Katalog

Joanna Krukowska- Zdanowicz, 2010-05-31
Wińsko

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


Imię i nazwisko: Joanna Krukowska - Zdanowicz
Nazwa szkoły: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Wąsoszu
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009 r.
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2010 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu:
Kwalifikacje:

• Ukończone studia wyższe na Wydziale Historyczno – Pedagogicznym Uniwersytetu Opolskiego na kierunku : Pedagogika, specjalizacja: terapia pedagogiczna
z oligofrenopedagogiką.

Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia
awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.


Cele szczegółowe:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły.
3. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli
i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
a. wewnątrzszkolnych
b. samokształcenia.




Plan działania

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż *
( § 6 ust.2, pkt 1)
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI
1.Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego:
- Karta Nauczyciela (rozdz.3a Awansu zawodowego nauczyciela)
- Ustawa o systemie oświaty
- Najnowsze rozporządzenie MEN dotyczące awansu zawodowego nauczyciela IX 2009 Znajomość przepisów prawnych, poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Zawarcie ustnego kontraktu między stażystą a opiekunem stażu
- Określenie zakresu obowiązków stażysty
- Określenie zakresu obowiązków opiekuna stażu
- Określenie zasad komunikowania się i współpracy
- Skonstruowanie planu rozwoju zawodowego
- Konsultacje IX 2009 Omówienie zasad współpracy
3.Zapoznanie
z podstawą programową


Analiza podstawy programowej


IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu
4.Poznanie zasad funkcjonowania
i organizacji zadań placówki Analiza dokumentacji szkoły:
- Statut SOSW
- Wewnątrzszkolny system oceniania oraz sposób pisania oceny opisowej dla uczniów
- Program wychowawczy i profilaktyczny IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu
5.Zapoznanie z obowiązującymi
w szkole sposobami prowadzenia dokumentacji Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen, księga uczniów Księga Rady Pedagogicznej, księga zarządzeń, kronika szkolna IX 2009 Zapis w dokumentacji przebiegu stażu
6.Zapoznanie się
z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa
i higieny pracy
w szkole Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie,
- Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć IX 2009




IX 2009 – V 2010




Zapis w dokumentacji przebiegu stażu
7.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy IX 2009 – V 2010 Teczka stażysty
8.Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu zawodowego Opis realizacji niniejszego planu rozwoju V 2010 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
9. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym
Przedstawienie dokumentacji ze stażu
VI 2010 Wniosek wraz z dokumentacją formalną



Wykazanie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w których nauczyciel odbywał staż *
(§ 6 ust.2, pkt 2 )
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI
1.Przygotowanie rozkładu materiału z zajęć przysposobienia do pracy oraz zajęć kształtujących kreatywność Analiza podstawy Programowej
- Opracowanie planu działań dydaktycznych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktycznej ustalonych w podstawie programowej IX 2009 Rozkład materiału zatwierdzony do realizacji
2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora SOSW Opracowanie konspektów zajęć
- Omawianie przeprowadzonych zajęć
- Wyciąganie wniosków do dalszej pracy IX 2009 – V 2010 Konspekty zajęć, karty obserwacji zajęć
3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu Hospitacja zajęć według wcześniej opracowanych narzędzi
- Zwrócenie uwagi na dobór metod i form pracy
- Wspólne omawianie zajęć IX 2009 – V 2010 Karty obserwacji zajęć
4.Dokumentacja własnych działań pedagogicznych Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków IX 2009 – V 2010 Scenariusze zajęć, programy
5.Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Nauczycieli i Radach Pedagogicznych Udział w Radach Szkoleniowych Pedagogicznych
IX 2009 – V 2010 Listy obecności, protokoły Rady Pedagogicznej
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów *
(§ 6 ust.2, pkt 3)
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI
1.Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów Analiza akt osobowych ucznia (opinie z PPP, wywiady środowiskowe)
- Współpraca z wychowawcami klas i grup internatowych IX 2009 – V 2010 Notatki; wykorzystanie zdobytych informacji w pracy z uczniem
2.Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela Prowadzenie zajęć zgodnie z planem pracy, indywidualizacja form i metod pracy w zależności od potrzeb i możliwości wychowanków IX 2009 – V 2010 Zapisy w dzienniku, scenariusze zajęć,
3.Udzielanie się w pracach wychowawczych szkoły
Sprawowanie opieki nad uczniami oraz włączanie się do organizacji imprez Ośrodka:
- Powiatowa Inauguracja Roku Szkolnego
- Wigilia
- Dzień Europejski

IX 2009 – V 2010 Zapisy w dzienniku, scenariusze , dokumentacja fotograficzna

4.Współpraca
z pedagogiem
i psychologiem szkolnym Rozwiązywanie problemów psychologiczno – pedagogicznych uczniów w celu rozwiązania problemów edukacyjnych IX 2009 – V 2010 Notatka służbowa

Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć *
(§ 6 ust.2, pkt 4)

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, UWAGI
1. Doskonalenie analizy obserwowanych
i prowadzonych zajęć z opiekunem stażu
i hospitacji Dyrektora Szkoły Analiza z opiekunem stażu IX 2009 – V 2010 Zapisy w kartach obserwacji zajęć
i arkuszu hospitacji
2. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności Działania autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi, badań, analiz i ewaluacji. IX 2009 – V 2010 Wnioski do dalszej pracy po analizie przeprowadzonych zajęć



* Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260 poz. 2593 ze zmianami).
Wyświetleń: 1859


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.