Katalog

Malgorzata Szewczyk, 2010-05-31
Tychy

Ekologia, Konspekty

Scenariusz lekcji wychowawczej "Człowiek a środowisko naturalne".

- n +

Scenariusz lekcji wychowawczej w klasie VI

Temat: Człowiek, a środowisko naturalne

Pytania do tematu:
1. Skąd się biorą zanieczyszczenia środowiska?

2. Jakie kroki się podejmuje w celu ochrony środowiska przed zanieczyszczeniami?

3. Co Ty i ja możemy zrobić dla środowiska – czyli jak każdy indywidualnie wpływa na otoczenie, w którym żyje?

4. Dlaczego warto i trzeba chronić środowisko?

Cele lekcji:
- uczeń poznaje źródła zanieczyszczenia środowiska
- uczeń poznaje metody ochrony środowiska
- uczeń jest świadom wpływu każdego człowieka na stan środowiska
- uczeń rozumie zagrożenia środowiska
- kształci umiejętności pracy w zespole
Metoda: „dyskusja kielecka”

Środki dydaktyczne: karteczki, papier szary, markery, flamastry, magnesy, tablica, kreda

Przebieg lekcji:
Nauczyciel sprawdza obecność i wpisuje temat lekcji. Następnie objaśnia uczniom na czym polegać będzie lekcja przeprowadzona tzw. „metodą kielecką”, a mianowicie:
Wychowawca zapisuje na tablicy pytanie związane z tematem lekcji.
Każdy uczeń indywidualnie odpowiada na pytanie na otrzymanej karteczce. Po czym nauczyciel zbiera wszystkie odpowiedzi. Czynność tą powtarza 3-krotnie zapisując za każdym razem inne pytanie związane z tematem. Odpowiedzi rozdziela według pytań.
Następnie dzieli klasę na tyle grup, ile było pytań, czyli cztery i wręcza grupom zebrane poprzednio odpowiedzi; każda grupa otrzymuje odpowiedzi na inne pytanie.
Uczniowie w ramach grup prowadzą dyskusje i rozważają otrzymane odpowiedzi.
Zadaniem grup będzie przedstawienie odpowiedzi w formie graficznej (plakatu na otrzymanych arkuszach papieru) i zaprezentowanie przed klasą.
Plakat odzwierciedla pogląd i stanowiska danej grupy.
Wyświetleń: 2828


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.