Katalog

Edyta Ruta, 2010-11-17
Zduńska Wola

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęcia

- n +

EDYTA RUTA


SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONY DNIA

GRUPA WIEKOWA: 3- 4 latki
DATA : 30.04.2010

TEMAT ZAJĘCIA: „Dom pełen figur”- gra matematyczna

CELE OGÓLNE:
kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 4;
uczestniczenie we wspólnej zabawie;
stworzenie sytuacji do wyzwolenia aktywności dzieci przez odkrywanie, przeżywanie, przyswajanie;
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych;
rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów i tworzenie zbiorów jednakowych figur geometrycznych.


CELE OPERACYJNE:
dziecko potrafi odszukać dom wg podanej ilości wyrzuconych oczek na kostce;
uczestniczy we wspólnej, zgodnej zabawie;
rozróżnia kolory i nazywa je;
reaguje na sygnały dźwiękowe, słowne;
rozumie polecenia kierowane do całej grupy;
potrafi samodzielnie pracować ozdabiając dom;
potrafi liczyć w zakresie 4;
potrafi rozpoznać i nazwać figury geometryczne;
stosuje pojęcia taki sam, mały , duży;
bierze udział w zabawie ruchowej;
posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi


METODY:
rozmowa, pokaz, zadań stawianych dzieciom do wykonania


POMOCE DYDAKTYCZNE:
klocki drewniane, butelka, hula- hop, kostka, szablony domów, szarfy, ołówki, karta pracy, tamburyno, buźki, klej



FORMY PRACY:
praca zespołowa, indywidualna






PRZEBIEG ZAJĘCIA:



1.POWITANIE: n-elka wraz z dziećmi śpiewa piosenkę na powitanie. Rodzice uczestniczą w zabawie powitalnej.

„Wszyscy są witam was, zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.”
2.„BUDUJEMY DOM”- CD ABC zabawy muzyczne czterolatków
Dzieci z rodzicami śpiewają piosenkę, okładają dom z drewnianych klocków, burzą i od nowa układają.




„Budujemy dom”
Zbudujemy dom wysoki aż do nieba,
dom dla misia i dla lalek zrobić trzeba.

Ref. Drzwi i okna ustawimy,
a na końcu dom zburzymy,
by budować znów.

Schody, ściany i podłogi kolorowe,
domek z klocków zbudujemy i gotowe.

Ref.

Zbudujemy jeszcze z klocków mały mostek,
buduj z nami zobacz jakie to jest proste.




3.„KRĘCIEK”- zabawa z plastikową butelką. Dzieci siedzą na dywanie, rodzice kręcą butelką. Dzieci mają zawieszone na szyi emblematy z różnymi figurami. Na kogo wypadnie dziecko wstaje. Pozostałe dzieci z jednakowymi figurami również wstają i ustawiają się w hula-hop. Jednakowe figury takiego samego koloru tworzą zbiory w kołach .

4.„DOM PEŁEN FIGUR”- gra matematyczna. W sali nauczycielka rozmieściła 4 kontury domów z daną ilością kropek na dachu. Domy mogą trzymać rodzice. Rodzice rzucają kostką,dzieci mają za zadanie odszukanie i ustawienie się przy domku, który ma taką samą ilość kropek na dachu co kostka wyrzuconych oczek. Rzucamy kostka do momentu odwiedzenia wszystkich domów i wyrzucenia na kostce 1, 2, 3, 4 oczek. Jeśli powtórzy się ilość wyrzuconych oczek ponawiamy rzut do momentu wyrzucenia odpowiednich oczek. W domkach otwieramy okna i drzwi. Dzieci nazywają znajdujące się w nich figury geometryczne, przeliczają, rozpoznają kolory, stosują liczebniki główne i porządkowe przy przeliczaniu okien i figur geometrycznych. Stosują pojęcia: mały, duży, taki sam.

5.ZABAWA RUCHOWA: „SZUKAMY DOMKU”
Dzieci chodzą po sali w rytm uderzeń tamburyna, na przerwę wchodzą do domków(szarf) i naśladują odgłosy danych zwierząt: niedźwiedź, ptak,żaba.

6.„DOM STAREGO MIASTA”- karta pracy.
Dzieci dorysowują i ozdabiają domy różnymi wzorami. Łączą po śladzie kropki.

7.„DOM PEŁEN BUZIEK”- praca rodziców(ocena)
Rodzice ozdabiają duży szablon domu. Przyklejają w okienkach buźki (uśmiechnięte lub smutne) wybrane przez dzieci.

Wyświetleń: 4913


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.