Katalog Marcin Skonieczny, 2010-07-03 Łęczyca Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego.Imię i nazwisko:................... Szkoła: ........................... Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2010 r. Czas trwania stażu: 9 miesięcy Opiekun stażu: ................ Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe : 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków prowadzenia zajęć wychowania fizycznego. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i ich omawianie. 6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego : a) wewnątrzszkolnych b) samokształcenie Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§ 6 ust.2 pkt 1) L.p Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania potwierdzający efekt rozwoju 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego ustawy, rozporządzenia. Wrzesień 2009 r. Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia nauczyciela Kontraktowego. 2. Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu. Rozmowy, konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie kontraktu z opiekunem. Wrzesień 2009 r. Omówienie zasad współpracy. 3. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego, Zatwierdzenie Planu przez dyrektora szkoły. Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego, przedłożenie go do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły. Wrzesień 2009 r. Plan Rozwoju Zawodowego 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, harmonogramu imprez sportowych. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Teczka stażysty 5. Zapoznanie z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, rozporządzeniami, zasadami współpracy Dyrektora z pracownikami szkoły. Obserwacja, udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Organizacja zajęć Własnych. 6. Zapoznanie się z dokumentami regulującymi organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: - statut szkoły - program wychowawczy - wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. Wrzesień, październik 2009 r. Notatki własne. 7. Poznanie zasad prowadzenia Dokumentacji szkolnej. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: - dziennik lekcyjny - dziennik zastępstw - dziennik koła sportowego (SKS). Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 8. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w szkole: -bezpieczeństwo podczas przerw, -na hali sportowej -na krytym basenie, -na boisku szkolnym, -podczas wycieczek i imprez szkolnych, -zapoznanie z przepisami przeciwpożarowymi, -zapoznanie z procedurami udzielania pierwszej pomocy. Udział w szkoleniach, lektura obowiązująca przepisów w danym zakresie, współpraca z koordynatorem do spraw bezpieczeństwa w szkole, praktyczne stosowanie zasad bhp podczas codziennej realizacji zajęć wychowania fizycznego. Nauka udzielania pierwszej pomocy (lekcja pokazowa). Wrzesień 2009 r. -maj 2010 r. Zaświadczenia ze szkolenia. 9. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. Maj 2010 r. Sprawozdanie z realizacji stażu. 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją Sporządzenie wniosku oraz przygotowaniem dokumentacji Maj 2010 r. Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły (§ 6 ust.2 pkt 2) L.p Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania potwierdzający efekt rozwoju. 1. Zapoznanie się z programem nauczania. Analiza podstawy Programowej. Wrzesień 2009 r. Notatki własne. 2. Wstępna ocena własnych umiejętności. Rozmowa z opiekunem stażu na temat doświadczenia zawodowego. Maj 2010 r. 3. Podnoszenie własnych kwalifikacji, uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, samokształceniowym, pozaszkolnym Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w: -WDN, -WODN, -Radach Szkoleniowych, -zespole samokształceniowym, -Studiowanie czasopism i lektur o tematyce pedagogiczno- psychologicznej dotyczącej rozwoju i sprawności fizycznej dzieci, możliwości fizycznych w młodszym i starszym wieku szkolnym, -konsultacje z nauczycielem wychowania fizycznego, Kontynuacja studiów magisterskich na AWF w Warszawie. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Zaświadczenia, protokoły, listy obecności, notatki własne. 4. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. -Publikacja w internecie Planu Rozwoju. -Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Teczka stażysty, Płyta CD z zapisem elektronicznym. 5. Przygotowanie uczniów do zawodów sportowych. Prowadzenie i udział w SKS i zajęciach dodatkowych organizowanych przez nauczyciela wychowania fizycznego w sąsiedniej szkole. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Dziennik szkolnego koła sportowego. 6. Wykonywanie dodatkowych prac w szkole. - zakup sprzętu sportowego do użytku uczniów szkoły. - zaprojektowanie tablicy informacyjnej na temat: „sport w naszej szkole” - przygotowanie prezentacji multimedialnej z okazji uroczystości „Dnia Kobiet” - przygotowanie „Dnia sportu”- „Dnia Dziecka” tj. konkursu sportowego i zawodów między klasowych. Okres Stażu. Potwierdzenia, dzienniki lekcyjne, tablica sportowa. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust.2 pkt 3) L.p Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania potwierdzający efekt rozwoju. 1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów Rozmowy z wychowawcami klas, nauczycielami świetlicy, Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Potwierdzenia Nauczycieli. 2. Pogłębianie wiedzy w zakresie współpracy z rodzicami Lektura pedagogiczna i psychologiczna, zebrania z rodzicami. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Notatki z lektur, potwierdzenie nauczycieli. 3. Integrowanie się ze środowiskiem szkolnym. Rozmowa, wywiad, udział w organizowaniu uroczystości i imprez na terenie szkoły. Organizacja i udział rozgrywek sportowych szkolnych i między szkolnych. Okres stażu Notatki własne, listy uczniów biorących udział w rozgrywkach sportowych. 4. Funkcja opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Współpraca z opiekunem stażu, oraz samorządem uczniowskim. Okres stażu. protokoły Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt 4) L.p Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania potwierdzający efekt rozwoju. 1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Opracowanie tematów, zakresu i terminów współpracy. Październik 2009 r. Scenariusze lekcji, potwierdzenia opiekuna stażu, harmonogram spotkań. 2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Udział w zajęciach, omówienie i zapisanie spostrzeżeń z lekcji. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Arkusze obserwacji lekcji, wnioski z obserwacji. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub Dyrektora szkoły. Opracowanie scenariuszy lekcji, konsultacja, analiza. Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Scenariusze lekcji, arkusze obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna, wnioski, uwagi do realizacji. 4. Umiejętność analizowania zajęć hospitowanych i prowadzonych samodzielnie. Uwzględnienie opinii opiekuna o sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem Wrzesień 2009 r.- maj 2010 r. Arkusze obserwacji, wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego Samoocena Maj 2010 r. Teczka stażysty *Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. nr. 260, poz. 2593). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz 674). Opracował: Marcin Skonieczny Wyświetleń: 7219
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |