Katalog Marta Chocholak, 2010-09-22 Lubin Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - matematykaPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w Szkole Podstawowej nr 12 w Lubiniehttp://www.profesor.pl/js/bbeditor/images/bold.gif ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: mgr inż. Marta Chocholak Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki Czas trwania stażu: 01.09.2009r. – 31.05.20012r. Opiekun stażu: mgr Katarzyna Markowska Cel główny: zdobycie stopnia zawodowego nauczyciela mianowanego ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI §7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.(*) 1. Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności. - Ocena skuteczności własnych działań. - Dokonywanie, w razie potrzeby, modyfikacji, korekt planów i metod pracy. - Analiza zgromadzonej przez siebie dokumentacji oraz stopnia zrealizowania wyznaczonych w Planie Rozwoju celów. - Przygotowanie sprawozdań na temat swojej pracy w okresie stażu. Cały okres stażu VI corocznie 2. Rozbudowa własnego warsztatu pracy - Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej. - Opieka nad pracownią przedmiotową. - Przygotowywanie materiałów wzbogacających pracownię matematyczną. - Gromadzenie prac uczniów. Cały okres stażu 3. Dokumentowanie własnych działań. - Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczego szkoły. - Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy oraz nauczyciela matematyki. IX 2010, 2011 Cały okres stażu §7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.(*) 1. Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. - Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. - Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową). - Rozmowy z pedagogiem szkolnym. - Konsultacje z innymi nauczycielami. - Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. - Indywidualne rozmowy z uczniem. Cały okres stażu 2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. - Przygotowywanie uczniów i prowadzenie szkolnych etapów konkursów matematycznych. - Współorganizowanie międzyszkolnego konkursu informatycznego. - Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych. - Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych. Cały okres stażu 3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. - Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. - Przeprowadzenie zajęć niwelujących poziom agresji, różnego typu uzależnień i nałogów. - Udział w akcji „Sprzątanie świata”. - Udział w społecznych akcjach organizowanych przez Samorząd Uczniowski. - Organizacja w szkole Dnia Bezpiecznego Internetu. Cały okres stażu IX corocznie Cały okres stażu II corocznie §7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.(*) 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. - Dokumentowanie przebiegu stażu. - Prowadzenie dokumentacji własnej pracy w formie elektronicznej. - Przygotowywanie materiałów dydaktycznych. - Przygotowywanie wystroju pracowni matematycznej. - Wykorzystywanie na lekcjach programów multimedialnych i Internetu. Cały okres stażu 2. Korzystanie z Internetu. - Wykorzystywanie Internetu m.in. jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym. - Korzystanie z portali edukacyjnych. - Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – Planu Rozwoju Zawodowego. - Tworzenie strony internetowej szkoły Cały okres stażu Rok szkolny 2009/2010 Cały okres stażu §7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.(*) 1. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. - Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom, mającym trudności w nauce i indywidualna pomoc wychowankom. - Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów). - Prowadzenie koła matematycznego dla chętnych uczniów (przygotowanie do konkursów i testu kompetencji). - Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Cały okres stażu 2. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych. - Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych. - Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i szkolnych. - Organizacja i współorganizacja akademii i uroczystości szkolnych oraz środowiskowych. Cały okres stażu 3. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów. - Przeciwdziałanie konfliktom w klasie, wspólne ich rozwiązywanie, dyskusje, ocena własnych zachowań i postępowania innych. - Przeprowadzanie badań socjometrycznych - Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. - Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. - Propagowanie wśród uczniów idei szeroko pojętej integracji. - Uświadamianie wad i zalet oraz praca nad swoimi słabościami. - Szerzenie wśród uczniów zdrowego trybu życia – współpraca z Zespołem Promocji Zdrowia. - Pedagogizacja rodziców. Cały okres stażu §7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.(*) 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. - Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego. - Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego. - Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. Cały okres stażu VIII - IX 2009 VI 2012 2. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. Analiza ustaw i rozporządzeń. - Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. - Karta Nauczyciela. - Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. - Ustawa o systemie oświaty. - Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). - Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Cały okres stażu 3. Uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. - Praca w różnorodnych komisjach powoływanych w szkole (m.in. egzaminacyjnych, konkursowych). - Uczestniczenie w przygotowywaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji dokumentacji szkolnej. Wg potrzeb 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. - Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań. - Poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych. Cały okres stażu (*)Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………………… ………………………………… data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 1582
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |