Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Jolanta Popek, 2010-07-28
Kraków

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zdrowy przedszkolak. Spotkanie integracyjne z zakresu wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dzieci.

- n +

Spotkanie integracyjne z zakresu wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dzieci.
Grupa dzieci: 3, 4, 5, 6 - letnich

Cykl spotkań ogólnoprzedszkolnych: Zabawy na cztery pory roku.
Temat: Zdrowy przedszkolak
Formy organizacji pracy: grupowa, indywidualna.
Metody : słowna, oglądowa, czynna /forma zabawowa/.
Cele operacyjne:
dziecko:
* Integruje się z grupą. * Aktywnie uczestniczy w różnego typu przedstawieniach teatralnych, wciela się w rolę aktora. * Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem. * Zna zasady mające wpływ na zdrowie. * Wie jakie produkty trzeba jeść aby być zdrowym. * Rozumie potrzebę wizyty u lekarza w przypadku odczuwania objawów choroby.
Opracowanie i prowadzenie: Popek Jolanta
Przebieg:
I. Scenka w wykonaniu gr. II
WIERSZ: ”Przyszła grypa do Filipa” W. Badalska
Przyszła grypa do Filipa
Nie daj się Filipie grypie
Poszedł Filip do apteki
Są w aptece różne leki
Kupił sobie aspiryny
I chininy dwa tuziny
Kiedy zażył tych łakoci
Okropnie się biedak spocił
Pod pierzynę wlazł po uszy
Teraz grypa go nie ruszy.
Minął tydzień, miesiąc minął,
Filip ciągle pod pierzyną,
Gdy wysunie tylko pięty,
Kicha, prycha jak najęty.
Wreszcie nie wytrzymał kiedyś!

Dość mam z grypą biedy!
Dość syropów, zakraplaczy!
Teraz zacznę żyć inaczej.
Leżeć w łóżku. Życia szkoda!
Swą pierzynę babci oddam.
Kocem lekkim się okrywam,
Gimnastyki rad zażywam,
Na spacery długie chodzę,
Zęby szczotką czyszczę co dzień.
Jem owoce, mleko piję
Grypa z dala mnie omija!

Kiedy męczy mnie kaszel i chrypa,
Kiedy w kącie przyczai się grypa,
gdy podają mi gorzkie kropelki,
z przeźroczystej, wygodnej butelki.
Ja nie płaczę, nie nudzę, nie jęczę,
Tylko śpiewam zdrową piosenkę.

PIOSENKA: „Szkolni lekarze”
Muz.: F. Ptaszyńska; sł.: Z. Holska - Albekier
Gdy się źle czujemy,
gdy jesteśmy chorzy,
leczy nas pan doktor,
szybko nam pomoże.
I jeszcze tak powie:
"Ćwiczenia to zdrowie"
Oddech głęboki,
przysiad, podskoki.
Hop, hop! Podskoki!
Hop, hop, hop!
Gdy się źle czujemy,
gdy zaboli ząbek,
już dentystka nasza,
leczy, kładzie plombę.
I jeszcze tak powie:
"Myć zęby to zdrowie"
Pasty troszeczkę,
małą szczoteczkę,
szur- szur, szczoteczką,
szur, szur, szur.
Gdy ktoś nabił guza
albo się skaleczył
pani pielęgniarka
umie nas wyleczyć.
I jeszcze tak powie:
że "Kąpiel to zdrowie!"
Miło jest w wodzie
chlapać się co dzień.
Chlap, chlap, chlap! Co dzień!
Chlap, chlap, chlap.
WIERSZ „ Zdrowie” I. Salach
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe,
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjesz surówkę, to urośniesz,
ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy.

PIOSENKA: „Witaminki”

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
słaby, mizerny, ponura mina,
a inny chłopcy silni jak słonie,
każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
ref.: Witaminki, witaminki,
dla chłopczyka i dziewczynki,
wszyscy mamy dziarskie minki,
bo zjadamy witaminki.
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
grusza pietruszka i kalarepka,
smaczne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie są witaminy.

WIERSZ: „Mleko”

Kto chce być ładny, silny i zdrowy,
musi pić co dzień mleko od krowy.
W mleku tym niejedna witaminka,
dba o to by dziarska była twoja minka.
Ten biały płyn wapń chętnie gości,
i stara się by dobrze rosły kości.
Zawarte są w nim i inne minerały,
które wpływają na rozwój nasz cały.
Kefir, jogurt, serek,
od nich rośnie zdrowych ząbków szereg.
Kto chce mieć siłę i zdrowie,
Musi pić mleko – każdy to wie.

II Wspólna zabawa przy piosence
„GIMNASTYKA” sł. Iwona Biśto muz. Robert Domań
– dzieci z gr. II demonstrują jakie ruchy należy wykonywać, pozostałe powtarzają:

Najpierw w górę trzy podskoki hop, sa, sa!
Potem dwa skłony na boki, raz i dwa
W górę ręce,, prosto nogi, stój jak my!
I opuszczaj do podłogi, raz dwa trzy.

Teraz podskocz jak pajacyk, hop sa, sa!
I zrób obrót dookoła tra, la, la.
A na koniec ręce wypad w przód i w tył.
Ćwicz codziennie, abyś zdrów jak ryba był.

III Piosenka w wykonaniu gr. I

ZAGADKA:
Sałatkę jarzynową robimy z:
a. Mięsa;
b. Warzyw;
c. Owoców;

IV Zabawa „Sałatka jarzynowa”
Dzieci z różnych grup bawią się ze sobą przy piosence
„Sałatka jarzynowa” /”Śpiewające brzdące cz.1” 1/13
Na słowa w piosence „Sałatka”- zmieniają partnera

V Piosenka w wykonaniu gr. III


VI Zagadki
W szklanej rurce pręcik cienki
błyska sobie blaskiem rtęci
to wydłuża się to skraca
i to cała jego praca.
( termometr)

Dwa szkiełka w ramce, na nos założone
Chętnie dają dzieciom pomoc i ochronę.
(okulary)
Nosi biały czepek i biały fartuszek,
A żebyś był zdrowy, czasem ukłuć musi.
(pielęgniarka)

Co pan doktor bierze w ręce,
By posłuchać jak bije serce?
(słuchawka lekarska)
Jakie rośliny, chyba dobrze wiecie,
zbiera się na łąkach, kupuje w aptece?
(zioła)
Pani w białym stroju sprzedaje nam z półek
Buteleczki, tubki, torebki pigułek?
( aptekarka)
Zawsze w przychodni w fartuchu białym
Zęby tak leczy, by nie bolały (dentysta)

Co to jest na pewno wiesz
Najeżona jest jak jeż,
Lecz nikogo nie kłuje, tylko dla zdrowia zęby szoruje (szczoteczka do zębów)


VII Piosenka w wykonaniu gr. IV
ZAGADKA
Masz gorączkę? Na co czekasz? Pora by Cię zbadał.................(lekarz)

IX Awans z nauczyciela na lekarza
Każda Pani dostaje fartuch i ze swojej grupy wybiera sobie 2 dzieci, ich zadaniem będzie skompletowanie torby lekarskiej.
Po skompletowaniu, każda Pani wyjmuje jeden rekwizyt z torby i pyta swoja grupę:
- Jak się to nazywa ido czego służy?

VII Piosenka w wykonaniu gr. V

ZAGADKA
Kiedy kaszlesz, kichasz w głos, w co należy wytrzeć nos? (chusteczka)

V Zabawa „ Taniec z chusteczką”
Dzieci dostają chusteczki higieniczne - przy piosence pt. „Wycieranie nosa” nr 17
z „Miś i Margolcia oraz Agnieszka cz. II
tańczą z chusteczkami w rytm muzyki- kiedy w utworze słychać „APSIK” dzieci zasłaniają usta i nos i kichają „APSIK!”
Po skończonej zabawie, dzieci ustawiają się za swoimi Paniami – przed każdą grupą stoi kosz i należy zgniecioną chusteczką wcelować do kosza.
VI ZAGADKI
1. Co robimy kiedy wydmuchamy nos i wyrzucimy chusteczkę do kosza?

2.Używamy jej do picia i mycia. Potrzebna jest ludziom, zwierzętom, roślinom do życia? (woda)

VII Spotkanie ze Zdrojkiem
Wspólna opowieść ruchowa z piosenką pt. „Zdrojek”.
Płyta CD „Mamo, tato wolę wodę”

VIII Quiz

1) Nasze zęby leczy:
a. Chirurg;
b. Stomatolog;
c. Zębowiec;

2) Najwięcej witamin mają jarzyny:
a. Surowe;
b. Zaduszone;
c. Gotowane;

3) Do wykonania opatrunku potrzebny jest:
a. Balonik;
b. Strzykawka;
c. Bandaż;

4) Kto źle widzi powinien iść do:
a. Optymisty;
b. Okulisty;
c. Oczologa;

5) Ubieramy się odpowiednio do:
a. Przyrody;
b. Przygody;
c. Pogody;

6) Aby mieć zdrowe zęby należy:
a. Jeść słodycze;
b. Pić mleko;
c. Często się uśmiechać;

7) Pielęgniarka nosi:
a. Kombinezon;
b. Sukienkę w kwiatki;
c. Biały fartuch;

8) Gdy mam katar to:
a. Wycieram nos w rękaw;
b. Nie wycieram wcale;
c. Używam chusteczki;

9) Kto jest chory i źle czuje powinien:
a. Dużo jeść;
b. Iść do lekarza;
c. Iść do weterynarza;


10) Żeby być zdrowym trzeba:
a. Siedzieć przed telewizorem;
b. Jeść chipsy;
c. Uprawiać sport;

IX Zabawa „Ruch to zdrowie - obrazek Ci podpowie”

Nauczycielka prowadząca demonstruje ilustracje i prosi by dzieci kiedy go zobaczą wykonały daną czynność:
- przy obrazku z piłką dzieci naśladują odbijanie piłki zgodnie z tempem muzyki;
- przy obrazku z wodą, dzieci naśladują pływanie;
- przy obrazku z rolkami dzieci „jeżdżą” posuwistym krokiem.

X „Co szkodzi, a co pomaga zdrowiu”.

Segregowanie w grupach, opakowań z produktów spożywczych /na zdrowe i niezdrowe/.
-Tworzenie kompozycji „ Zdrowuś”
- Fotografie ze „Zdrowusiem”
- Zabranie do sali opakowań-w celu indywidualnego wykonania Zdrowusia lub Niezdrowusia / umieszczenie ich na głównej wystawce/.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2482
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014