Katalog

Magdalena Linkner, 2010-05-31
Iława

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.

- n +

Plan rozwoju nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Magdalena Linkner
Stanowisko: nauczyciel matematyki
Posiadane wykształcenie: Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Miejsce odbywania stażu:
Data rozpoczęcia: 1 września 2009 rok
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2010 rok
Imię i nazwisko opiekuna stażu:


Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:
- Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
- poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz nabycie umiejętności jej prowadzenia
- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć
- doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
- podniesienie kwalifikacji zawodowych i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego



I STREFA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO


ZADANIA:
1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
2. Zapoznanie się z procedurą osiągania awansu zawodowego
3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizacji szkoły oraz obowiązującej w niej dokumentacją
4. Poznanie przepisów BHP
5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły
6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
7. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
FORMY REALIZACJI:
1. –Rozmowa na temat systemu awansu zawodowego
- Umowa z opiekunem stażu określająca zasady współpracy
- Opracowanie planu rozwoju zawodowego we współpracy z opiekunem
2. – Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego
- Uczestnictwo w warsztatach dotyczących awansu zawodowego
3. – Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły: WSO,
Statut Szkoły
- Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej
4. Udział w szkoleniu BHP
5. Udział w posiedzeniach Rady pedagogicznej, Praca w komisji przedmiotowej
6. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy lekcji, itp.
7. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian, modyfikacji.

TERMIN:
1.Wrzesień 2009 r.
2. Wrzesień 2009 r.
3. Wrzesień 2009 r.
4. W trakcie trwania stażu
5. W trakcie trwania stażu
6. W trakcie trwania stażu
7. Maj 2010r.

DOWODY REALIZACJI:
1. Omówienie zasad współpracy, wstępny harmonogram spotkań z opiekunem
2. Potwierdzenie uczestnictwa w warsztatach, poprawnie sformułowany plan rozwoju
3. Stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej, przestrzeganie procedur związanych z procesem oceniania, prawidłowe prowadzenie dokumentacji
4. Potwierdzenie od osoby przeprowadzającej szkolenie
5. Listy obecności na Radzie Pedagogicznej
6. Teczka stażysty
7. Sprawozdanie z realizacji stażu.

II STREFA OSOBISTA ROZWOJU ZAWODOWEGO


ZADANIA:
1. Podnoszenie własnych kwalifikacji.
2. Zapoznanie się z literaturą pedagogiczna i psychologiczną
3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy pedagogicznej
4. tworzenie własnego warsztatu pracy

FORMY REALIZACJI:
1. Udział w Radach pedagogicznych, uczestnictwo w radach szkoleniowych, udział w innych formach doskonalenia pozaszkolnego
2. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych.
3. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, publikacja w Internecie planu rozwoju
4. Tworzenie zestawów testów, konspektów, gromadzenie materiałów dydaktycznych

TERMIN:
1. W trakcie trwania stażu
2. W trakcie trwania stażu
3. W trakcie trwania stażu
4. W trakcie trwania stażu

DOWODY REALIZACJI:
1. Zaświadczenia o ukończeniu danej formy doskonalenia
2. Bibliografia
3. Płytra CD z dokumentacją stażu, adres strony internetowej
4. Pomoce dydaktyczne.

II STREFA DYDAKTYCZNA ROZWOJU ZAWODOWEGO

ZADANIA:
1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
3. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych
4. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej

FORMY REALIZACJI:
1. Obserwacja zajęć, omówienie, wnioski
2. Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja z osobą hospitującą
3. Gromadzenie dokumentacji
4. Wykorzystanie komputera w pracy nad rozwojem zawodowym

TERMIN:
1. W trakcie trwania stażu
2. W trakcie trwania stażu
3. W trakcie trwania stażu
4. W trakcie trwania stażu

DOWODY REALIZACJI:
1. Wnioski, notatki
2. Konspekty z zajęć, wnioski
3. Scenariusze zajęć, programy, rozkłady materiału
4. Scenariusze lekcji

IV STREFA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZA ROZWOJU ZAWODOWEGO

ZADANIA:
1. Zapoznanie z celami zasadami wychowawczymi szkoły
2. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów
3. Obserwacja i analiza możliwości uczniów
4. Nawiązanie współpracy z wychowawcami

FORMY REALIZACJI:
1. Analiza programu wychowawczego
2. Rozmowy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami
3. Gromadzenie informacji o uczniach na podstawie obserwacji.
4. Rozmowy, konsultacje, uwagi, wnioski, opinie o uczniach

TERMIN:
1. Wrzesień 2009 r.
2. Wrzesień- październik 2009
3. W trakcie trwania stażu
4. W trakcie trwania stażu

DOWODY REALIZACJI:
1. Wnioski, notatki
2. Potwierdzenie pedagoga, wychowawcy
3. Wdrażanie wniosków do codziennej pracy
4. Odpowiednie potwierdzenia.

Wyświetleń: 2298


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.