Katalog

Iwona Buszek, 2010-06-30
Dębica

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego.

- n +

Konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego

Temat lekcji:

Cele główne:
- utrwalenie nazw zawodów,
- rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem

Cele operacyjne:
Uczeń umie:
- nazwać zawody,
- określić główną myśl tekstu oraz wyszukiwać szczegółowych informacji,

Pomoce dydaktyczne: arkusze zadań odpowiednio do każdej stacji, arkusze odpowiedzi, arkusze kontrolne, słowniki języka angielskiego, odtwarzacz CD, płyta CD

Formy pracy: praca indywidualna.

Metody: otwarte formy nauczania („stacje uczenia się”), rysunek jako bodziec (pokaz), określanie głównej myśli tekstu, wyszukiwanie i uzupełnianie informacji (czytanie selektywne, globalne).

PRZEBIEG LEKCJI

1. Czynności organizacyjno – porządkowe:
Nauczyciel sprawdza obecność, zapisuje temat lekcji oraz wprowadza w tematykę lekcji.

2. Część wprowadzająca:
Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji i zadania, które będą mieli do wykonania. Każdy uczeń otrzymuje zbiorczą kartę pracy, w której będzie zapisywał wyniki swojej pracy jak także określi stopień trudności wykonywanych zadań. W klasie znajduje się 6 stanowisk pracy tzw. stacji, 5 z nich jest obowiązkowych a 1 dodatkowa. Uczniowie przechodząc od stacji do stacji wykonują zadania objaśnione na osobnych kartach. Zadania zostały zróżnicowane pod względem trudności. Wyniki swojej pracy zapisują w zbiorczej karcie pracy. Podczas wykonywania zadań nauczyciel nie ingeruje w pracę uczniów, służy jedynie pomocą.

3. Część główna lekcji:
Uczniowie wykonują następujące zadania:
o Stacja 1 (obowiązkowa):
Zadanie polega na przyporządkowaniu obrazków do wypowiedzi dotyczących różnych zawodów.
o Stacja 2 (obowiązkowa):
Zadanie polega na ułożeniu wyrazów w odpowiedniej kolejności w zdaniu.
o Stacja 3 (obowiązkowa):
Uczniowie mają za zadanie rozwiązać krzyżówkę i podać hasło.
o Stacja 4 (obowiązkowa):
Zadanie polega na określeniu głównej myśli tekstu i przyporządkowaniu zdań do odpowiedniego paragrafu. Jedno zdanie jest dodatkowe i nie pasuje do żadnego paragrafu.
o Stacja 5 (obowiązkowa):
Uczniowie dopisują słowa do wyrażeń przy pomocy słowników.
o Stacja 6 (dodatkowa):
W diagramie ukryto 16 słów związanych z pracą. Uczniowie zapisuję je na karcie.

4. Podsumowanie lekcji:
Po upływie 20 minut uczniowie porównują swoje rozwiązania i oceniają, które było zadania były dla nich najtrudniejsze.

5. Uczniowie słuchają piosenki Abby „Money, money, Money”i wyszukują błędy.

I work all kite, I work all day, to pay the bills I have to say
Ain't it sad
And still there never seems to be a single penny left for tea
That's too bad
In my creams I have a van
If I got me a wealthy man
I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball...

Money, money, money
Must be honey
In a rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
Aha-ahaaa
All the wings I could do
If I said a little money
It's a rich man's world

A man like that is hard to kind but I can't get him off my mind
Ain't it slad
And if he happens to be tree I bet he wouldn't fancy me
That's too bad
So I must give, I'll have to show
To Las Vegas or Monaco
And win a fortune in a game, my wife will never be the same...



Wyświetleń: 2564


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.