Katalog

Magdalena Stankiewicz, 2010-06-09
Olsztyn

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +

(Punkty planu są skopiowane z tabeli wg. tych samych punktów
Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI)
§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1.XII.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez n-li.
IX.2007
Rozporządzenie MENiS z dnia 1. XII. 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego n-la.
*wniosek o rozpoczęcie stażu
*plan rozwoju zawodowego
2.
Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu P. Achranowiczem
Omówienie warunków współpracy, konsultacje przy opracowywaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna i obserwowanie jego zajęć.
IX.2007
cały okres stażu
Scenariusze zajęć, arkusze pohospitacyjne, projekt oceny dorobku zawodowego.
3.
Poznanie zasad funkcjonowania i zadań
szkoł
Zapoznanie się ze zmianami w Statucie Szkoły, Planie Wychowawczym i Profilaktycznym Szkoły
IX – X. 2007
Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów
4.
Uczestnicze- nie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawo-
wych funkcji i
wynikających z nich zadań
Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej

Uczestniczenie w pracach zespołu ds. Planu wychowawczego

Udział w komisji rekrutacyjnej


Zgodnie z harmonogramem

Według potrzeb


W trakcie rekrutacji
Wpisy w protokołach z posiedzeń

Potwierdzenie przewodniczącego zespołu E.Czapiewskiej
Powołanie przez dyrektora szkoły komisji rekrutacyjnej
5.
Współpraca z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim
Opieka nad praktykantami filologii angielskiej w ramach praktyk śródrocznych i ciągłych
Zgodnie z harmonogramem ustalonym przez uczelnię
Potwierdzenie z UWM
6.
Udział w pracach komisji egzaminacyjnej - matura
Uczestniczenie w pracach komisji egzaminacyjnej jako członek lub przewodniczący zarówno w trakcie matury pisemnej jak i ustnej w I LO oraz w II LO jako osoba delegowana.
W trakcie trwania matur
Powołanie komisji egzaminacyjnej przez dyrektora szkoły.
7.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, testów; prowadzenie dzienników zajęć; przygotowanie sprawozdania z planu rozwoju zawodowego
Przez cały okres stażu



czerwiec 2010
Dokumentacja z realizacji planu rozwoju; sprawozdanie


§ 7 ust. 1 pkt 2
Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły
Obserwacja, udział, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja.

Cały okres stażu
Scenariusze zajęć, arkusze pohospitacyjne.
2.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w wewnątrz- szkolnym i zewnątrz -szkolnym doskonaleniu
Udział w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych

Udział w różnych formach kształcenia (warsztaty, seminaria, szkolenia) organizowanych przez ODN, WMODN, wydawnictwa językowe
Zgodnie z harmonogramem

Cały okres stażu
Protokoły z posiedzeń


Zaświadczenia i certyfikaty
3.
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
Prowadzenie dzienniczka lektur
Cały okres stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu

§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku n-li, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich
w zakresie funkcjonowania szkoły
Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych oraz śledzenie zmian w prawie oświatowym.
Na bieżąco
Notatki, potwierdzenie opiekuna stażu.
2.
Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka
Przeanalizowanie Praw Ucznia i Karty Praw dziecka- stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno - wychowawczej
IX – X. 2007

cały okres stażu

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku n-li, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Sporządzenie i/lub korekta planów wynikowych dlka klas I-III
Napisanie planów wynikowych oraz ewentualna korekta.
Co roku IX-X
Potwierdzenie dyrektora szkoły
2.
Przygotowanie wraz z opiekunem stażu pisemnej próbnej matury z języka angielskiego dla klas III
Wybór testów, organizacja, ocena, wnioski.
XII-I. 2007/08
Sprawozdanie z wnioskami oraz prezentacja wyników
3.
Współpraca z innymi nauczycielami języka angielskiego
Spotkania Zespołu języków Obcych

Współpraca przy organizacji konkursów języka angielskiego oraz organizacji na terenie szkoły etapów konkursów ogólnopolskich.
Cały okres stażu
Sprawozdania z działalności Zespołu, potwierdzenie przewodniczącego

§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Realizacja zadań z Planu Wychowawczego i Profilaktyki
Współpraca z pedagogiem szkolnym i poradnią psychologiczno-pedagogiczną w ramach programu „Na progu dorosłości”
Współpraca z pielęgniarką szkolną w ramach programu antynikotynowego oraz „Różowa wstążeczka”i „Anoreksja i bulimia”
Zgodnie z harmonogramem przez cały okres stażu
Potwierdzenie od pedagoga i pielęgniarki szkolnej
2.
Współpraca z uczniem zdolnym
Pomoc w przygotowaniu się do ogólnopolskiej olimpiady języka angielskiego: udostępnianie przykładowych testów, wyjaśnianie wątpliwości.
Po uzgodnieniu z uczniem w miarę potrzeb.
Testy, zaświadczenia
3.
Integrowanie zespołu uczniowskiego
Wyjazd integracyjny dla klasy Ig do Bęsi
Dzień chłopaka.
Wigilia klasowa.
Dzień Kobiet, itp.
Stosowanie metod aktywnych i wspierających rozwój uczniów.


27,28.IX.2007
Wg. kalendarza przez cały okres stażu

Okres stażu
Zapisy w dzienniku zajęć, karta wycieczki




§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej
*Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy, testów, itp.)
*Opracowanie dokumentów szkolnych (plany wynikowe, sprawozdania, itp.)
*Dokumentowanie przebiegu stażu
*Przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem komputera
*Korzystanie w trakcie zajęć ze słowników języka angielskiego w Internecie
Okres stażu
Arkusze testów i pomocy dydaktycznych, itp.

Plany wynikowe, sprawozdania, itp.

Scenariusze lekcji, potwierdzenie opiekuna stażu i/lub dyrektora szkoły
2.
Publikacje w Internecie
Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej- planu rozwoju zawodowego
IX.2007
*Dyskietka
*www

§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez n-la zadań.

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Zaplanowanie pracy na godzinach wychowawczych
Opracowanie wraz z oddziałowym zespołem wychowawczym klas pierwszych planu pracy na cały rok.
Corocznie we wrześniu
Plan
2.
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych
uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze



3.
Pedagogizacja rodziców
Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w ramach programu „Rodzicu wesprzyj mnie” - organizacja warsztatów dla rodziców
Rok szkolny 2007/08
Potwierdzenie z poradni pp.
4.
Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce
*Kontakty podczas wywiadówek, dni otwartych
i spotkań indywidualnych
Zgodnie z harmonogramem.
Ksero protokołów z zebrań, zapisy w dzienniku zajęć.

§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Praca w zespole wychowawczym
*Aktywny udział w posiedzeniach zespołu wychowawczego
*Analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej
Okres stażu
*Potwierdzenie przewodniczącego

*Podpis na opinii o zapoznaniu się
2.
Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi
Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych
Ankieta diagnozująca.

Cały okres stażu
Potwierdzenie od pedagoga szkolnego.

mgr Magdalena Stankiewicz

Wyświetleń: 3304


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.