![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Barbara Bolewicz, 2010-09-03 Wrocław Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegomgr Barbara Bolewicz nauczyciel wychowania fizycznego Gimnazjum nr 29 ul. Kraińskiego 1 50 – 153 Wrocław PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego okres stażu – 2 lata 9 miesięcy Akty prawne stanowiące podstawę ubiegania się o awans zawodowy: - Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Rozdz. 3a, Awans zawodowy nauczycieli) - Ustawa z dnia 18 stycznia 2000 r. O zmianie ustawy Karty Nauczyciela - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sporu z dnia 29 maja 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust. 2 pkt 1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli ,o których mowa w art.9e ust.1-3 Karty Nauczyciela-uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich ,w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego (Dz. U. nr 70 z dnia 24.08.00 rozporządzenie MEN z dnia 10.10.91 Karta Nauczyciela – nowelizacja) Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego, udział w szkoleniach n/t awansu zawodowego IX – X 2009, lata wcześniejsze Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zatwierdzony przez dyrektora, zaświadczenia o udziale w szkoleniach na temat awansu zawodowego Realizacja planu rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji planu IX 2009 - VI 2012 Po zakończeniu stażu Aktywny udział w wewnątrzszkolnym procesie doskonalenia nauczycieli, w pracach rady pedagogicznej i jej komisjach Rady Pedagogiczne, spotkania komisji W trakcie stażu Zaświadczenia o udziale w szkoleniowych posiedzeniach R.P. o pracy w komisjach Udział w formach doskonalenia zawodowego podnoszących moje kwalifikacje, poszerzających wiedzę i umiejętności Kursy, konferencje i szkolenia organizowane przez WCDN, DODN, AWF, SZS W trakcie stażu Zaświadczenia Napisanie i wdrażanie programu nauczania z wychowania fizycznego Współpraca w nauczycielami wychowania fizycznego W trakcie stażu Współautorstwo opracowanego programu Samokształcenie, współpraca z biblioteką szkolną i AWF Studiowanie najnowszej literatury dydaktycznej, publikacji w internecie W trakcie stażu Wykaz pozycji: literatury, publikacji § 8 ust. 2 pkt 2 – wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej Komputerowe opracowywanie materiałów dydaktycznych (testy, różnego rodzaju prezentacje, ogłoszenia, itp.) Śledzenie zmian dotyczących szkolnictwa publikowanych przez MEN w internecie W trakcie stażu Przykładowe materiały Współtworzenie na stronie internetowej szkoły działu sportowego Współpraca z osobami odpowiedzialnymi za stronę internetową szkoły W trakcie stażu Strona internetowa szkoły Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy Wykorzystanie poczty elektronicznej do przesyłania i odbierania informacji W trakcie stażu § 8 ust. 2 pkt 3 - umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli swojej szkoły Jednostki lekcyjne 1 raz w semestrze Scenariusze lekcji Pełnienie roli opiekuna stażu Opieka nad stażystką IX 2008 – V 2009 Zawarty kontrakt Opracowywanie dla siebie i innych nauczycieli materiałów dydaktycznych Scenariusze i programy zajęć, imprez i uroczystości szkolnych, turniejów sportowych W trakcie stażu Programy imprez, harmonogramy rozgrywek Praca w komisji wychowawczej Opracowanie programu profilaktyki zdrowia i uzależnień dla gimnazjum IX 2009 Program promocji zdrowia Szerzenie aktywności ruchowej wśród młodzieży Zajęcia pozalekcyjne, przygotowywanie uczniów do rozgrywek międzyszkolnych w piłce ręcznej i zawodów w aerobiku rekreacyjnym W trakcie stażu Dyplomy, protokoły z zawodów Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli Hospitacje lekcji W trakcie stażu Autorefleksje, arkusze obserwacji Przeprowadzenie otwartej wywiadówki z wychowania fizycznego Opracowanie programu wywiadówki uwzględniającego część teoretyczną i praktyczną XI 2009 Scenariusz wywiadówki § 8 ust. 2 pkt 4a - opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Opracowanie i realizacja programu wychowawczego klasy Plan pracy wychowawczej na bazie programu wychowawczego szkoły Lata stażu 2009/2012 Opracowany plan Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych Zajęcia pozalekcyjne z aerobiku i tańców sportowych Lata wcześniejsze, w trakcie stażu Program zajęć Opracowanie modyfikacji gier zespołowych na bazie przepisów kwadranta Wykorzystywanie na jednostkach lekcyjnych w celu nauczania konkretnych elementów technicznych Lata stażu Program modyfikacji gier zespołowych na bazie kwadranta Opracowanie programu tańców integracyjnych dla klas I Nauka tańców w części wstępnej jednostki lekcyjnej dla klas I W trakcie stażu Program tańców integracyjnych Opracowywanie i wdrażanie programu dla uczniów o specyficznych potrzebach Zestawy ćwiczeń usprawniających dla uczniów z wadami postawy i chorobami, którzy mają zwolnienia lekarskie (np. boczne skrzywienia kręgosłupa, alergia, astma, niepełnosprawni) podczas zajęć fizycznych W trakcie stażu Programy uwzględniające specyfikę potrzeby Promocja szkoły i jej osiągnięć Udział w zawodach międzyszkolnych, aktualizowanie wyników na stronie internetowej szkoły Lata wcześniejsze, w trakcie stażu Wybrane materiały § 8ust. 2 pkt 4c – poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Podejmowanie działań profilaktycznych dotyczących rozwoju kultury fizycznej Wyjścia na mecze, ściankę wspinaczkową, basen, lodowisko W trakcie stażu Karty wycieczek, zdjęcia, itp. Wycieczki integracyjno-edukacyjne Wycieczki jedno i kilku dniowe W trakcie stażu Kraty z wycieczek, zdjęcia, itp. Współpraca z rodzicami klasy wychowawczej Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, współpraca z pedagogiem szkolnym i pielęgniarką, zebrania klasowe, konsultacje z rodzicami zgodnie z harmonogramem szkoły Lata wcześniejsze, w trakcie stażu Ankiety dla rodziców, potwierdzenie współpracy z pedagogiem, psychologiem i pielęgniarką § 8 ust 2 pkt 4e – wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Współpraca z Wydziałem Zdrowia Urzędu Miejskiego Udział w konkursach i współautorstwo w realizacji programów proponowanych przez Wydział Zdrowia W trakcie stażu Programy, dyplomy Udział akcjach organizowanych przez PSSE we Wrocławiu Aktywny udział w imprezach rekreacyjno-sportowych W trakcie stażu Potwierdzenie współpracy Współpraca z klubami sportowymi np. MOS Wrocław, Śląsk Wrocław Udział w zawodach W trakcie stażu Wybrane materiały Współpraca z poradnią psychologiczno - pedagogiczną Współkierowanie wniosków W trakcie stażu Dokumenty potwierdzające § 8 pkt. 2 pkt 5 – umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY UWAGI, DOWODY REALIZACJI Przeprowadzenie otwartej wywiadówki z wychowania fizycznego Opracowanie programu wywiadówki uwzględniającego część teoretyczną i praktyczną XI 2009 Scenariusz wywiadówki Studium problemu edukacyjnego Zdiagnozowanie problemu, obserwacja, wywiad, analiza dokumentów, podjęcie działań naprawczych, wdrożenie oddziaływań, efekty W trakcie stażu Narzędzia diagnozy, opis, analiza Studium problemu wychowawczego Zdiagnozowanie problemu, obserwacja, wywiad, analiza dokumentów, podjęcie działań naprawczych, wdrożenie oddziaływań, efekty W trakcie stażu Narzędzia diagnozy, opis, analiza Powyższy plan rozwoju zawodowego będzie systematycznie aktualizowany zgodnie z bieżącymi potrzebami i nowelizacją aktów prawnych dotyczących uzyskania stopnia awansu zawodowego. Opracowała: mgr Barbara Bolewicz Zgłoś błąd Wyświetleń: 4621
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |