AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kaczmarek, 2010-10-19
Wrocław

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

O dębie, co żołędzie rozdawał” - zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczej.

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
W GRUPIE DZIECI 5- LETNICH


Temat: „ O dębie, co żołędzie rozdawał” - zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczej.


Treści kształcenia:

zapoznanie z roślinami i zwierzętami,które można spotkać w lesie
zapoznanie z wybranymi liśćmi i pasującymi do nich owocami;
zachęcanie do podejmowania ról w zabawach dramowych- rozwijanie inwencji twórczej dzieci;
poszerzanie doświadczeń plastycznych- malowanie farbą przy użyciu gumowych naparstków plastycznych;

Przebieg zajęć:

1.Powitanie wspólna zabawą ruchowa ze śpiewem: „Głowa, ramiona, kolana...”

2.Inscenizacja wiersza L. Krzemienieckiej: „O dębie, co żołędzie rozdawał” z wykorzystaniem filcowych masek zwierzątek. ( Na środku sali siedzi chłopiec- dąb z koszykiem żołędzi pośród rozrzuconych liści dębu). Do drzewa podchodzą kolejno postacie zapowiadane przez narratora.

Przyszła pod dąb wiewiórka:
- Dębie, dębie mocarny,
daj żołędzi do spiżarni!
I dąb dał.
Przyszedł do dębu borsuk
- Dębie, dębie mój miły,
już żołędzie mi się śniły,
daj żołędzi!
I dąb dał.
Przyszła do dębu myszka:
- Dębie, dębie znajomku,
daj żołędzi do domku!
I dąb dał.
Przyszły do dębu świnki:
- Dębie, dębie bogaczu,
świnki z głodu aż płaczą.
Daj żołędzi!
I dąb dał.
Przyszła do dębu babcia:
- Dębie, dębie łaskawy,
daj żołędzi na kawę!
I dąb dał!
Chociaż dawał niemało,
jeszcze pięć mu zostało!
A te w ziemi się skryły,
by z nich nowe dęby były!

3.Rozmowa na temat inscenizacji - wypowiedzi dzieci: kto i w jakiej kolejności przychodził do dębu i o co go prosił. Przeliczanie postaci - stosowanie liczebników głównych ( maluszki przeliczają w zakresie „3” postacie ustawione po obu stronach dębu).

4.Ćwiczenia dramowe „Zwierzątka i dąb” .
Chętne dzieci zakładają maski- wcielają się w role wybranych zwierząt i proszą dziecko pełniące rolę dębu o żołędzie.

5.Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Stań obok liścia” .
Nauczyciel wskazuje dzieciom trzy pary charakterystycznych liści i pasujących do nich owoców ( dąb, kasztanowiec, jarzębina). W różnych miejscach sali rozwieszone są trzy rodzaje liści. Dzieci poruszają się w rytm tamburyna a na pauzę – przysiadają obok liścia, który pasuje do owocu pokazywanego przez prowadzącego ( jarzębina, żołędzie, kasztany).

6.Praca plastyczna „ Jesienne liście i owoce” - malowanie farbami dużych sylwet poznanych liści i owoców przy użyciu fakturowych naparstków plastycznych, Udekorowanie powstałymi pracami przygotowanych wcześniej sylwet drzew.











Opracowała:
Agnieszka Kaczmarek
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3077


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.