Katalog

Justyna Mitura, 2010-05-31
Płońsk

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +






PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA OKRES OD 01.09.2009 – 31.05.2010 r.






Nauczyciel stażysta: mgr xxxxx xxxxx – nauczyciel matematyki i informatyki

Miejsce pracy: xxxxxxx

Opiekun stażu: mgr xxxxx xxxxxx

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009r.

Data ukończenia stażu: 31 maja 2010r.


Cel główny:

Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Podstawa prawna: *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli-Dz.U. Nr 260, poz.2593 oraz z 2007 r. Nr 214, poz. 1580





Cele szczegółowe:

o Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
o Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
o Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych.
o Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
o Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
o Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych oraz poprzez samokształcenie).


Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
*(§6 ust.2 pkt 1).

Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia. Wrzesień - 2009 r. Poznanie wymagań dot. uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.
2. Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dot. sposobu realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem. Wrzesień – 2009 r. Omówienie zasad współpracy. Pomoc opiekuna w przygotowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego.

3. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły . Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Wrzesień – 2009 r Plan Rozwoju Zawodowego.
4. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji itp. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Wspomniane dokumenty – Teczka stażysty.
5. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Organizacja zajęć własnych.
6. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut szkoły, program wychowawczy i profilaktyczny szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. Wrzesień, Październik - 2009 r. Notatki własne.
7. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciw pożarowymi. Lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć dydaktycznych. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Notatki własne, zaświadczenie z uczestnictwa w szkoleniu BHP.
8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. Maj– 2010 r. Sprawozdanie z realizacji stażu.
9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Maj- 2010 r. Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu.





Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły *(§6 ust.2 pkt 2).

Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT
1. Tworzenie własnego warsztatu pracy. Analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych.
Wrzesień 2009 Plany wynikowe do wybranych programów nauczania.
2. Realizacja programu nauczania matematyki i informatyki.


Prowadzenie zajęć lekcyjnych, poznanie podstawy programowej, samodzielne sporządzenie rozkładów materiału,
poznanie kryteriów ocen opracowanych w szkole, poznanie standardów wymagań dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Wrzesień 2009 – Maj 2010 Rozkłady materiału
nauczania, zapisy w dzienniku lekcyjnym.
3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym, wewnątrzszkolnym i samokształceniu. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, lektura czasopism i książek o tematyce pedagogicznej, psychologicznej i fachowej, udział w zewnętrznych formach doskonalenia. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu, sprawozdania. Notatki własne.
4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu/dyrektora/wicedyre-ktora szkoły-hospitacje. Opracowanie konspektów, konsultacja z opiekunem stażu, analiza i opracowanie wyników przeprowadzonej lekcji. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r.

1 raz w miesiącu Scenariusze i konspekty lekcji.
5. Pomoc słabym uczniom. Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze z matematyki w klasach III gimnazjum. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Zapis w dzienniku zajęć pozalekcyjnych.
6. Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego. Wykonywanie pomocy naukowych, opracowywanie kart pracy ucznia. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Gromadzone karty pracy ucznia, pomoce naukowe.
7. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera,
Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego oraz wybranych konspektów lekcji,
przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej.
Obróbka komputerowa materiałów do gazetki szkolnej „Gimnazjada”.
Utworzenie i prowadzenie strony internetowej szkoły. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Dyskietka (płyta) z elektronicznym zapisem dokumentacji dot. stażu.
Adresy portali internetowych z zamieszczonymi materiałami.
Adres strony internetowej szkoły.
Gazetka szkolna „Gimnazjada”.
8. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, udostępnianie materiałów metodycznych, analiza i samoocena. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Kontakty interpersonalne z uczniami i gronem pedagogicznym potwierdzone opinią opiekuna stażu.






Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów *(§6 ust.2 pkt 3).

Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT
1. Zapoznanie się z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły. Analiza programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Październik – 2009 r. Notatki własne.
2. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów. Rozmowy ze szkolnym pedagogiem, wychowawcami klas. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy.
3. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach dotyczących życia szkoły.
Wrzesień 2009 r. – Maj 2010 r. Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach, potwierdzenia uczestnictwa w organizacji imprez szkolnych, programy imprez szkolnych.

4. Poznanie sytuacji uczniów, oraz przyczyn występowania trudności.
Rozmowa z pedagogiem szkoły. Wrzesień 2009 r. – Maj 2010 r. Potwierdzenie pedagoga szkoły.
5. Nawiązanie współpracy z wychowawcami.
Rozmowy, konsultacje,
uwagi, wnioski, opinie o
uczniach. Wrzesień 2009 r. – Maj 20010 r. Odpowiednie potwierdzenia.




Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć
*(§6 ust.2 pkt 4).

Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT
1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Opracowanie tematów, zakresu i terminów. Październik – 2009 r. Scenariusze lekcji, potwierdzenie opiekuna stażu.
2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r.

1 raz w miesiącu Wnioski z obserwacji.
3. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć.
4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Maj – 2010 r. Teczka stażysty.


Wyświetleń: 3094


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.