Katalog

Grażyna Banach, 2010-06-07
Warszawa

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka angielskiego "Opisywanie zwierząt".

- n +

LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

GRUPA: 6-latki ‘SŁONECZKA’

PROWADZĄCY: Grażyna Gerłowicz

CZAS TRWANIA: 45 minut

DATA: 08.03.2010

TEMAT: Opisywanie zwierząt.

CELE LEKCJI:

1. Budzenie poczucia bezpieczeństwa w nowej sytuacji.
2. Kształtowanie spontanicznego i otwartego zachowania wobec innych.
3. Budzenie poczucia własnej wartości.
4. Kształtowanie spontanicznego i dobrowolnego uczestnictwa w grach dydaktycznych.
5. Wprowadzenie oraz utrwalenie słownictwa z zakresu nazw budowy zwierząt: tail, beak, wings, legs.
6. Wprowadzenie oraz rozwijanie umiejętności opisywania zwierząt.
7. Utrwalenie słownictwa z zakresu nazw zwierząt.
8. Rozwijanie u dzieci umiejętności poprawnej wymowy poznanych słów.
9. Przypomnienie i utrwalenie użycia struktury gramatycznej zaimka wskazującego this is oraz czasownika modalnego can.
10. Utrwalenie podstawowych nazw przymiotników, czasowników, jak również poleceń TPR.
11. Utrwalenie nazw kolorów.
12. Rozwijanie umiejętności pozyskiwania informacji ze słuchu.

METODY:

1. ćwiczenia ustne
2. ćwiczenia słuchowe
3. gry
4. praca z podręcznikiem

FORMY: indywidualna, zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

podręcznik New Sparks, CD, magnetofon, pacynki, kredki, obrazki ze zwierzętami, tablica

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Przywitanie:
Dzieci śpiewają piosenkę The hello song:
Hello girls
Hello boys
How are you?
How are you?
Girls:
I am very well, thanks
Boys:
I am very well, thanks
Everyone:
How are you?
You and you?

Dzieci witają się z pacynkami: Sneezy’m i Dotty’m:
– użyte zostają wyrażenia Good morning, Hello, How are you? I’m fine. W ramach utrwalenia nauczyciel zadaje indywidualnie pytania: How are you? How old are you? What’s your favourite colour? What’s your favourite animal? What’s your favourite number?
2. Dzieci przypominają sobie jakich nazw zwierząt uczyły się na poprzednich lekcjach i wymieniają je. Nauczyciel następnie pokazuje uczniom obrazki ze zwierzętami zakrywając je częściowo, zaś dzieci mają za zadanie odgadnąć jakie to jest zwierzę. (frog, fox, wolf, mole, hare, boar, squirrel, stork, ladybird, hedgehog, bear, eagle, deer).
3. Nauczyciel rozdaje karty z obrazkami (w zestawie znajdują się dwa takie same zwierzątka), a dzieci siadają po dwóch przeciwnych sobie stronach. Nauczyciel wypowiada po angielsku nazwę zwierzątka, zaś dzieci mające taki sam obrazek zamieniają się miejscami.
4. Dzieci siadają w kole na krzesełkach, każdy uczeń losuje obrazek, aby wiedzieć jakim będzie zwierzątkiem. Uczeń – ochotnik wchodzi do środka kola i wypowiada nazwy dwóch zwierząt. Osoby reprezentujące te zwierzątka zamieniają się miejscami. Ochotnik ma na celu zajęcie miejsca jednego z nich i wtedy osoba, która nie zdążyła zostaje w środku. Innym poleceniem jest: Animals change your places! Wówczas wszystkie zwierzątka muszą zamienić się miejscami.
5. Nauczyciel przy pomocy tablicy, ćwiczeń mimicznych oraz obrazków przypomina dzieciom niektóre czasowniki i przymiotniki: I can fly, I can jump, I can run, it’s big/small/middle size. Wprowadza również słowa tail, beak, wings. Nauczyciel następnie przyczepia do tablicy różne zwierzątka i opisuje je np. It can fly, it is small, it has wings (można dodać it has red wings with black dots). What is this? Dzieci udzielają odpowiedzi: It is a ladybird! Dzieci, po kilku próbach, same próbują opisać jakieś zwierzątko, a inni zgadują.
6. Praca z podręcznikiem. Dzieci na polecenie nauczyciela sit at the table siadają do stołu. Nauczyciel rozdaje podręczniki i wydaje polecenie: Open your books on page 29. Nauczyciel odtwarza nagranie, a uczniowie zgadują, co to za dźwięk. Następnie nauczyciel wypowiada instrukcję: Join one and two. Dzieci mają za zadanie połączyć kropki. Po ukończeniu nauczyciel zadaje pytanie: What’s in the picture (1)? Uczniowie udzielają odpowiedzi. Uczniowie kolorują swoje rysunki zgodnie z poleceniami nauczyciela: Colour the rabbit (purple). Nauczyciel podaje polecenia pokolorowania pozostałych zwierząt w podobny sposób. Na koniec nauczyciel pyta: What colour is the rabbit?
7. Dodatkowe ćwiczenie jeśli wystarczy czasu: Zabawa z krzesłami – na środku sali nauczyciel ustawia krzesła, o jedno mniej, niż liczba obecnych dzieci. Dzieci chodzą wokół krzeseł kiedy słyszą muzykę. Jeśli muzyka zostaje wyłączona dzieci szybko siadają na krzesełka, osobie, która nie zdążyła usiąść, nauczyciel pokazuje jakiś obrazek (w ramach powtórzenia dodane są inne, znane dzieciom przedmioty, nie tylko zwierzątka) i zadaje pytanie What’s this? Jeśli dziecko odpowie, bawi się dalej, jeśli nie, czeka na koniec gry. Wraz z odchodzącym z gry dzieckiem odejmowane jest jedno krzesło.
8. Pożegnanie:
The goodbye song
Sneezy & Dotty:
Goodbye girls
Goodbye boys
Here we go
Here we go
Up up up we fly fly
Up into the sky sky
Bye bye bye
Wyświetleń: 3378


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.