Katalog

Magdalena Sosna, 2010-06-28
Mszana

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +


Gimnazjum nr 10
w Jastrzębiu Zdroju

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego


mgr Magdalena Sosna
nauczyciel języka niemieckiego




Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2006 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2009 r.


(Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.)


Lp. Zadania, wymagania kwalifikacyjne Formy realizacji Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, (Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli) • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
• Śledzenie zmian w prawie oświatowym. • Złożenie wniosku do dyrektora o rozpoczęcie stażu.
• Gromadzenie przepisów i rozporządzeń dotyczących awansu.
2. Aktualizacja wiadomości dotyczących zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Analiza dokumentacji: statut szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, program wychowawczy, program profilaktyki, inne regulaminy. • Notatki.
3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Przedstawienie planu do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły. • Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.
4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
• Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy i innych materiałów związanych z realizacją planu. • Założenie teczki zawierającej gromadzone dokumenty.
5. Przygotowanie projektu sprawozdania. • Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego




REALIZACJA POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW ROZPORZĄDZENIA DOTYCZĄCYCH AWANSU ZAWODOWEGO
(Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli)

L.p. Wymagania, zadania Formy realizacji
1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.
• Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, warsztaty, konferencje, itp.)
• Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów
• Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania, rozkładów materiału z języka niemieckiego.
• Budowanie testów diagnostycznych badających osiągnięcia szkolne z języka niemieckiego
2. Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej • Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji.
• Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji oraz do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw językowych.
• Wykorzystanie serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego.

3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Praca w zespole nauczycieli języków obcych.
• Pełnienie funkcji opiekuna stażu lub sprawowanie opieki nad studentami germanistyki.
• Opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego i scenariuszy zajęć.
• Udział w pracach komisji konkursowych.

4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich • Opracowanie i wdrożenie programu „ Liga języka niemieckiego”..
• Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy klasy pierwszej zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły.
5. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych • Organizowanie szkolnych i międzyszkolnych konkursów języka niemieckiego.
• Organizowanie szkolnych imprez językowych ( Dni Języków Obcych).
• Organizowanie imprez klasowych.
• Prowadzenie kółka języka niemieckiego
6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
• Współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwania dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych.
• Współpraca z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych.
• Współpraca z innymi osobami i instytucjami.





Wyświetleń: 3385


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.