Katalog Justyna Mitura, 2010-05-31 Płońsk Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA OKRES OD 01.09.2009 – 31.05.2010 r. Nauczyciel stażysta: mgr xxxxx xxxxx – nauczyciel matematyki i informatyki Miejsce pracy: xxxxxxx Opiekun stażu: mgr xxxxx xxxxxx Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009r. Data ukończenia stażu: 31 maja 2010r. Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Podstawa prawna: *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli-Dz.U. Nr 260, poz.2593 oraz z 2007 r. Nr 214, poz. 1580 Cele szczegółowe: o Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. o Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. o Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych. o Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. o Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. o Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych oraz poprzez samokształcenie). Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły *(§6 ust.2 pkt 1). Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego tj. ustawy, rozporządzenia. Wrzesień - 2009 r. Poznanie wymagań dot. uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. 2. Nawiązanie współpracy stażysty z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dot. sposobu realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem. Wrzesień – 2009 r. Omówienie zasad współpracy. Pomoc opiekuna w przygotowaniu i realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły . Zredagowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Wrzesień – 2009 r Plan Rozwoju Zawodowego. 4. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji itp. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Wspomniane dokumenty – Teczka stażysty. 5. Zapoznanie się z tygodniowym planem zajęć w szkole, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. Obserwacja, udział w Radach Pedagogicznych. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Organizacja zajęć własnych. 6. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: Statut szkoły, program wychowawczy i profilaktyczny szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania i klasyfikowania. Wrzesień, Październik - 2009 r. Notatki własne. 7. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciw pożarowymi. Lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć dydaktycznych. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Notatki własne, zaświadczenie z uczestnictwa w szkoleniu BHP. 8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. Maj– 2010 r. Sprawozdanie z realizacji stażu. 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Maj- 2010 r. Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły *(§6 ust.2 pkt 2). Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT 1. Tworzenie własnego warsztatu pracy. Analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych. Wrzesień 2009 Plany wynikowe do wybranych programów nauczania. 2. Realizacja programu nauczania matematyki i informatyki. Prowadzenie zajęć lekcyjnych, poznanie podstawy programowej, samodzielne sporządzenie rozkładów materiału, poznanie kryteriów ocen opracowanych w szkole, poznanie standardów wymagań dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Wrzesień 2009 – Maj 2010 Rozkłady materiału nauczania, zapisy w dzienniku lekcyjnym. 3. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym, wewnątrzszkolnym i samokształceniu. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, lektura czasopism i książek o tematyce pedagogicznej, psychologicznej i fachowej, udział w zewnętrznych formach doskonalenia. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu, sprawozdania. Notatki własne. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu/dyrektora/wicedyre-ktora szkoły-hospitacje. Opracowanie konspektów, konsultacja z opiekunem stażu, analiza i opracowanie wyników przeprowadzonej lekcji. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. 1 raz w miesiącu Scenariusze i konspekty lekcji. 5. Pomoc słabym uczniom. Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze z matematyki w klasach III gimnazjum. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Zapis w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. 6. Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego. Wykonywanie pomocy naukowych, opracowywanie kart pracy ucznia. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Gromadzone karty pracy ucznia, pomoce naukowe. 7. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera, Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego oraz wybranych konspektów lekcji, przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. Obróbka komputerowa materiałów do gazetki szkolnej „Gimnazjada”. Utworzenie i prowadzenie strony internetowej szkoły. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Dyskietka (płyta) z elektronicznym zapisem dokumentacji dot. stażu. Adresy portali internetowych z zamieszczonymi materiałami. Adres strony internetowej szkoły. Gazetka szkolna „Gimnazjada”. 8. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, udostępnianie materiałów metodycznych, analiza i samoocena. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Kontakty interpersonalne z uczniami i gronem pedagogicznym potwierdzone opinią opiekuna stażu. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów *(§6 ust.2 pkt 3). Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT 1. Zapoznanie się z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły. Analiza programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Październik – 2009 r. Notatki własne. 2. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów. Rozmowy ze szkolnym pedagogiem, wychowawcami klas. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy. 3. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach dotyczących życia szkoły. Wrzesień 2009 r. – Maj 2010 r. Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach, potwierdzenia uczestnictwa w organizacji imprez szkolnych, programy imprez szkolnych. 4. Poznanie sytuacji uczniów, oraz przyczyn występowania trudności. Rozmowa z pedagogiem szkoły. Wrzesień 2009 r. – Maj 2010 r. Potwierdzenie pedagoga szkoły. 5. Nawiązanie współpracy z wychowawcami. Rozmowy, konsultacje, uwagi, wnioski, opinie o uczniach. Wrzesień 2009 r. – Maj 20010 r. Odpowiednie potwierdzenia. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć *(§6 ust.2 pkt 4). Lp ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT 1. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. Opracowanie tematów, zakresu i terminów. Październik – 2009 r. Scenariusze lekcji, potwierdzenie opiekuna stażu. 2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. 1 raz w miesiącu Wnioski z obserwacji. 3. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. Uwzględnienie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Wrzesień – 2009 r. / Maj – 2010 r. Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. 4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Maj – 2010 r. Teczka stażysty. Wyświetleń: 3094
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |