AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Hila, 2010-06-03
Tęgoborze

Język polski, Konspekty

Czy Aurelia jest złym dzieckiem, a jej mama złą matką? - Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI.

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
W KLASIE V
PROWADZĄCA: mgr Beata Hila

TEMAT: : Czy Aurelia jest złym dzieckiem, a jej mama złą matką?

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
rozumie treść czytanego/słuchanego tekstu;
potrafi poprawnie zwerbalizować swoje przemyślenia na dany temat;
wykorzystuje w praktyce informacje otrzymane z czytanego tekstu;
porozumiewa się i współpracuje w grupie;
potrafi znaleźć wyjście z trudnych sytuacji;
przejawia zachowania empatyczne;

METODY, FORMY, TECHNIKI PRACY:
praca z tekstem literackim;
metoda problemowa;
metaplan;
praca w grupach, praca zbiorowa, praca jednostkowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
podręcznik M. Nagajowej „Słowa zwykle i niezwykłe”;
karty z narysowanym schematem metaplanu;
papier, flamastry.



PRZEBIEG LEKCJI:


1. Czynności wstępne: Przywitanie klasy, sprawdzenie obecności.
2. Wprowadzenie do tematu lekcji:

Przypomnijcie sobie sytuację, w której któreś z rodziców gniewało się na was. Co wtedy czuliście? czy były to przyjemne uczucia? Co chcieliście zrobić, by naprawić sytuację?

Swobodne wypowiedzi poszczególnych uczniów.

3. Wysłuchajcie teraz uważnie historii pewnej dziewczynki.

Odczytanie tekstu pt.: „Aurelia” s.79

4. Zapisanie tematu lekcji.

5. Podział klasy na dwie grupy. Wyjaśnienie sposobu pracy metoda metaplanu. Przypomnienie zasad pracy w grupie. Wspólna redakcja punktów w części „TAK BYŁO” (Jaka była sytuacja Aurelii? Co działo się w jej domu?)

6. Przedstawienie efektów pracy grup, wspólna redakcja wniosków, wklejenie do zeszytów notatki – metaplanu.


7. ZADANIE: Naucz się recytować wyraźnie i wyraziście wybranego fragmentu opowiadania „Aurelia” (min. 15 linijek tekstu). Termin: 05.11.2008r.



ZAŁĄCZNIK:



HISTORIA AURELII I JEJ MAMY

1. Jak było?
Aurelia nie chciała jeść.
Jej mama nie pozwalała jej spać z maskotką.
Mama nie okazuje uczuć córce.
Mama ciężko pracuje, żeby zapewnić córce dobrobyt.
Utrzymuje czystość i higienę w domu.
Krzyczy na Aurelię.

3. Dlaczego nie było tak, jak powinno być?
Mama za dużo pracuje.
Brak porozumienia w rodzinie.
Brak szczerej rozmowy.
Brak czułości i okazywania uczuć dziecku, mówienia o nich. 2. Jak powinno być?
Aurelia powinna jeść przygotowane posiłki.
Mama nie powinna ciągle krzyczeć na córkę, powinna częściej okazywać jej uczucia.
Nie ma nic złego w tym, że Aurelia śpi z maskotką.
Mama powinna spokojnie porozmawiać z córką.



4. Wnioski:
Zaspokojenie potrzeb materialnych to nie wszystko.
Rodzice powinni rozmawiać z dziećmi i pomagać im w rozwiązywaniu problemów.
Okazywanie uczuć jest wyrazem miłości i przywiązania, nie należy się ich wstydzić.
Dzieci muszą wiedzieć, że zawsze mogą przyjść do rodziców ze swoimi sprawami i nikt nie będzie na nie krzyczał z tego powodu.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1963


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.4



Ilość głosów: 5

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.