Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Danuta Dudek, 2010-06-20
Jelcz-Laskowice

Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania

Sprawozdanie z zajęć zespołu wyrównawczo - kompensacyjnego.

- n +

Sprawozdanie z zajęć zespołu wyrównawczo-kompensacyjnego
w II semestrze roku szkolnego 2008/2009
Klasa I

Zajęcia odbywały się 2 razy w tygodniu: w środę , w godz. 11.35 – 12.00 i w czwartek, w godz. 11.35 – 12.00. Łącznie odbyło się 27 zajęć. Dokładny harmonogram zajęć znajduje się w dzienniku zajęć wyrównawczych.
W czasie zajęć pracowaliśmy nad wyrównaniem zaległości, problemów i trudności edukacyjnych, jakie mieli uczniowie, którzy uczęszczali na zajęcia.

Na zajęcia uczęszczało czworo uczniów byli to: Natalia, Tomasz, Zuzanna i Jakub.

Natalia – na początku II semestru uczennica miała duże problemy z opanowaniem techniki czytania – nie znała niektórych liter, myliła litery, miała ogromne problemy ze złożeniem liter w wyraz. Trudność sprawiało jej pisanie – nie znała niektórych liter, myliła litery, źle łączyła litery w wyrazie. Natalia potrafiła tylko z trudem odwzorować tekst z tablicy lub książki. Samodzielne pisanie (np. pisanie ze słuchu) sprawiało jej duży kłopot. Uczennica miała również kłopot z wyodrębnianiem samogłosek i spółgłosek w wyrazie oraz z podziałem wyrazów na sylaby, głoski i litery. Nie potrafiła ułożyć zdania z rozsypanki wyrazowej. Liczyła tylko na konkretach w zakresie 10. Zadania tekstowe rozwiązywała z pomocą nauczyciela. W późniejszym czasie pojawiły się kłopoty z rozróżnianiem rzeczowników i czasowników oraz trudności w pisaniu wyrazów ze zmiękczeniami i trudnościami ortograficznymi. Trzeba było również ćwiczyć z Natalią dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego oraz mnożenie.
Efekty pracy na koniec roku:
- potrafi złożyć wyrazy w całość, choć nadal czyta w wolnym tempie,
- bez problemu odwzorowuje tekst pisany lub drukowany,
- potrafi sama poprawnie napisać wyrazy i proste zdania bez trudności ortograficznych, z trudniejszymi wyrazami czasami sobie nie radzi,
- dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski i litery w wyrazie
- rozwiązuje proste zadania tekstowe,
- Dodaje i odejmuje w zakresie 20 na konkretach, bez przekroczenia progu dziesiątkowego,
- zdarza się, że nadal myli rzeczowniki i czasowniki,
- bardzo słabo opanowała tabliczkę mnożenia, nie rozumie jeszcze istoty dzielenia.
Zuzanna – na początku II semestru uczennica miała problemy z czytaniem – czytała bardzo wolno głoskując, kłopot sprawiało jej rozumienie czytanego tekstu. Liczyła w zakresie 10 na konkretach. Trzeba było poćwiczyć z uczennicą podział wyrazów na sylaby, litery i głoski. Ze względu na problemy z koncentracją uwagi i łatwym rozpraszaniem się, Zuzia pracowała w bardzo wolnym tempie, bardzo wolno pisała i często nie nadążała z wykonaniem zadań w czasie lekcji, dlatego często na zajęciach wyrównawczych nadrabiała zaległości. W późniejszym czasie ćwiczyliśmy rozróżnianie rzeczowników i czasowników, pisownię wyrazów ze zmiękczeniami i trudnościami ortograficznymi, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych i sylabowych, dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego, rozwiązywanie zadań tekstowych oraz mnożenie w zakresie 20.
Efekty pracy na koniec roku:
- czyta tekst wyrazami w wolnym tempie, rozumie proste teksty i polecenia
- nadal pisze w wolnym tempie często rozpraszając się,
- poprawnie pisze wyrazy i krótkie zdania o pisowni zgodnej z brzmieniem. Zdarza się, natomiast, że popełnia błędy w pisowni wyrazów zawierających trudności ortograficzne.
- potrafi rozwiązać poszczególne etapy zadania tekstowego.
- dodaje i odejmuje w zakresie 25 na konkretach.
- rozumie istotę mnożenia, ale słabo jeszcze opanowała tabliczkę mnożenia,
- rozróżnia rzeczowniki i czasowniki, choć zdarza jej się czasem mylić,
- dzieli wyrazy na sylaby, głoski i litery.
Tomasz – na początku II semestru Tomek miał głównie trudności z czytaniem – czytał wolno głoskując, miał problem z rozumieniem czytanego tekstu. Miał kłopot z dzieleniem wyrazów na sylaby, głoski i litery oraz z układaniem wyrazów i zdań z rozsypanek wyrazowych. W późniejszym czasie pojawiły się problemy z pisaniem wyrazów z trudnościami ortograficznymi i rozróżnianiem rzeczowników i czasowników. Trzeba było również poćwiczyć zadania na dodawanie i odejmowanie z niewiadomą.
Efekty pracy na koniec roku:
- czyta wyrazami, dłuższe wyrazy głoskując, w wolnym tempie. W czytanym tekście rozumie proste zdania i polecenia,
- dzieli wyrazy na sylaby, głoski i litery,
- układa wyrazy i proste zdania z rozsypanek,
- opanował niektóre zasady ortograficzne stosowane w najczęściej spotykanych wyrazach. Pisze poprawnie wyrazy bez trudności orograficznych.
- dodaje i odejmuje w zakresie 25 na konkretach.
Jakub – Kuba to uczeń, który uczęszczał na zajęcia ze względu na wolne tempo pisania. Często nie nadążał on z wykonaniem zadań w czasie lekcji i musiał nadrabiać zaległości.

Wnioski do dalszej pracy:
W dalszym ciągu ćwiczyć technikę czytania z uczniami, którzy słabo czytają,
Rozwiązywać zadania na rozumienie tekstu,
Utrwalać pojęcie rzeczownika i czasownika,
Ćwiczyć zasady ortograficzne – utrwalać pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi,
Utrwalać tabliczkę mnożenia i zadania z mnożeniem,
Ćwiczyć dzielenie.


Przygotowała:
Danuta Dudek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 18085
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014