Katalog Edyta Płaszczyca, 2010-06-16 Wola Zajęcia przedszkolne, Konspekty KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW: "Wiosenne zabawy na łące".KONSPEKT ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW DATA: 25.03.2010 r. GRUPA: 3-4latki PROWADZĄCA: Edyta Płaszczyca ZAGADNIENIE PROGRAMOWE: Uwrażliwienie na świat przyrody o każdej porze roku. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku. Określanie charakterystycznych dla wiosny zjawisk przyrodniczych oraz ich wpływu na rozwój roślin i zwierząt. TEMAT: „Wiosenne zabawy na łące”. CELE OGÓLNE: - dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny; - stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia; - wyrażanie gestem, ruchem, głosem zjawisk otaczającej przyrody; - określenie i przeliczanie liczebności zbiorów; CELE OPERACYJNE: DZIECKO: - rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na łące; - potrafi rozwiązać proste zagadki tematyczne; - potrafi określić liczbę elementów zbioru i porównać liczebność zbioru; - wyraża swoje przeżycia w formie ruchowej; - ćwiczy narządy mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne; - rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela; POMOCE: zielone liście z brystolu, wiklinowy kosz, kolorowe koperty z sylwetami zwiastunów wiosny, makieta wiosennej łąki, treść zagadek tematycznych, opaski dla wszystkich dzieci z emblematami wiosennej łąki, duże obręcze, stojaki z oznaczeniami „domów” owadów: ul, liść, kwiat, staw, magnetofon, płyta CD z muzyką Vivaldiego „Wiosna”, karty pracy. Przebieg zajęcia: 1. Zabawa integrująca i dyscyplinująca grupę pt. „Powitanie”. 2. Wspólny śpiew piosenki pt. „Powitanie wiosny” ilustrowany ruchem. 3. „Wiosenne figle” – krótka rozmowa na temat aktualnej pory roku w formie „prawda czy fałsz”. Nauczycielka podaje informację, a dzieci podnoszą do góry zielony liść z brystolu, gdy informacja jest prawdziwa lub kładą go na podłodze, jeżeli jest fałszywa. 4. Taniec integracyjny pt. „Wiosenny deszczyk”. 5. „Kosz pani wiosny” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zagadek tematycznych, umieszczanie na makiecie łąki elementów będących rozwiązaniem zagadek, przeliczanie elementów zbiorów, porównywanie ich liczebności. 6. „Bal na wiosennej łące” – zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym. Wykorzystanie w zabawie utworu Vivaldiego pt. „Wiosna”. Dzieci otrzymują opaski na głowę z sylwetami owadów i zwierząt, wesoło tańczą w takt muzyki, na przerwę w muzyce biegną do właściwego domku ( oznaczone obręcze – ul, staw, kwiat, liść). 7. „Szal dla pani Wiosny” – praca indywidualna; kolorowanie wybranej sylwety mieszkańca wiosennej łąki, wycięcie go i naklejanie na pas papieru. Wyświetleń: 3945
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |