Katalog Magdalena Linkner, 2010-05-31 Iława Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.Plan rozwoju nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Magdalena Linkner Stanowisko: nauczyciel matematyki Posiadane wykształcenie: Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym Miejsce odbywania stażu: Data rozpoczęcia: 1 września 2009 rok Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2010 rok Imię i nazwisko opiekuna stażu: Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: - Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. - poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz nabycie umiejętności jej prowadzenia - poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć - doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - podniesienie kwalifikacji zawodowych i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego I STREFA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO ZADANIA: 1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 2. Zapoznanie się z procedurą osiągania awansu zawodowego 3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizacji szkoły oraz obowiązującej w niej dokumentacją 4. Poznanie przepisów BHP 5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 7. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego FORMY REALIZACJI: 1. –Rozmowa na temat systemu awansu zawodowego - Umowa z opiekunem stażu określająca zasady współpracy - Opracowanie planu rozwoju zawodowego we współpracy z opiekunem 2. – Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego - Uczestnictwo w warsztatach dotyczących awansu zawodowego 3. – Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: WSO, Statut Szkoły - Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej 4. Udział w szkoleniu BHP 5. Udział w posiedzeniach Rady pedagogicznej, Praca w komisji przedmiotowej 6. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, itp. 7. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian, modyfikacji. TERMIN: 1.Wrzesień 2009 r. 2. Wrzesień 2009 r. 3. Wrzesień 2009 r. 4. W trakcie trwania stażu 5. W trakcie trwania stażu 6. W trakcie trwania stażu 7. Maj 2010r. DOWODY REALIZACJI: 1. Omówienie zasad współpracy, wstępny harmonogram spotkań z opiekunem 2. Potwierdzenie uczestnictwa w warsztatach, poprawnie sformułowany plan rozwoju 3. Stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej, przestrzeganie procedur związanych z procesem oceniania, prawidłowe prowadzenie dokumentacji 4. Potwierdzenie od osoby przeprowadzającej szkolenie 5. Listy obecności na Radzie Pedagogicznej 6. Teczka stażysty 7. Sprawozdanie z realizacji stażu. II STREFA OSOBISTA ROZWOJU ZAWODOWEGO ZADANIA: 1. Podnoszenie własnych kwalifikacji. 2. Zapoznanie się z literaturą pedagogiczna i psychologiczną 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy pedagogicznej 4. tworzenie własnego warsztatu pracy FORMY REALIZACJI: 1. Udział w Radach pedagogicznych, uczestnictwo w radach szkoleniowych, udział w innych formach doskonalenia pozaszkolnego 2. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych. 3. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, publikacja w Internecie planu rozwoju 4. Tworzenie zestawów testów, konspektów, gromadzenie materiałów dydaktycznych TERMIN: 1. W trakcie trwania stażu 2. W trakcie trwania stażu 3. W trakcie trwania stażu 4. W trakcie trwania stażu DOWODY REALIZACJI: 1. Zaświadczenia o ukończeniu danej formy doskonalenia 2. Bibliografia 3. Płytra CD z dokumentacją stażu, adres strony internetowej 4. Pomoce dydaktyczne. II STREFA DYDAKTYCZNA ROZWOJU ZAWODOWEGO ZADANIA: 1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu 3. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych 4. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej FORMY REALIZACJI: 1. Obserwacja zajęć, omówienie, wnioski 2. Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja z osobą hospitującą 3. Gromadzenie dokumentacji 4. Wykorzystanie komputera w pracy nad rozwojem zawodowym TERMIN: 1. W trakcie trwania stażu 2. W trakcie trwania stażu 3. W trakcie trwania stażu 4. W trakcie trwania stażu DOWODY REALIZACJI: 1. Wnioski, notatki 2. Konspekty z zajęć, wnioski 3. Scenariusze zajęć, programy, rozkłady materiału 4. Scenariusze lekcji IV STREFA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZA ROZWOJU ZAWODOWEGO ZADANIA: 1. Zapoznanie z celami zasadami wychowawczymi szkoły 2. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów 3. Obserwacja i analiza możliwości uczniów 4. Nawiązanie współpracy z wychowawcami FORMY REALIZACJI: 1. Analiza programu wychowawczego 2. Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami 3. Gromadzenie informacji o uczniach na podstawie obserwacji. 4. Rozmowy, konsultacje, uwagi, wnioski, opinie o uczniach TERMIN: 1. Wrzesień 2009 r. 2. Wrzesień- październik 2009 3. W trakcie trwania stażu 4. W trakcie trwania stażu DOWODY REALIZACJI: 1. Wnioski, notatki 2. Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy 3. Wdrażanie wniosków do codziennej pracy 4. Odpowiednie potwierdzenia. Wyświetleń: 2298
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |