AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Pawłowska, 2010-08-20
Lwówek Śląski

Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji języka niemiekiego: Meine Spielsachen - moje zabawki. Utrwalamy słownictwo poprzez gry, zabawę i śpiew.

- n +

KONSPEKT

klasa – I
prowadzący – Joanna Pawłowska
lekcja – języka niemieckiego
data -
temat – Meine Spielsachen– moje zabawki. Utrwalamy słownictwo poprzez gry i zabawę.

Nauczane treści (podstawa programowa):
Podstawowe struktury gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi w odniesieniu do teraźniejszości.
Podstawowe funkcje językowe umożliwiające poslugiwanie się językiem w prostych sytuacjach dnia codziennego.
Zasady wymowy.

Osiągnięcia (podstawa programowa):
Rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy.
Rozumienie poleceń nauczyciela.
Zadawanie prostych pytań i udzielanie odpowiedzi.
Zdobywanie i udzielanie informacji w sytuacjach dnia codziennego.

Cele:
a) ogólne:
utrwalenie nazw poznanych zabawek
b) szczegółowe:
rozumienie poleceń nauczyciela
użycie zaimka dzierżawczego „mein”, „meine”, „dein”, „deine”
poprawność wymowy, czytania, pisania
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.

Metody:
metoda audiowizualna – z użyciem obrazków
metoda audiolingwalna – powtarzanie za nauczycielem, chórem i indywidualne,
metoda TPR – reagowanie całym ciałem

Środki dydaktyczne:
plakat z zabawkami
płyta CD
odtwarzacz CD
podręcznik „Ich und du”kl.I
ćwiczenie „Ich und du”kl.I
zabawki

Forma pracy:
z całym zespołem klasowym
w parach
indywidualna


PRZEBIEG LEKCJI

1.Część organizacyjna:
- przywitanie (Guten Morgen!)
- zadbanie o bezpieczeństwo uczniów w klasie
- sprawdzenie obecności.

2.Wstęp:
- podanie celu lekcji – utrwalenie nazw zabawek.

3.Przebieg lekcji:
nauczyciel wskazuje rysunek na plakacie lub pokazuje zabawkę i pyta: Was ist das?, uczeń odpowiada : Das ist eine Puppe. itp
kolejno uczniowie zadają sobie nawzajem to pytanie
Zabawa: za pomocą pantomimy uczeń/uczennica pokazuje zabawkę a pozostali odgadują, Das ist... Ja, du bist dran/ Ja, komm!/ Nein, falsch.
uczniowie słuchają tekstu piosenki „Ich spiele gern” i zapamiętują usłyszane zabawki
nauczyciel nakazuje „Macht die Buecher auf!, uczniowie czytają tekst piosenki, tłumaczą go
wspólne śpiewanie.
Uczniowie wykonują ćw.6/21
podsumowanie
pożegnanie


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3019


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.