Katalog

Magdalena Czubaszek-Siuj, 2010-06-05
Łuków

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +




PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO


Magdaleny Czubaszek-Siuj


Nauczyciela I LO im.T.Kościuszki w Łukowie
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego


Aktualny status zawodowy: nauczyciel kontraktowy
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 3 września 2007r
Opiekun stażu: Anna Zielińska.


אַאַאַ


§ 7 ust. 2, pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

Podjęte działania i formy ich realizacji Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonych działań
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
IX. 2007 Dyrektor szkoły Wniosek o rozpoczęcie stażu
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. IX.2007 Opiekun stażu Zawarty kontrakt,

3. Przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego.
IX.2007 Opiekun stażu Plan rozwoju zawodowego
4. Wstępna ocena własnych umiejętności (opracowanie arkusza samooceny).
Okres stażu Arkusz samooceny
5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.
Opiekun stażu Sprawozdanie
6. Doskonalenie zawodowe- doskonalenie wiedzy i umiejętności dydaktycznych z zakresu nauczanego przedmiotu, podnoszenie kompetencji i umiejętności wychowawczych poprzez kursy tematyczne, kwalifikacyjne, warsztaty, itp.
Okres stażu Zaświadczenia, karta doskonalenia zawodowego, scenariusze zajęć wykorzystujące nowo nabyte wiedzę i umiejętności
7. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych, pracach zespołu przedmiotowego Okres stażu Wpis do protokolarza RP, podpisy pod dokumentami wypracowanymi w szkole
8. Przygotowanie do ewaluacji podjętych przez siebie działań – analiza badań osiągnięć uczniów, analiza wyników nauczania przedmiotu matematyka, wyników sprawdzianów, opracowywanie programu działań naprawczych, wnioski do dalszej pracy Okres stażu Opracowana dokumentacja
9. Opracowanie planów pracy na dany rok dla poszczególnych klas:
- wyróżnianie treści wykraczających poza podstawę programową
- uwzględnianie ścieżek międzyprzedmiotowych
IX.2007
IX. 2008
IX. 2009 Przewodniczący zespołu matematyczno -fizycznego Opracowane plany pracy
10. Rozbudzanie zainteresowania uczniów przedmiotem matematyka poprzez spotkania z uczniami, konkursy:
- przygotowanie do udziału w konkursach
Okres stażu Nauczyciele matematyki Scenariusze spotkań, zdjęcia, protokoły konkursów
11. Opracowywanie scenariuszy i przygotowywanie według nich uroczystości szkolnych
Okres stażu Scenariusze
12. Analiza WSO i opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania dla poszczególnych klas. IX. 2007 Opiekun stażu Kryteria oceniania z nauczanego przedmiotu
13. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Okres stażu Opiekun stażu Scenariusze, arkusze obserwacji zajęć
14. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora szkoły, innych nauczycieli.
Okres stażu Opiekun stażu Konspekty prowadzonych zajęć
15. Uczestniczenie w pracach zespołu pracującego nad Statutem, WSO (nowelizacja)
Okres stażu Zaświadczenie
16. Uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotowego (blok przedmiotów matematyczno – fizycznych), opracowanie planu działań na dany rok szkolny, dostosowanie go do nowej podstawy programowej IX.2007
IX.2008
IX.2009 Nauczyciele z zespołu przedmiotowego Plan działań zespołu przedmiotowego, zaświadczenie
17. Analiza Programu Wychowawczego Szkoły, opracowanie Planu Pracy Wychowawcy na dany rok szkolny IX.2007
IX.2008
IX.2009
Plan Pracy Wychowawcy
18. Rozbudowa własnego warsztatu pracy poprzez gromadzenie i aktualizację własnej biblioteki przedmiotowej, uzupełnianie zaplecza własnych pomocy dydaktycznych Okres stażu Zbiór kart pracy, testów, scenariuszy, itp.


§ 7 ust.2, pkt 2

Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

Podjęte działania i formy ich realizacji Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonych działań
1. Współpraca z rodzicami (spotkania indywidualne i zbiorowe). Cały rok szkolny Protokoły spotkań, adnotacje w dzienniku

2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Okres stażu Ankiety skierowane do uczniów, ankiety skierowane do rodziców
3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela – wychowawcy.
Integracja zespołu klasowego:
- organizowanie imprez klasowych
- wyrabianie postawy tolerancji wobec słabszych, innych wyznań i przekonań
- udział uczniów w imprezach szkolnych Okres stażu




Zdjęcia, sprawozdania,
scenariusze godzin wychowawczych



4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów:
- uczestniczenie w różnego rodzaju warsztatach i spotkaniach
- rozmowy z doświadczonymi nauczycielami –wychowawcami
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
Okres stażu (w miarę możliwości) Doświadczeni nauczyciele -wychowawcy Zaświadczenia, notatki
5. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów:
- Organizacja wycieczek szkolnych, dyskotek z udziałem uczniów
- Organizacja pogadanek spotkań z ciekawymi ludźmi według zgłaszanego zapotrzebowania
- realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów
- Promowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie
- Realizacja programu profilaktycznego szkoły przy współpracy z instytucjami pozaszkolnymi Okres stażu Wypis z protokołu, plany dydaktyczne, potwierdzenie spotkań


§ 7 ust.2, pkt 3

Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Podjęte działania i formy ich realizacji Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonych działań
1. Opracowanie dokumentów, scenariuszy zajęć. Okres stażu Opiekun stażu Scenariusze zajęć, dokumentacja
2. Samodzielne przygotowanie materiałów do zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem Internetu i programów edukacyjnych. Okres stażu Pomoce dydaktyczne, materiały informacyjne
3. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. Okres stażu Nauczyciel informatyki Zaświadczenie, scenariusze spotkań
4. Publikacja własnych materiałów na stronach internetowych Okres stażu Wydruki


§ 7 ust.2, pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zkresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

Podjęte działania i formy ich realizacji Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonych działań
1.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych:
- udział w kursach i warsztatach z zakresu pedagogiki i psychologii
- samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej dotyczącej metodyki nauczanego przedmiotu itp. Na bieżąco Recenzje wybranych pozycji literatury
2. Wykorzystanie wiadomości i umiejętności nabytych w czasie różnych form doskonalenia zawodowego.
Okres stażu Scenariusze zajęć
3. Przygotowanie ankiety służącej ocenie działań wychowawczych; rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych Na bieżąco, według potrzeb Ankiety, opis rozwiązywanych problemów

§ 7 ust.2, pkt 5

Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż oraz posługiwania się nimi.

Podjęte działania i formy ich realizacji Termin realizacji Osoba wspierająca Potwierdzenie realizacji określonych działań
1.Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego:
- analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich
- kierowanie uczniów do odpowiednich poradni
- współpraca z sądem, policją (w razie potrzeby) IX. 2007 Wykaz ustaw i rozporządzeń
2.Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o kolejne stopnie awansu zawodowego:
- publikacje na łamach „Głosu Nauczycielskiego”
- publikacje w serwisach internetowych Okres stażu Notatki
3.Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego:
- udział w radach pedagogicznych, zespołach przedmiotowych opracowujących i nowelizujących dokumenty wewnątrzszkolne
- opracowywanie przedmiotowych planów wynikowych i przedmiotowego systemu oceniania zgodnie z obowiązującymi przepisami; ich modyfikacja
- udział w pracach komisji konkursowych i egzaminacyjnych
- prawidłowa organizacja i przebieg wycieczek Okres stażu Zapisy w protokołach;
Plany wynikowe;
Dokumentacja przebiegu, Zaświadczenia




Zatwierdzam do realizacji:


......................................................
data i podpis Dyrektora


................................ podpis nauczyciela

Wyświetleń: 1887


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.