Katalog Agnieszka Kryczek, 2010-05-31 Sosnowiec Język angielski, Konspekty Konspekt z lekcji języka angielskiego - poziom średniozaawansowany. Temat lekcji: Storytelling. "An alternative Cinderella".Konspekt z lekcji języka angielskiego - poziom średnio - zaawansowany Temat lekcji - Storytelling. "An alternative Cinderella". Cele lekcji: poznanie nowego słownictwa poznanie tytułów znanych bajek ćwiczenie na rozumienie ze słuchu rozwijanie umiejętności pisania kształcenie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim Przebieg lekcji: 1. Wprowadzenie do tematu. Nauczyciel krótko mówi o bajkach znanych na całym świecie, np. o "Kopciuszku ", który ma 350 wersji. Pyta uczniów czy znają tytuły bajek w jęz. angielskim i jakie są ich ulubione. Pyta uczniów jakie są wspólne cechy wszystkich bajek i co mogą one przekazywać. 2. Nauczyciel daje uczniom kartki z charakterystycznymi zdaniami ze znanych bajek. Uczniowie odgadują z jakich bajek pochodzą zdania. (Uczniowie pracują w grupach ). Nauczyciel po odpowiedziach uczniów zapisuje na tablicy tytuły bajek,z których pochodziły zdania: "The Snow Queen", "Thumbelina","Little Red Riding Hood", "The Little Mermaid". (Wybor zdań może być różny np. zdaniem ze "The Snow Queen" może być : "She is as cold as ice. She comes with winter. Sometimes she looks through windows and draws mysterious patterns on panes"itd.) 3. Uczniowie słuchają unowocześnionej wersji bajki o Kopciuszku(tekst z podręcznika FC, stare wydanie), ale bez zakończenia opowiadania. Przed wysłuchaniem tekstu nauczyciel zapisuje na tablicy i tłumaczy nowe słownictwo np. accountancy, fuss, glass slippers, ridiculous , draughty. 4. Uczniowie odpowiadają na pytania sprawdzające zrozumienie wysłuchanego tekstu np. - Why did the king organize the ball? - Why did Cinderella go to it? - What happened at midnight? itd. 5. Uczniowie pracują w grupach i piszą zakończenie historii (krótko ok.6-7 min.) 6. Wybrani uczniowie z każdej grupy czytają swoje zakończenia. 7. Uczniowie słuchają zakończenia historii i odpowiadają na pytania np.: - Did you like the ending of the story? - How did Cinderella help the Royal Family with its problems? 8. Z grupami bardziej zaawansowanymi, które szybciej pracują można przeprowadzić jeszcze jedno ćwiczenie - uczniowie w parach przygotowują krótką scenkę oświadczyn księcia do Kopciuszka - nauczyciel wybiera pary, które przygotują tradycyjne oświadczyny lub nowoczesną wersję. 9. Uczniowie w parach prezentują sceny oświadczyn. 10. Zadanie domowe: uczniowie mają napisać nowoczesną wersję wybranej bajki. Opracowała Agnieszka Kryczek Wyświetleń: 2333
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |