Katalog Alicja Bąkowska, 2010-09-02 Trzebuchów Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanegoAlicja Bąkowska Przedszkole Samorządowe w Osieku Małym nauczycielka wychowania przedszkolnego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2009. PRZEWIDYWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2012. OSIEK MAŁY, wrzesień 2009 PLANOWANE DZIAŁANIA I ZADANIA W OKRESIE ODBYWANIA STAŻU SŁUŻĄ ROZWOJOWI KOMPETENCJI NAUCZYCIELA, WSPIERAJĄ ROZWÓJ PRZEDSZKOLA ORAZ SŁUŻĄ WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA. CEL GŁÓWNY: • Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego CELE POŚREDNIE: • Pogłębienie wiedzy metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej • Doskonalenie warsztatu i metod pracy • Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji dydaktyczno – wychowawczych poprzez kontynuację studiów i udział w różnych formach doskonalenia zawodowego • Stwarzanie warunków wszechstronnego rozwoju osobowego dzieci w wieku przedszkolnym • Promocja przedszkola w środowisku lokalnym Podstawy prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2003r. nr 118,poz1112, a późniejszymi zmianami); • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. § 8 ust 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Uzupełnianie wiedzy związanej z procedurami awansu zawodowego. • Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w celu podnoszenia jakości pracy przedszkola. • Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji. • Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. • Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy. • Organizowanie uroczystości i imprez przedszkolnych. • Przeprowadzanie konkursów wewnątrz przedszkolnych. • Kształtowanie sprawności fizycznej. • Edukacja ekologiczna • Współpraca z innymi przedszkolami. • Praca z „dzieckiem słabym”. • Praca z dzieckiem zdolnym Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat stopni awansu). Analiza dokumentacji szkolnej. Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych. Aktywny udział w posiedzeniach rad szkoleniowych. Kursy kwalifikacyjne. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną. Korzystanie z zasobów bibliotek. Kontakty z rodzicami, opiekunami. Organizacja okolicznościowych imprez przedszkolnych: - Pasowanie na przedszkolaka - Andrzejki - Mikołajki - Wigilia - Dzień Babci i Dziadka - Bal karnawałowy - Festyn rodzinny - Zakończenie Roku Szkolnego Przeprowadzenie konkursów plastycznych i muzycznych o różnorodnej tematyce, Organizowanie zajęć ruchowych. Przygotowanie wychowanków do zawodów sportowych. Organizacja zajęć i konkursów na temat ochrony środowiska i zanieczyszczeń środowiska. Udział w imprezach ekologicznych: Sprzątanie Świata i Dzień Ziemi. Zbieranie surowców wtórnych. Udział wychowanków w konkursach i zawodach organizowanych przez inne przedszkola. Praca w zespołach wyrównawczych. Praca indywidualna, zespołowa. Sierpień 2009 W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu Poprawnie sformułowany wniosek o otworzenie stażu i plan rozwoju zawodowego Zaświadczenia Świadectwa Dziennik lektur. Zeszyt kontaktów indywidualnych Scenariusze, konspekty, zdjęcia, kronika Zdjęcia, wystawa prac, potwierdzenie dyrektora Dyplomy, zdjęcia Regulaminy konkursów, scenariusze, zdjęcia, zaświadczenia Dyplomy, zaświadczenia, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Korzystanie z techniki komputerowej w pracy wychowawczej. • Wykorzystanie zasobów internetowych • Prezentacje multimedialne. Wprowadzanie nowych metod do własnego warsztatu pracy korzystając z technologii komputerowej. Korzystanie z komputera i drukarki (przygotowanie pomocy do zajęć, tworzenie potrzebnych dokumentów). Systematyczne śledzenie literatury przedmiotu. Użycie sprzętu i oprogramowania do opracowania nowych narzędzi (karty pracy) i pomocy dydaktycznych. Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru dydaktycznego np. ankiety. Wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas zajęć dydaktyczno – wychowawczych. W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu Scenariusze zajęć, dokumenty, plan rozwoju zawodowego Scenariusze, rebusy, krzyżówki, dyplomy Potwierdzenia, zdjęcia § 8 ust. 2.pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela i dyplomowanego • Umieszczanie na forach internetowych scenariuszy zajęć. • Organizacja zajęć otwartych dla nauczycieli. • Udział w Wewnętrznym Doskonaleniu Nauczycieli. Umieszczenie planu rozwoju w Internecie Udostępnienie scenariuszy zajęć dydaktycznych oraz z ciekawych imprez i uroczystości. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. Czynny udział w szkoleniach. Marzec 2010 W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu Publikacje na stronie internetowej Scenariusze i konspekty z podaniem strony internetowej Scenariusze, potwierdzenia Potwierdzenia § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Opracowanie i wdrożenie programu „Żyj zdrowo i szczęśliwie”. • Realizacja programu „Bądźmy zdrowi – wiemy, więc działamy”. • Realizacja programu profilaktyki „Unikajmy zagrożeń”. • Realizacja programu adaptacyjnego „Witamy w przedszkolu” Opracowanie i realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z zakresu edukacji zdrowotnej. Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z zakresu edukacji zdrowotnej. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych. Prowadzenie spotkań adaptacyjnych dla dzieci i rodziców 2010 / 2011 2009/2010 2009/2010 W okresie całego stażu Program, scenariusze Scenariusze Scenariusze Potwierdzenia, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Kontynuowanie akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. • Udział w konkursach gminnych, powiatowych i ogólnopolskich. • Organizowanie imprez środowiskowych. • Organizowanie wycieczek rekreacyjnych i przyrodniczych. Codzienne czytanie dzieciom wybranych książek z literatury dziecięcej. Rozwijanie zainteresowania książką. Współpraca z Biblioteką Publiczną w Osieku Małym. Przygotowanie dzieci do konkursów. Organizacja uroczystości: - Pasowanie na przedszkolaka, - Wigilia, - Dzień Babci i Dziadka, - Festyn Rodzinny. Organizacja „Pikniku”, spotkań z leśniczym, entomologiem. W okresie całego stażu W okresie całego stażu. W okresie całego stażu. W okresie całego stażu. Zdjęcia, zaświadczenia. Potwierdzenia udziału, dyplomy. Zdjęcia, scenariusze imprez i uroczystości przedszkolnych, kronika przedszkola Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Współpraca z policją. • Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym. • Udział w akcjach charytatywnych i społecznych. • Współpraca ze Szkołą Filialną w Osieku Małym. • Współpraca z Biblioteką Publiczną. • Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia. Organizacja spotkań z policjantem. Przeprowadzenie zajęć na temat zachowania bezpieczeństwa. Wyświetlanie filmów edukacyjnych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach organizowanych poza szkołą Praca w Gminnej Komisji Socjalnej Pracowników oświaty. Praca w Zarządzie Związku Nauczycielstwa Polskiego oddział Osiek Mały – prowadzenie księgowości. Organizowanie aukcji dochodowych na rzecz przedszkola. Prowadzenie i uczestniczenia w akcjach „Góra grosza”, „Sprzątanie świata”. Organizowanie wspólnych zajęć dzieci przedszkolnych z pierwszoklasistami na terenie szkoły. Oglądanie wystaw, udział w prelekcjach. Wspólne promowanie zdrowego stylu życia w ramach programu „Żyj zdrowo i szczęśliwie” oraz programu „Bądźmy zdrowi - wiemy, więc działamy” W okresie całego stażu W okresie całego stażu. W okrasie całego stażu W okresie całego stażu W okrasie całego stażu 2010/2011 2009/2010 Zdjęcia, sprawozdania z przebiegu spotkań. Dyplomy, zdjęcia, potwierdzenia. Potwierdzenia Zdjęcia, potwierdzenia Zdjęcia, potwierdzenia Potwierdzenia, zdjęcia § 8 ust.2 pkt. 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji • Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych • Poszerzanie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. Obserwacja i analiza badanego problemu, zbieranie informacji, określenie przyczyny i dynamiki zjawiska, zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrożenie jej. Pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjno-wychowawczych z pomocą literatury fachowej, współpracy z rodzicami. W okresie całego stażu W okresie całego stażu Opis przypadku Zeszyt kontaktów indywidualnych. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Opracowała: mgr Alicja Bąkowska Zatwierdzam do realizacji: ……………………………… data, podpis dyrektora przedszkola Wyświetleń: 2336
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |