Katalog Joanna Krukowska- Zdanowicz, 2010-05-31 Wińsko Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Imię i nazwisko: Joanna Krukowska - Zdanowicz Nazwa szkoły: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Wąsoszu Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2010 r. Czas trwania stażu: 9 miesięcy Opiekun stażu: Kwalifikacje: • Ukończone studia wyższe na Wydziale Historyczno – Pedagogicznym Uniwersytetu Opolskiego na kierunku : Pedagogika, specjalizacja: terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką. Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 2. Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły. 3. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a. wewnątrzszkolnych b. samokształcenia. Plan działania Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż * ( § 6 ust.2, pkt 1) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI 1.Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego: - Karta Nauczyciela (rozdz.3a Awansu zawodowego nauczyciela) - Ustawa o systemie oświaty - Najnowsze rozporządzenie MEN dotyczące awansu zawodowego nauczyciela IX 2009 Znajomość przepisów prawnych, poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego 2.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Zawarcie ustnego kontraktu między stażystą a opiekunem stażu - Określenie zakresu obowiązków stażysty - Określenie zakresu obowiązków opiekuna stażu - Określenie zasad komunikowania się i współpracy - Skonstruowanie planu rozwoju zawodowego - Konsultacje IX 2009 Omówienie zasad współpracy 3.Zapoznanie z podstawą programową Analiza podstawy programowej IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu 4.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań placówki Analiza dokumentacji szkoły: - Statut SOSW - Wewnątrzszkolny system oceniania oraz sposób pisania oceny opisowej dla uczniów - Program wychowawczy i profilaktyczny IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu 5.Zapoznanie z obowiązującymi w szkole sposobami prowadzenia dokumentacji Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen, księga uczniów Księga Rady Pedagogicznej, księga zarządzeń, kronika szkolna IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu 6.Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie, - Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć IX 2009 IX 2009 – V 2010 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu 7.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy IX 2009 – V 2010 Teczka stażysty 8.Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu zawodowego Opis realizacji niniejszego planu rozwoju V 2010 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 9. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym Przedstawienie dokumentacji ze stażu VI 2010 Wniosek wraz z dokumentacją formalną Wykazanie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w których nauczyciel odbywał staż * (§ 6 ust.2, pkt 2 ) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI 1.Przygotowanie rozkładu materiału z zajęć przysposobienia do pracy oraz zajęć kształtujących kreatywność Analiza podstawy Programowej - Opracowanie planu działań dydaktycznych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktycznej ustalonych w podstawie programowej IX 2009 Rozkład materiału zatwierdzony do realizacji 2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora SOSW Opracowanie konspektów zajęć - Omawianie przeprowadzonych zajęć - Wyciąganie wniosków do dalszej pracy IX 2009 – V 2010 Konspekty zajęć, karty obserwacji zajęć 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu Hospitacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi - Zwrócenie uwagi na dobór metod i form pracy - Wspólne omawianie zajęć IX 2009 – V 2010 Karty obserwacji zajęć 4.Dokumentacja własnych działań pedagogicznych Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków IX 2009 – V 2010 Scenariusze zajęć, programy 5.Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Nauczycieli i Radach Pedagogicznych Udział w Radach Szkoleniowych Pedagogicznych IX 2009 – V 2010 Listy obecności, protokoły Rady Pedagogicznej Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów * (§ 6 ust.2, pkt 3) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI 1.Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów Analiza akt osobowych ucznia (opinie z PPP, wywiady środowiskowe) - Współpraca z wychowawcami klas i grup internatowych IX 2009 – V 2010 Notatki; wykorzystanie zdobytych informacji w pracy z uczniem 2.Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela Prowadzenie zajęć zgodnie z planem pracy, indywidualizacja form i metod pracy w zależności od potrzeb i możliwości wychowanków IX 2009 – V 2010 Zapisy w dzienniku, scenariusze zajęć, 3.Udzielanie się w pracach wychowawczych szkoły Sprawowanie opieki nad uczniami oraz włączanie się do organizacji imprez Ośrodka: - Powiatowa Inauguracja Roku Szkolnego - Wigilia - Dzień Europejski IX 2009 – V 2010 Zapisy w dzienniku, scenariusze , dokumentacja fotograficzna 4.Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Rozwiązywanie problemów psychologiczno – pedagogicznych uczniów w celu rozwiązania problemów edukacyjnych IX 2009 – V 2010 Notatka służbowa Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć * (§ 6 ust.2, pkt 4) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI 1. Doskonalenie analizy obserwowanych i prowadzonych zajęć z opiekunem stażu i hospitacji Dyrektora Szkoły Analiza z opiekunem stażu IX 2009 – V 2010 Zapisy w kartach obserwacji zajęć i arkuszu hospitacji 2. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności Działania autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi, badań, analiz i ewaluacji. IX 2009 – V 2010 Wnioski do dalszej pracy po analizie przeprowadzonych zajęć * Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260 poz. 2593 ze zmianami). Wyświetleń: 1859
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |