AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Arleta Welsandt
Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Scenariusz zajęć korekcyjnych w klasie II dla dzieci z wadami postawy - plecy wklęsłe i okrągłe

- n +

Scenariusz zajęć korekcyjnych w klasie II dla dzieci z wadami postawy - plecy wklęsłe i okrągłe

Miejsce ćwiczeń - sala gimnastyczna
Przyrządy - ławeczki
Przybory - woreczki, kółka, piłki, szarfa
Zadania - wzmacnianie mięśni grzbietu i brzucha, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

Przebieg zajęcia:

I CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Zbiórka i powitanie
2. Zabawa " Powódź"- dzieci rozbiegają się po sali, a na sygnał " powódź" każde dziecko stara się wejść na dowolny przyrząd tak, by jego nogi nie dotykały podłogi
3. Ćwiczenia oddechowe- siad skrzyżny w pozycji skorygowanej z woreczkiem na głowie; wdech-unoszenie rąk z klaśnięciem nad głową; wydech - opuszczanie rąk

II CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Zabawa: "Kulki śniegu" - leżenie w dużym kole (na brzuchu), lekkie uniesienie głowy, ręce wyciągnięte przed sobą, 10-krotne przekładanie woreczka z ręki do ręki (naśladowanie lepienia kulek śniegowych)
2. Zabawa: "Piłka z koła" - leżenie na brzuchu w kole( w odległości 2 kroków od siebie), ręce uniesione nad podłogą( "skrzydełka"): na sygnał dzieci zaczynają podawać piłkę tocząc ją po podłodze; wygrywa ten komu uda się wypchnąć piłkę z koła (wzmacnianie mięśni grzbietu i karku)
3. Zabawa: "W której ręce woreczek?" - leżenie na plecach, wdech, unoszenie rąk bokiem, przełożenie woreczka do drugiej ręki, opuszczanie rąk, wydech
4. Zabawa: "Czaty" - 1 dziecko stoi obrócone tyłem, reszta dzieci na końcu sali w pozycji skorygowanej(siad skrzyżny - skrzydełka); na sygnał dzieci ruszają na czworakach w stronę wartownika; w chwili odwrócenia się wartownika dzieci siadają w pozycji skorygowanej( odciążenie kręgosłupa przy czworakowaniu)
Zabawy z piłką

DZIECI Z PLECAMI OKRĄGŁYMI
a) Zatrzymaj piłkę - zawodnicy dobierani w trójki; dwoje dzieci leżących na brzuchu podaje piłkę do siebie, a trzecie znajdujące się między nimi w podporze tyłem opada w odpowiednim momencie zatrzymując piłkę (wzmacnianie mięśni grzbietu, mięśni pośladkowych i ściągających łopatki)
b) Piłka w rzędzie - dzieci siedzą jedno za drugim w siadzie skrzyżnym; podawanie piłki górą

DZIECI Z PLECAMI WKLĘSŁYMI
a) Zatrzymaj piłkę nogami - zawodnicy dobrani w trójki, dwoje dzieci leżących na brzuchu podaje sobie piłkę, a trzecie dziecko znajdujące się między nimi w siadzie prostym w odpowiednim momencie unosi wyprostowane nogi (wzmacnianie mięsni grzbietu - u leżących; wzmacnianie mięśni brzucha - u siedzącego)
b) Poczta z podaniem piłki nogami- dzieci w dwóch szeregach, ręce oparte z tyłu, podanie piłki do kolejnych zawodników


6. Marsz po sali z woreczkiem na głowie
7. Zabawa w kole - "Wywoływanka" - siad skrzyżny, pozycja skorygowana "skrzydełka"; nauczyciel rytmicznie uderza w bębenek do 4: na 1 - położenie prawej ręki na prawym udzie; na 2 - lewa ręka, lewe udo; na 3 - " skrzydełko" prawą ręką z powiedzeniem np. imienia, nazwiska, nazwy zwierząt, roślin przez dziecko; na 4 - "skrzydełko" lewą ręką z podaniem wyrazu przez kolejne dziecko ( wzmacnianie mięśni ściągających łopatki; korekcja postawy ciała w siadzie)
8. Ćwiczenia na ławeczce:
- Ćwiczenia równoważne z przejściem tyłem( przodem) z woreczkiem na głowie
- W skłonie podpartym przejście na czworakach( ręce na podłodze lub nogi na ławeczce)
- Siad rozkroczny na ławeczce- unoszenie krążka nad głową, opuszczanie
9. Zabawa:" Berek czarodziej"- dzieci biegają na palcach; kogo dotknie wskazany berek, ten staje w podporze tyłem z ugiętymi nogami( biodra uniesione na wysokość linii łączącej barki i kolana - wzmacnianie mięśni : prostownika grzbietu, mięśni ściągających łopatki i mięśni pośladkowych)

III CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu- stopy witają się, stopy żegnają się: dzieci siedzą w parach naprzeciw siebie; na hasło: prawe stopy witają się, dzieci dotykają się prawymi stopami, a na polecenie: lewe stopy witają się, dzieci dotykają się lewymi stopami
2. Siad skrzyżny, pozycja skorygowana; wdech, unoszenie rąk nad głowę; wydech- opuszczanie rąk
3. Omówienie zajęć

Opracowanie: Arleta Welsandt

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2743


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 2