Katalog Justyna Jabłońska, 2010-06-03 Tomaszów Mazowiecki Przyroda, Konspekty Przyroda - klasa 6 - Warunki życia w różnych strefach krajobrazowych świata - powtórzenie wiadomości.Opracowała: Justyna Jabłońska KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W KL.VI Przedmiot: Przyroda Temat: Warunki życia w różnych strefach krajobrazowych świata – powtórzenie wiadomości. Cel ogólny zajęć: poznanie formacji roślinnych i zwierząt na kuli ziemskiej Cele szczegółowe - uczeń: • wyróżnia strefy klimatyczne i wskazuje je na mapie świata • omawia warunki życia panujące w określonych strefach klimatycznych i krajobrazowych • wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem • potrafi przyporządkować rośliny i zwierzęta do określonej formacji roślinnej • dokonuje obserwacji oraz wykorzystuje jej wyniki do wyjaśniania powiązań między strefami kuli ziemskiej • czyta mapy tematyczne Formy pracy: • praca indywidualna i grupowa Metody nauczania: • praca z tekstem i mapą, mapa skojarzeń, quiz Środki dydaktyczne: • duże arkusze papieru, flamastry • atlasy, mapa świata, podręczniki, zeszyty ćwiczeń, zeszyty przedmiotowe • instrukcje do pracy grupowej • komputer • projektor • prezentacja Power Point PRZEBIEG ZAJĘĆ Faza wstępna - powitanie - sprawy porządkowe i organizacyjne - powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji - zapoznanie uczniów z celami i przebiegiem zajęć - nawiązanie do tematu Faza realizacyjna - podanie tematu lekcji: Warunki życia w różnych strefach krajobrazowych świata – powtórzenie wiadomości - nauczyciel dzieli uczniów na 5 grup - grupy otrzymują arkusze papieru, flamastry oraz przygotowane pomoce naukowe - każda grupa wybiera lidera i pracuje wg karty pracy – uczniowie w określonym czasie charakteryzują określoną strefę klimatyczną według punktów ( zał. nr 1 ), wpisując swoje spostrzeżenia na arkuszach papieru GR. I • strefa klimatyczna równikowa GR. II • strefa klimatyczna zwrotnikowa GR. III • strefa klimatyczna podzwrotnikowa GR. IV • strefa klimatyczna umiarkowana GR. V • strefa klimatyczna okołobiegunowa - następnie lider każdej grupy zawiesza arkusz papieru na tablicy i przedstawia wyniki obserwacji na forum klasy Faza końcowa - nauczyciel w formie podsumowania przeprowadza quiz – pokazuje zdjęcia różnych formacji roślinnych, wykorzystując do tego celu komputer i projektor oraz prezentację Power Point - uczniowie indywidualnie wypisują na kartkach nazwy rozpoznanych formacji roślinnych, następnie wymieniają się tymi kartkami z siedzącym obok uczniem, który sprawdza odpowiedzi zgodnie z podanym przez nauczyciela kluczem - uczniowie, którzy osiągnęli najlepsze wyniki otrzymują oceny - uporządkowanie sali ZAŁĄCZNIK NR I GRUPA … KLIMAT: OBSZARY WYSTĘPOWANIA: CECHY CHARAKTERYSTYCZNE: CHARAKTERYSTYCZNE ROŚLINY: CHARAKTERYSTYCZNE ZWIERZĘTA: Wyświetleń: 3135
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |