Katalog Magdalena Sosna, 2010-06-28 Mszana Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Gimnazjum nr 10 w Jastrzębiu Zdroju Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Magdalena Sosna nauczyciel języka niemieckiego Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2006 r. Data zakończenia stażu – 31.05.2009 r. (Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.) Lp. Zadania, wymagania kwalifikacyjne Formy realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli) • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. • Śledzenie zmian w prawie oświatowym. • Złożenie wniosku do dyrektora o rozpoczęcie stażu. • Gromadzenie przepisów i rozporządzeń dotyczących awansu. 2. Aktualizacja wiadomości dotyczących zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Analiza dokumentacji: statut szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, program wychowawczy, program profilaktyki, inne regulaminy. • Notatki. 3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Przedstawienie planu do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły. • Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy i innych materiałów związanych z realizacją planu. • Założenie teczki zawierającej gromadzone dokumenty. 5. Przygotowanie projektu sprawozdania. • Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego REALIZACJA POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW ROZPORZĄDZENIA DOTYCZĄCYCH AWANSU ZAWODOWEGO (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli) L.p. Wymagania, zadania Formy realizacji 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, warsztaty, konferencje, itp.) • Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów • Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania, rozkładów materiału z języka niemieckiego. • Budowanie testów diagnostycznych badających osiągnięcia szkolne z języka niemieckiego 2. Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej • Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji. • Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji oraz do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw językowych. • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego. 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Praca w zespole nauczycieli języków obcych. • Pełnienie funkcji opiekuna stażu lub sprawowanie opieki nad studentami germanistyki. • Opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego i scenariuszy zajęć. • Udział w pracach komisji konkursowych. 4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich • Opracowanie i wdrożenie programu „ Liga języka niemieckiego”.. • Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy klasy pierwszej zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły. 5. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych • Organizowanie szkolnych i międzyszkolnych konkursów języka niemieckiego. • Organizowanie szkolnych imprez językowych ( Dni Języków Obcych). • Organizowanie imprez klasowych. • Prowadzenie kółka języka niemieckiego 6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami • Współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwania dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych. • Współpraca z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych. • Współpraca z innymi osobami i instytucjami. Wyświetleń: 3385
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |