AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Chaberska, 2010-10-21
KALISZ

Język polski, Konspekty

Lekcja o Herbercie i wyobraźni

- n +

szkic lekcji j. polskiego w klasie 5.


Temat: „Pudełko zwane wyobraźnią” Z. Herberta obrazem „cichych”
cudów natury.




Cele:
Uczeń:
-czyta tekst,
-opowiada o sowich marzeniach,
-łączy wiedzę z gramatyki z literaturą,
-dokonuje przekładu intersemiotycznego tekstu,
-analizuje tekst poetycki,
-zna środki poetycki i potrafi je wskazać w utworze,



Formy:
-zbiorowa,
-indywidualna,
-grupowa,



Metody:
-heureza,
-mapa mentalna,
-analiza wykonawcza,
-problemowa/poszukiwanie znaczeń nadrzędnych/,


Tok lekcji:
1.Mapa mentalna:



WYOBRAŹNIA



2.Co sobie wyobrażamy?
3.Czytanie utworu Z.Herberta ze zwróceniem uwagi na proponowane czynności/ integracja wewnątrzprzedmiotowa: przypomnienie trybu rozkazującego i zasad jego tworzenia/
4.Zwrócenie uwagi na magię wykonywanych czynności.
5.Wyjaśnienie tytułu utworu. Dlaczego „pudełko” i co ono oznacza.
6.Dzieci w grupach/4os./ wykonują z różnych materiałów własne pudełka wyobraźni.
7.Czym jest „wyobraźnia bez granic”?/zapisanie notatki/
8.Praca domowa:

-Podziel tekst na obrazy i wykonaj rysunkową mapę czasu/ kolejno czynności i polecenia/
-Wskaż elementy baśniowe w tekście.**
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1651


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.