AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Makowska, 2010-06-16
Zalesice

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Konspekt lekcji wychowawczej w klasie IV. Jaka jestem? Jaki jestem? – moja autocharakterystyka.

- n +

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ W KLASIE IV

TEMAT: Jaka jestem? Jaki jestem? – moja autocharakterystyka

Cele ogólne:
samopoznanie,
wzbudzenie pozytywnego myślenia o sobie,
kształcenie umiejętności ważnych w kontaktach z ludźmi.

Cele operacyjne:
Uczeń:
potrafi nazwać swoje cechy,
wymienia cechy kolegów,
ma poczucie własnej wartości,
akceptuje siebie.

Czas trwania zajęć: 45 minut.

Formy pracy: praca indywidualna.

Metody: ćwiczenia, gry psychoaktywne, burza mózgów.

Środki dydaktyczne: arkusz papieru, karty pracy – koło (wcześniej przygotowane przez nauczyciela), przybory do pisania, rysowania, malowania, kolorowe kartki, gazety, nożyczki, klej.

Przebieg zajęć:

1.Wprowadzenie
Uczniowie, siedząc w kręgu, kolejno określają swój nastrój, wypowiadając nazwę koloru. Wybór koloru uzasadniają.

2.Pogadanka: „Przyjaźń w moim życiu”
Nauczyciel omawia z uczniami takie zagadnienia, jak: potrzeba przyjaźni, odnalezienia osoby, z którą można by pójść do kina, porozmawiać o problemach, o przeczytanej książce, sympatie, antypatie.
Pytania kierowane do uczniów:
- dlaczego niektóre osoby lubimy, a niektórych nie darzymy sympatią?
- Dlaczego nie ze wszystkimi ludźmi potrafimy rozmawiać?

3.Praca indywidualna: „Co łączy mnie z bliskimi?”
Każdy uczeń otrzymuje kartę z narysowanym kołem. W środek koła wpisuje swoje imię, obok imienia – w pewnej odległości – imiona bliskich mu osób: kogoś z rodziny, koleżanek, kolegów itp. Między imionami własnym i bliskiej osoby pisze, na czym opiera się ich relacja.

4.Omówienie.
Uczniowie omawiają swoje prace. Nauczyciel zapisuje na arkuszu papieru wyrazy nazywające czyny, uczucia stanowiące podstawę relacji uczniów z innymi ludźmi.

5.Burza mózgów.
Odwołując się do treści zapisanej przez nauczyciela na arkuszu, uczniowie wymieniają rzeczy, cechy, które mogą – według nich – przeszkadzać w budowaniu dobrych relacji z innymi.

6.Praca plastyczna: „Moje mocne strony”.
Uczniowie wybierają materiały niezbędne do wykonania pracy plastycznej – przedstawienia cech charakteru, które – według nich – sprzyjają zacieśnianiu więzi między nimi.

7.Omówienie
Uczniowie kolejno prezentują swoje prace, odpowiadając na pytania:
Jakie swoje cechy przedstawiłeś(-aś)?
Czy jesteś zadowolony(-a) ze swojej pracy?
Czego dowiedzieliście się – dzięki pracom – o kolegach, koleżankach z klasy?

8.Podsumowanie.
Każdy uczeń kończy zdanie: Dzisiaj dowiedziałem(-am) się o sobie, że ……


Opracowała: Magdalena Makowska - n-l PSP w Łączanach
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4343


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.