AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jolanta Dziok - Szymczak, 2010-06-03
Rzeszów

Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji języka niemieckiego dla kl. IV szkoły podstawowej. To już potrafię – ustne powtórzenie wiadomości z działu Schulsachen.

- n +

Konspekt lekcji z języka niemieckiego

Prowadzący: mgr Jolanta Dziok - Szymczak
Klasa: IV (SP)
Temat: To już potrafię – ustne powtórzenie wiadomości z działu Schulsachen.
Czas trwania lekcji: 45 min.
Pomoce dydaktyczne: krzyżówka, kartki z liczebnikami typu 5-15-50-55, przybory szkolne, obrazki przedstawiające zwierzęta, kaseta, słowa piosenki, kartki z wyrazami, magnesy.
Formy pracy: praca zbiorowa, indywidualna

Cele:
• Dydaktyczny:
1) powtórzenie i utrwalenie przerobionego materiału
2) sprawdzenie wiedzy uczniów

• Kształcący:
1) kształcenie umiejętności rozumienia tekstu mówionego
2) doskonalenie umiejętności budowania poprawnych gramatycznie i logicznie zdań
3) ćwiczenie poprawnej wymowy
4) rozwijanie sprawności odczytywania liczebników i rozwiązywania prostych działań matematycznych w zakresie 0 – 100

• Wychowawczy:
1) pozytywne wzmacnianie uczniów słabszych
2) motywowanie do aktywnego udziału w lekcji i prezentowania swoich umiejętności

Uczeń:
• umie tworzyć liczebniki główne od 0 do 100 i wykonywać proste działania matematyczne
• potrafi określać wiek
• zna alfabet niemiecki i potrafi literować wyrazy
• potrafi nazywać przybory szkolne i zwierzęta domowe oraz określać ich cechy
• umie stosować rodzajnik określony i nieokreślony rzeczownika
• potrafi odmieniać rzeczownik w bierniku
• zna koniugację czasownika regularnego i czasownika „haben”

Przewidziany tok lekcji:

• Faza organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności
• Rozgrzewka językowa:
1) uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące ich samych (podają swoje imiona, miejsce zamieszkania, kraj pochodzenia, wiek, numer telefonu, itp. )
2) uczniowie opowiadają o swoich rodzicach i rodzeństwie
3) wybrany uczeń wciela się za pomocą ruchu, mowy ciała i gestów w różne zawody, pozostali uczniowie odgadują je i nazywają po niemiecku


• Faza główna:
1) uczniowie zapisują w zeszytach temat lekcji
2) uczniowie przypominają zasadę tworzenia liczebników 0 – 100
3) uczniowie ćwiczą wymowę liczebników typu 5 – 15 – 50 – 55
4) uczniowie zapisują na tablicy liczebniki nazwane przez nauczyciela
5) uczniowie wykonują działania matematyczne, rozwiązując równocześnie przygotowaną przez nauczyciela krzyżówkę
6) nauczyciel prosi uczniów o odczytanie hasła krzyżówki, które brzmi Alphabet (alfabet) i zachęca ich do odśpiewania piosenki Das deutsche ABC (Niemieckie abecadło)
7) uczniowie literują wyrazy zapisane na kartkach
8) uczniowie liczą od 1 – 12 wykonując proste ćwiczenia gimnastyczne (ćwiczenie ruchowo – rozluźniające)
9) uczniowie nazywają przybory szkolne i zwierzęta przedstawione na ilustracjach
10) nauczyciel formułuje pytania dotyczące przyborów i zwierząt typu: Was ist das? Wie ist…?, uczniowie odpowiadają na postawione pytania, po czym rolę nauczyciela przejmuje wybrany uczeń
11) uczniowie odpowiadają twierdząco lub przecząco na pytania nauczyciela typu: Ist das eine Katze?
12) uczniowie przypominają deklinację rzeczownika w bierniku oraz wymieniają czasowniki łączące się z IV przypadkiem
13) uczniowie tłumaczą proste zdania, w których pojawia się IV przypadek rzeczownika, typu: Mam psa i kota. Potrzebuję zeszytu i długopisu. Szukam gumki do mazania. itp.
14) uczniowie wstają z miejsc i przedstawiają pantomimicznie czynności nazwane przez nauczyciela (ćwiczenie ruchowe)


• Faza końcowa:
1) nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, uczniowie wykonują wybrane ćwiczenia gramatyczno – leksykalne przygotowane przez nauczyciela (pozostałe zadania uczniowie muszą wykonać jako pracę domową) – zał. 1.
2) nauczyciel wspólnie z uczniami podsumowuje lekcję
3) nauczyciel wystawia oceny z aktywności, po czym żegna się z klasą


Zał.1.

1. JAKIE TO LICZEBNIKI? ZAPISZ!

neunundsechzig -
fünfunddreißig -
einundachtzig –
zwanzig –
siebzehn –
vierundneunzig –

2. ZAPISZ SŁOWNIE I ROZWIĄŻ NASTĘPUJĄCE DZIAŁANIA MATEMATYCZNE:

11 + 39 + 12 =

100 – 75 =

45 : 9 =

13 • 4 =
3. ODPOWIEDZ NA PYTANIA WYKORZYSTUJĄC LICZEBNIK PODANY W NAWIASIE!

Wie alt ist Oma Anna? (72)

Wie alt ist Onkel Helmut? (45)

Wie alt ist Schwester Daniela? (18)

Wie alt ist Bruder Nico? (6)

Wie alt ist Tante Kerstin? (33)

4. PRZETŁUMACZ ZDANIA!

Czy to jest królik? Nie, to jest chomik.
Ja mam psa i papugę.
Co to jest? To jest książka.
Ta zastrugiwaczka jest mała i kwadratowa.

5. WSTAW PRZECZENIE KEIN, KEINE LUB NICHT!

Das ist ……………… Federtasche.
Schwimmst du? Nein, ich schwimme ……….
Peter hat …………… Meerschweinchen.
Das Lineal ist …………… lang.
Mein Opa turnt ………… gern.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5777


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.