Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Ewa Gorycka, 2010-09-22
Gdańsk

Język niemiecki, Konspekty

Lekcja "wielkanocna" z zastosowaniem komputera

- n +

KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ
Z ZASTOSOWANIEM KOMPUTERA
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: _________________
Imię i nazwisko nauczyciela hospitującego: _________________

Przedmiot: Język niemiecki
Klasa: I lub II - grupa początkująca
Temat lekcji: Ostern in Deutschland Doskonalenie technik czytania, poznanie niemieckich zwyczajów wielkanocnych
Treści nauczania: materiał leksykalny związany z obchodami świąt Wielkanocnych

Cele lekcji: Uczeń powinien:
1. rozumieć kluczowe informacje zawarte w tekście,
2. umieć odpowiedzieć na proste pytania do tekstu
3. umieć w prosty sposób opowiedzieć o niemieckich i polskich zwyczajach wielkanocnych
Czas lekcji: 90 min.
Formy socjalne: Praca w parach (ze względu na ilość komputerów) z pomocą nauczyciela
Metody nauczania: metoda komunikatywno-kognitywna
Środki i materiały dydaktyczne: komputery, pliki z zadaniami napisanymi w edytorze tekstu Microsoft Word
Planowany przebieg lekcji:
WPROWADZENIE: Temat na tablicy w formie asocjogramu: Ostern – uczniowie podają swoje skojarzenia z Wielkanocą
PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU:
1. Polecenie otwarcia żądanego pliku znajdującego się na pulpicie (w załączniku).
PRACA Z NOWYM MATERIAŁEM:
1. Uczniowie odpowiadają na dwa pytania poprzedzające tekst (załącznik).
2. Uczniowie czytają cicho tekst, korzystając z zamieszczonego pod tekstem słowniczka.
3. Uczniowie wykonują ćwiczenie pod tekstem sprawdzające, czy go dobrze zrozumieli.
4. Kolejne ćwiczenia utrwalają słownictwo związane z Wielkanocą
5. Każda para po wykonaniu ćwiczeń zapisuje swoje rozwiązania i przesyła je w formie załącznika na adres e-mail nauczyciela.
PODSUMOWANIE LEKCJI I OBJAŚNIENIE PRACY DOMOWEJ
Nauczyciel prosi o krótką refleksję na temat obchodów Wielkanocy w Polsce.
Uczniowie powinni napisać do kolegi z Niemiec pocztówkę, w której:
- złożą mu życzenia świąteczne; - napiszą, z kim spędzają tegoroczne święta; - napiszą , który zwyczaj wielkanocny najbardziej im się podoba; - zapytają o ilość jajek wielkanocnych znalezionych w tym roku przez kolegę. (zad. mat. – krótka forma użytowa.)

Załącznik:
Ostern in Deutschland
1. Vorübung
Was feiern Polen im Frühling?
Wie heißt „Wielkanoc“ auf Deutsch?
2. Text
Ostern in Deutschland
Der Ostersonntag ist kein normaler Sonntag. Am Ostersonntag passiert am Morgen etwas ganz Besonderes. Das wissen vor allem die Kinder. Nach dem Frühstück gehen die Eltern mit ihren Kindern in den Garten. Dort suchen die Kinder Eier und Hasen aus Schokolade. Die Eltern verstecken die Süßigkeiten vorher im Garten. Viele Kinder glauben aber etwas anderes: Für viele bringt der Osterhase die Süßigkeiten.
Was aber feiern die Menschen an Ostern? Ostern ist das höchste Fest der Christen. Die Christen feiern an Ostern die Auferstehung von Jesus, dem Sohn Gottes. Erst stirbt Jesus, dann wird er wieder lebendig. Auferstehung bedeutet darum für die Christen: Gott ist stärker als der Tod.
Warum Hasen und Eier? In der Zeit um Ostern kann man in den Geschäften bunte Hühnereier und Schokoladen-Eier kaufen. Die Kinder bemalen oder bekleben in der Osterzeit Eier. Die Eier sind ein Symbol für Leben. Das Ei steht also für den Beginn eines neuen Lebens.
In den Geschäften gibt es vor Ostern auch Hasen in allen Arten: zum Essen und zum Spielen. Es gibt Hasen aus Schokolade, aber auch aus Holz, Papier oder Plüsch. Der Hase gilt schon seit über 300 Jahren als ein besonderes Tier. Im Frühling kann man viele Hasen in den Gärten beobachten. Hasen sind ein Symbol für Fruchtbarkeit. Denn: Ein Hase bekommt in seinem Leben sehr viele Kinder.
© Dagmar Giersberg, "Cleeves Communication unitzwei", 14.2.2002
3. Vokabeln
passieren – wydarzyć się
der Hase / -e - zając
etwas verstecken - schować
vorher – przedtem, wcześniej
das höchste Fest – najważniejsze, najdonioślejsze święto
der Christ / -en: ein Katholik, ein Protestant, ein Orthodoxer
die Fruchtbarkeit - płodność lebendig werden – tu: zmartwychwstać
bemalen - malować
Eier bekleben - obklejać
stehen für: ein Zeichen / Symbol für etwas sein
der Beginn - poczatek
in allen Arten – wszelkiego rodzaju
beobachten - obserwować, oglądać

Übung 1
Sind die folgenden Aussagen richtig oder falsch?

Der Ostersonntag ist ganz normal. (R/F)
Am Morgen des Ostersonntags gehen die Eltern mit ihren Kindern in den Garten. (R/F)
Im Garten suchen die Kinder Schokoladen-Eier. (R/F)
Die Osterhasen verstecken die Süßigkeiten.(R/F)
Ostern ist für die Christen nicht so wichtig wie Weihnachten.(R/F)
An Ostern feiert man den Tod von Gottes Sohn.(R/F)
Die Auferstehung von Jesus ist für die Christen sehr wichtig. (R/F)

Übung 2
Was passt?
a) In der Osterzeit findet man in den Geschäften
b) Die Kinder basteln in der Osterzeit; sie
c) Die Eier sind ein Symbol
d) An Ostern gibt es Hasen
e) Seit über 300 Jahren steht der Hase
f) Im Frühling kann man

1) bemalen oder bekleben Eier.
2) für den Beginn eines neuen Lebens.
3) viele Hasen in den Gärten beobachten.
4) für Fruchtbarkeit.
5) zum Essen und zum Spielen.
6) viele bunte Eier und Hasen in allen Arten.

a) b) c) d) e) f)

Übung 3
Uzupełnij tekst poniższymi słowami (nie patrząc do tekstu oryginalnego):
Auferstehung – Eier – Fest – Fruchtbarkeit – Frühling – Garten – Geschäften – Hase – Hasen – Kinder – Sonntag – Süßigkeiten
Der Ostersonntag ist kein normaler ______________. Das wissen vor allem die ______________. Nach dem Frühstück gehen die Eltern mit ihren Kindern in den ______________. Dort suchen die Kinder Eier und ______________ aus Schokolade. Die Eltern verstecken die ______________ vorher im Garten.
Ostern ist das höchste ______________ der Christen. Die Christen feiern an Ostern die ______________ von Jesus.
In der Zeit um Ostern kann man in den ______________ bunte Hühnereier und Schokoladen-Eier kaufen. Die ______________ sind ein Symbol für den Beginn eines neuen Lebens. Der ______________ gilt schon seit über 300 Jahren als ein besonderes Tier. Im ______________ kann man viele Hasen in den Gärten beobachten. Sie sind ein Symbol für ______________.

Übung 4
Zamień podkreślone części zdania zaimkami osobowymi: er, sie, es oder sie (Pl.)
a) Nach dem Frühstück gehen die Eltern mit ihren Kindern in den Garten.
b) Dort suchen die Kinder Eier und Hasen aus Schokolade.
c) Die Eltern verstecken die Süßigkeiten im Garten.
d) Für viele bringt der Osterhase die Süßigkeiten.
e) Die Christen feiern an Ostern die Auferstehung von Jesus.
f) Jesus ist nach seinem Tod wieder lebendig.
g) Die Kinder bemalen oder bekleben Eier.
h) Das Ei steht also für den Beginn eines neuen Lebens.
i) Es gibt Hasen aus Schokolade, aber auch aus Holz, Papier oder Plüsch.
j) Der Hase gilt schon seit über 300 Jahren als ein besonderes Tier.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3267
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014