Katalog Hanna Mazurek, 2010-09-22 Puławy Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593). § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie z procedurami awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie dokumentacji. • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. VIII – IX 2008 r. Cały okres stażu. czerwiec 2011r. • Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Znajomość prawa oświatowego. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego . • Złożona dokumentacja. • Sprawozdanie z realizacji . 2. Przeanalizowanie i korekta zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Wnikliwa analiza dokumentów: - Statut Szkoły - WSO - PSO - Plan Wychowawczy - Plan Profilaktyki i inne. • Aktualizacja tych dokumentów. Na bieżąco. • Notatka. 3. Zapoznanie się z rozporządzeniami i komunikatami MEN i Kuratorium Oświaty. • Analiza rozporządzeń i komunikatów wydawanych przez MEN i Kuratorium Oświaty. Cały okres stażu. • Notatki. 4. Dokonywanie diagnozy „Na wejściu”. • Opracowywanie wyników sprawdzianu absolwentów szkoły podstawowej. Zawsze w klasie I. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 5. Analiza egzaminu w części humanistycznej. • Analiza samodzielna wyników egzaminu i sporządzenie raportu. • Konstruowanie programu naprawczego po egzaminach w oparciu o analizę wyników egzaminacyjnych. Cały okres stażu • Raport. 6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. • Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. • Samodzielne studiowanie literatury fachowej o tematyce polonistycznej. • Gromadzenie filmoteki, albumów ze sztuką. Systematycznie w okresie całego stażu • Zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć. • Notatka. 7. Praca w komisjach egzaminacyjnych. • Praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 8. Praca w komisji maturalnej. • Praca w komisji egzaminacyjnej maturalnego egzaminu ustnego z języka polskiego. Cały okres stażu. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 9. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego. • Wewnętrzne formy doskonalenia zawodowego. • Zewnętrzne formy doskonalenia zawodowego. • Ukończenie studiów podyplomowych. Cały okres stażu. • Zaświadczenia 10. Organizowanie szkolnych konkursów. • Opracowanie tekstów na konkursy, np.: konkursy ortograficzne, recytatorskie literackie, plastyczne, czy też dotyczące wiedzy. • Przeprowadzenie konkursów i ogłoszenie wyników. Cały okres stażu. • Tekst przygotowany na konkurs. • Sprawozdanie z przebiegu konkursu. 11. Przygotowywanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach. • Udział uczniów w konkursie przedmiotowym, „Alfiku humanistycznym”, „Omnibusie humanistycznym, Konkursie Poprawnej Polszczyzny, konkursach recytatorskich, ortograficznych i innych. Cały okres stażu • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 12. Organizowanie wycieczek. • Organizowanie wycieczek krajoznawczych i przedmiotowych, wyjazdów do teatru. Cały okres stażu. • Karta wycieczek. • Potwierdzenia dyrektora szkoły. 13. Współpraca z rodzicami. • Pedagogizacja rodziców. • Zorganizowanie spotkania z udziałem przedstawicieli Policji a dotyczącym bezpieczeństwa ( zasady odpowiedzialności karnej, pomoc w przypadku braku bezpieczeństwa). • Pomoc ze strony rodziców w organizowaniu imprez klasowych i uroczystości szkolnych. • Udział rodziców w zebraniach. Na bieżąco. 2008/2009 • Notatki w dzienniku lekcyjnym. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 14. Promocja szkoły w środowisku. • Spotkania z rodzicami i uczniami szkoły podstawowej i gimnazjum. Cały okres stażu. • Potwierdzenie przez Dyrekcję. 15. Poszerzenie wiedzy pedagogiczno-psychologicznej. • Studiowanie literatury. Cały okres stażu. • Skuteczna pomoc mającym problemy. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera. • Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej). • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze. • Opracowanie dokumentacji szkolnej ( np. planów wynikowych, Przedmiotowego Systemu Oceniania, itp.). • Dokumentowanie przebiegu stażu. Cały okres stażu. • Potwierdzenie opracowania dokumentów szkolnych przez dyrekcję szkoły. 2. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. • Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej. • Przygotowywanie artykułów do zamieszczenia na stronach internetowych portali edukacyjnych. Cały okres stażu. • Strony internetowe (wydruki). 3. Lekcje w pracowni komputerowej. • Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu. Cały okres stażu • Scenariusze zajęć. 4. Tworzenie prezentacji komputerowych. • Samodzielne tworzenie prezentacji do lekcji. Cały okres stażu. • Prezentacja na CD. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Opracowywanie , udostępnianie i publikowanie w szkole scenariuszy imprez uroczystości w szkole, testów , kart pracy. • Przedstawienie scenariuszy imprez, testów, kart pracy. Cały okres stażu. • Scenariusze. • Testy. • Karty pracy. 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Rozmowy z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy pedagogicznej. • Pomoc młodym nauczycielom. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. • Opiekun stażu nauczyciela kontraktowego. 2008/2009 • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. • Scenariusze zajęć. 5. Konsultacje z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. • Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych. Cały okres stażu. • Notatka. §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie indywidualnego programu nauczania do pracy z uczniem zdolnym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń. 2008/2009 2009/20010 • Plan. 2. Opracowanie indywidualnego programu nauczania do pracy z uczniem słabym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń. 2008/2009 2009/20010 • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 3. Praca z uczniem dyslektycznym. • Opracowanie programu i stosowanie jego założeń. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 4. Przygotowanie uczniów do egzaminów gimnazjach. • Opracowanie i wdrożenie programu do działań. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 5. Prowadzenie dodatkowych zajęć. • Przygotowanie uczniów do olimpiady przedmiotowej . Cały okres stażu. • Potwierdzenie przez Dyrekcję. 7. Współpraca w zorganizowaniu uroczystości szkolnych. • Współorganizacja różnych uroczystości i imprez szkolnych. cały okres stażu • potwierdzenie przez Dyrekcję §8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych. 1. Wykonywanie zadań egzaminatora części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego i maturalnego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie ( nr egzaminatora: 321006410 i 3310007624) • Poprawa testów gimnazjalnych z zakresu przedmiotów humanistycznych. Cały okres stażu. • Zaświadczenie. §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Pełnienie funkcji Koordynatora ds. zdrowego stylu życia. • Integrowanie działania mających na celu wypromowanie zdrowego stylu życia. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 2. Współpraca z Puławskim Centrum Trzeźwości i Promocji Zdrowego Stylu Życia. • Spotkania, pogadanki wg potrzeb • Organizowanie imprez, szkoleń. Cały okres stażu. • Potwierdzenie poradni. 3. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Puławach. • Zaproszenie przedstawicieli Policji na zebranie z rodzicami i na spotkania z uczniami. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora. 4. Współpraca z Biblioteką Publiczną w Puławach. • Organizowanie wyjść na lekcje biblioteczne, imprezy organizowane prze bibliotekę. Cały okres stażu. • Zaświadczenie BP w Puławach. 5. Współpraca z Domem Chemika. • Aktywny udział w imprezach organizowanych przez Dom Chemika. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 6. Współpraca Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną W Puławach • Spotkania, pogadanki wg potrzeb. Cały okres stażu. • Potwierdzenie poradni. 7. Współpraca Ośrodkiem Kultury w Puławach. • Aktywny udział w imprezach organizowanych przez Dom Kultury. Cały okres stażu. • Potwierdzenie Domu Kultury. 8. Współpraca z muzeum. • Organizowanie lekcji muzealnych. Cały okres stażu. • Potwierdzenie muzeum. §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. • Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. • Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. • Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. • Podsumowanie i wnioski. Cały okres stażu. • Opis i analiza dwóch przypadków. Jednocześnie nadmieniam i informuję, że plan może być modyfikowany i zmieniany. Realizacja niektórych założeń niezależnie ode mnie może być utrudnione ( np. formy doskonalenia) i będę je realizować w miarę możliwości. Równocześnie zastrzegam sobie możliwość organizowania i prowadzenia innych zadań, których realizacja wynikać będzie z bieżących potrzeb i warunków szkoły. Plan rozwoju zawodowego opracowała: Zatwierdzam do realizacji od 1 września 2008 r. mgr Hanna Mazurek ........................................................................... pieczęć i podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 2667
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |