Katalog Magdalena Stankiewicz, 2010-06-09 Olsztyn Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.(Punkty planu są skopiowane z tabeli wg. tych samych punktów Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI) § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1.XII.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez n-li. IX.2007 Rozporządzenie MENiS z dnia 1. XII. 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego n-la. *wniosek o rozpoczęcie stażu *plan rozwoju zawodowego 2. Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu P. Achranowiczem Omówienie warunków współpracy, konsultacje przy opracowywaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna i obserwowanie jego zajęć. IX.2007 cały okres stażu Scenariusze zajęć, arkusze pohospitacyjne, projekt oceny dorobku zawodowego. 3. Poznanie zasad funkcjonowania i zadań szkoł Zapoznanie się ze zmianami w Statucie Szkoły, Planie Wychowawczym i Profilaktycznym Szkoły IX – X. 2007 Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów 4. Uczestnicze- nie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawo- wych funkcji i wynikających z nich zadań Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej Uczestniczenie w pracach zespołu ds. Planu wychowawczego Udział w komisji rekrutacyjnej Zgodnie z harmonogramem Według potrzeb W trakcie rekrutacji Wpisy w protokołach z posiedzeń Potwierdzenie przewodniczącego zespołu E.Czapiewskiej Powołanie przez dyrektora szkoły komisji rekrutacyjnej 5. Współpraca z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim Opieka nad praktykantami filologii angielskiej w ramach praktyk śródrocznych i ciągłych Zgodnie z harmonogramem ustalonym przez uczelnię Potwierdzenie z UWM 6. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej - matura Uczestniczenie w pracach komisji egzaminacyjnej jako członek lub przewodniczący zarówno w trakcie matury pisemnej jak i ustnej w I LO oraz w II LO jako osoba delegowana. W trakcie trwania matur Powołanie komisji egzaminacyjnej przez dyrektora szkoły. 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, testów; prowadzenie dzienników zajęć; przygotowanie sprawozdania z planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu czerwiec 2010 Dokumentacja z realizacji planu rozwoju; sprawozdanie § 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły Obserwacja, udział, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. Cały okres stażu Scenariusze zajęć, arkusze pohospitacyjne. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w wewnątrz- szkolnym i zewnątrz -szkolnym doskonaleniu Udział w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych Udział w różnych formach kształcenia (warsztaty, seminaria, szkolenia) organizowanych przez ODN, WMODN, wydawnictwa językowe Zgodnie z harmonogramem Cały okres stażu Protokoły z posiedzeń Zaświadczenia i certyfikaty 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Prowadzenie dzienniczka lektur Cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku n-li, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych oraz śledzenie zmian w prawie oświatowym. Na bieżąco Notatki, potwierdzenie opiekuna stażu. 2. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka Przeanalizowanie Praw Ucznia i Karty Praw dziecka- stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno - wychowawczej IX – X. 2007 cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku n-li, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Sporządzenie i/lub korekta planów wynikowych dlka klas I-III Napisanie planów wynikowych oraz ewentualna korekta. Co roku IX-X Potwierdzenie dyrektora szkoły 2. Przygotowanie wraz z opiekunem stażu pisemnej próbnej matury z języka angielskiego dla klas III Wybór testów, organizacja, ocena, wnioski. XII-I. 2007/08 Sprawozdanie z wnioskami oraz prezentacja wyników 3. Współpraca z innymi nauczycielami języka angielskiego Spotkania Zespołu języków Obcych Współpraca przy organizacji konkursów języka angielskiego oraz organizacji na terenie szkoły etapów konkursów ogólnopolskich. Cały okres stażu Sprawozdania z działalności Zespołu, potwierdzenie przewodniczącego § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Realizacja zadań z Planu Wychowawczego i Profilaktyki Współpraca z pedagogiem szkolnym i poradnią psychologiczno-pedagogiczną w ramach programu „Na progu dorosłości” Współpraca z pielęgniarką szkolną w ramach programu antynikotynowego oraz „Różowa wstążeczka”i „Anoreksja i bulimia” Zgodnie z harmonogramem przez cały okres stażu Potwierdzenie od pedagoga i pielęgniarki szkolnej 2. Współpraca z uczniem zdolnym Pomoc w przygotowaniu się do ogólnopolskiej olimpiady języka angielskiego: udostępnianie przykładowych testów, wyjaśnianie wątpliwości. Po uzgodnieniu z uczniem w miarę potrzeb. Testy, zaświadczenia 3. Integrowanie zespołu uczniowskiego Wyjazd integracyjny dla klasy Ig do Bęsi Dzień chłopaka. Wigilia klasowa. Dzień Kobiet, itp. Stosowanie metod aktywnych i wspierających rozwój uczniów. 27,28.IX.2007 Wg. kalendarza przez cały okres stażu Okres stażu Zapisy w dzienniku zajęć, karta wycieczki § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej *Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy, testów, itp.) *Opracowanie dokumentów szkolnych (plany wynikowe, sprawozdania, itp.) *Dokumentowanie przebiegu stażu *Przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem komputera *Korzystanie w trakcie zajęć ze słowników języka angielskiego w Internecie Okres stażu Arkusze testów i pomocy dydaktycznych, itp. Plany wynikowe, sprawozdania, itp. Scenariusze lekcji, potwierdzenie opiekuna stażu i/lub dyrektora szkoły 2. Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej- planu rozwoju zawodowego IX.2007 *Dyskietka *www § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez n-la zadań. Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Zaplanowanie pracy na godzinach wychowawczych Opracowanie wraz z oddziałowym zespołem wychowawczym klas pierwszych planu pracy na cały rok. Corocznie we wrześniu Plan 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze 3. Pedagogizacja rodziców Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w ramach programu „Rodzicu wesprzyj mnie” - organizacja warsztatów dla rodziców Rok szkolny 2007/08 Potwierdzenie z poradni pp. 4. Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce *Kontakty podczas wywiadówek, dni otwartych i spotkań indywidualnych Zgodnie z harmonogramem. Ksero protokołów z zebrań, zapisy w dzienniku zajęć. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Praca w zespole wychowawczym *Aktywny udział w posiedzeniach zespołu wychowawczego *Analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej Okres stażu *Potwierdzenie przewodniczącego *Podpis na opinii o zapoznaniu się 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych Ankieta diagnozująca. Cały okres stażu Potwierdzenie od pedagoga szkolnego. mgr Magdalena Stankiewicz Wyświetleń: 3304
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |