geometryczne, przeliczają, rozpoznają kolory, stosują liczebniki główne i porządkowe przy przeliczaniu okien i figur geometrycznych. Stosują pojęcia: mały, duży, taki sam. 5.ZABAWA RUCHOWA: „SZUKAMY DOMKU” Dzieci chodzą po sali w rytm uderzeń tamburyna, na przerwę wchodzą do domków(szarf) i naśladują odgłosy danych zwierząt: niedźwiedź, ptak,żaba. 6.„DOM STAREGO MIASTA”- karta pracy. Dzieci dorysowują i ozdabiają domy różnymi wzorami. Łączą po śladzie kropki. 7.„DOM PEŁEN BUZIEK”- praca rodziców(ocena) Rodzice ozdabiają duży szablon domu. Przyklejają w okienkach buźki (uśmiechnięte lub smutne) wybrane przez dzieci. Wyświetleń: 4913
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |