Katalog Aneta Patucha - Błaszkiewicz, 2010-06-07 Jaworzno Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY I. Dane osobowe: 1. Imię i nazwisko: mgr Aneta Patucha Błaszkiewicz 2. Nazwa placówki: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 3. Stanowisko: nauczyciel 4. Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym II. Staż: 1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r. 2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2010r. Cel główny stażu: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela stażysty Cele szczegółowe stażu: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego. Plan rozwoju zawodowego 1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust.2 pkt.1). ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI 1.1. - Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. - Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut Szkoły, program wychowawczy, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. - Notatki własne. 1.2. - Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. - Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik. - Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 1.3. - Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. - Udział w szkoleniu, lektura obowiązkowych przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych. - Zaświadczenie o ukończeniu kursu. 1.4. - Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. - Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. Organizacja zajęć własnych. 1.5. - Poznawanie procedury awansu zawodowego. - Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia. - Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia awansu zawodowego. 1.6. - Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu. - Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. - Omówienie zasad współpracy. 1.7. - Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły. - Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. - Plan Rozwoju Zawodowego. 1.8. - Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć. - Teczka stażysty. 1.9. - Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi Szkoły. - Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. - Sprawozdanie z realizacji stażu. 1.10. - Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. - Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. - Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwa realizację statutowych zadań szkoły (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust2. pkt.2). ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI 2.1. - Zapoznanie się z planem pracy szkoły (w zakresie zadań opiekuńczych). - Analiza planu pracy szkoły. - Notatki własne. 2.2. - Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu. - Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych oraz różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (warsztaty, kursy doskonalące). Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej, przeglądanie portali edukacyjnych w Internecie. - Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. Lista przeczytanych pozycji oraz odwiedzanych portali Internetowych. 2.3. - Doskonalenie multimedialnych technik pracy. - Publikacja w Internecie Planu Rozwoju. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Wykorzystanie technologii komputerowej do prowadzenia zajęć. - Teczka stażysty, dyskietka z zapisem elektronicznym. 2.4. - Włączenie się do akcji charytatywnej Samorządu Uczniowskiego. - Przygotowanie do akcji charytatywnej. - Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. 2.5. - Współorganizowanie spotkań poza lekcyjnych. - Pomoc w przygotowaniu imprez szkolnych (uroczystości, święta, itp.) - Potwierdzenie opiekuna stażu. 3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust. 2. pkt.3.). ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI 3.1. - Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów. - Rozmowy ze szkolnym pedagogiem, wychowawcami klas. - Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy. 3.2. - Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków. - Udział w szkoleniach, lektura pedagogiczna i psychologiczna, rozmowa w zespole wychowawczym. - Zaświadczenia. 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r., §6 ust.2. pkt.4.). ZADANIA/DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ/DOWODY REALIZACJI 4.1. - Ustalenie z opiekunem stażu terminów zajęć obserwowanych. - Opracowanie terminów z opiekunem stażu. - Potwierdzenie opiekuna stażu. 4.2. - Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela. - Obserwowanie i analizowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli pod kątem metod, toku lekcji i próby odniesienia do własnej pracy. - Wnioski własne z obserwacji zajęć. 4.3. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. - Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. - Scenariusze zajęć, arkusze obserwacji zajęć opiekuna stażu, wnioski i uwagi do realizacji. 4.4. - Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. - Działanie autorefleksyjne. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. - Autorefleksja. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. 4.5. - Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. - Samoocena. - Teczka stażysty. Wyświetleń: 1340
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |