Katalog Renata Szot, 2010-05-30 Turbia Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY Imię i nazwisko: mgr Renata Szot Miejsce pracy: Publiczna Szkoła Podstawowa w Pilchowie Dyrektor: mgr Zbigniew Kręcichwost Opiekun stażu: mgr Bożena Szczepańska - Burdzy Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31. 05. 2010r. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego UBIEGANIE SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO. L. p. Działania i zadania nauczyciela Forma/metoda realizacji Dowody realizacji/ dokumentacja Termin realizacji 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego • Śledzenie informacji w Internecie i literaturze pedagogicznej, poświęconych oświacie i awansowi nauczyciela • Napisanie planu rozwoju zawodowego • Rejestr przeanalizowanych przepisów: Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami), Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z późniejszymi zmianami) • Spis przydatnych stron internetowych poświęconych edukacji • Bibliografia literatury pedagogicznej • Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego IX 2009 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego • Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie pisemnego kontraktu z opiekunem • Umowa o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a nauczycielem opiekunem IX 2009 ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN Z DNIA 1 GRUDNIA 2004 r. § 6 ust. 2 pkt 1 znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 3. Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami • Obserwacja • Udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej • Organizacja zajęć własnych • Zapisy w dzienniku zajęć • Sprawozdania z Rad Pedagogicznych • Plany miesięczne okres stażu 4. Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji • Konsultacje z opiekunem stażu dotyczące zapoznania ze sposobem prowadzenia obowiązującej dokumentacji (dziennik, dokumentacja wychowawcy) • Dziennik zajęć • Karty obserwacji • Prawidłowo prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania IX 2009 5. Poznanie aktów prawnych regulujących działania przedszkola. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola • Analiza dokumentów: Statut Przedszkola, programu wychowawczego, programu rozwoju placówki, dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi (dziennik zajęć i rozkład zajęć) i innymi zarządzeniami: Rady Pedagogicznej • Notatki własne IX – X 2009 6. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu • Poznanie regulacji prawnych w zakresie BHP w placówce • Stosowanie obowiązujących zasad bezpieczeństwa IX 2009 – V 2010 7. Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z ich zadań • Udział w konferencjach Rady Pedagogicznej • Listy obecności okres stażu 8. Dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć (konspektów) • Teczka stażysty okres stażu 9. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go Dyrektorowi przedszkola • Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju • Sprawozdanie z realizacji stażu za okres I półrocza • Sprawozdanie z realizacji całego stażu II 2010 V 2010 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją • Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji • Wniosek • Dokumentacja stażu V 2010 § 6 ust. 2 pkt 2 umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 11. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli • Obserwacja zajęć, omówienie i ewaluacja • Arkusz obserwacji zajęć dla dokumentowania swoich ocen i opinii raz w miesiącu 12. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu • Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych • Konsultacje z opiekunem stażu • Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć • Scenariusze zajęć edukacyjnych • Notatki i wnioski z rozmów • Autorefleksja raz w miesiącu 13. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu nauczycieli • Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatnych do potrzeb własnych i przedszkola zgodnie z harmonogramem WDN • Zaświadczenia ukończenia szkoleń, kursów, warsztatów • Udział w posiedzeniach szkoleniowych Rad Pedagogicznych organizowanych w ramach WDN cały okres stażu 14. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych • Studiowanie czasopism i literatury psychologiczno - pedagogicznej • Spis literatury metodyczno - pedagogicznej w ciągu stażu 15. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej i informacyjnej • Korzystanie z publikacji dotyczących edukacji • Przygotowanie dokumentacji stażu z wykorzystaniem technik komputerowych • Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego • Teczka stażysty • Płyta z zapisem elektronicznym • Potwierdzenie zamieszczenia planu rozwoju zawodowego w Internecie cały okres stażu § 6 ust. 2 pkt 3 znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów 16. Rozpoznanie możliwości i potrzeb dzieci znajdujących się w grupie. Diagnoza • Prowadzenie kart obserwacji • Karty obserwacji dziecka okres stażu 17. Poznanie sytuacji rodzinnej podopiecznych • Rozmowy w zespole wychowawczym • Analiza Karty Informacyjnej Dziecka • Spotkania z rodzicami (rozmowy indywidualne) • Karta Informacyjna Dziecka • Notatki własne okres stażu 18. Współpraca z rodzicami • Zaangażowanie rodziców w przygotowania uroczystości w grupie • Pozyskiwanie rodziców do pracy na rzecz grupy i placówki • Sprawozdanie okres stażu 19. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb podopiecznych • Czytanie literatury pedagogicznej i psychologicznej • Notatki własne • Rejestr pozycji okres stażu § 6 ust. 2 pkt 4 umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć 20. Poznawanie zasad omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć • Rozmowa z opiekunem stażu • Notowanie spostrzeżeń • Wyciąganie wniosków • Notatki, spostrzeżenia IX 2009 21. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności • Uwzględnianie opinii opiekuna w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem • Teczka stażysty w ciągu stażu ZADANIA WYNIKAJACE Z WŁASNYCH ZAINTERESOWAŃ I POTRZEB PLACÓWKI 22. Zadania związane z planem rocznym przedszkola • Organizowanie i współorganizowanie imprez przedszkolnych typu: urodziny dzieci, bal przebierańców, Dzień Babci i Dziadka, Pożegnanie starszaków • Dekoracja przedszkola • Notatki, scenariusze, zdjęcia okres stażu 23. Pogłębianie wiedzy i umiejętności dydaktyczno – wychowawczych • Uczestnictwo w kursach doskonalenia zawodowego, studiowanie fachowej literatury, poszukiwanie ciekawych rozwiązań na stronach www • Zaświadczenia, spis literatury, stron WWW okres stażu Zatwierdzam do realizacji ……………………………………. …………………………………………. MIEJSCOWOŚĆ, DATA PODPIS I PIECZĘĆ DYREKTORA Opracowała mgr Renata Szot – nauczyciel stażysta Publiczna Szkoła Podstawowa w Pilchowie Wyświetleń: 3480
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |