Katalog

Dominika Bąbała, 2010-05-28
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcia otwarte dla rodziców: Ubieranie choinki.

- n +


Zajęcia otwarte dla rodziców

Temat : Ubieranie choinki

Cele operacyjne:
• Dziecko poznaje tradycję dekorowania choinki w okresie Świąt Bożego Narodzenia,
• Dziecko cieszy się ze wspólnego ubierania choinki przygotowanymi ozdobami,
• Dziecko poznaje słowa piosenki „Choinka w lesie stała”, wykonuje interpretację ruchową do piosenki,
• Dziecko rozwija zmysł dotyku podczas zabawy „Zaczarowany worek,
• Dziecko przelicza w zakresie od 1 do 5,
• Dziecko wykonuje łańcuchy na choinkę, dokonuje wyboru rodzaju wykonania pracy plastycznej,
• Dziecko potrafi określić miejsce w przestrzeni danej ozdoby na choince,

Materiał dydaktyczne: piosenki z utworami o tematyce świątecznej, sylwety ozdób choinkowych do wiersza (jabłuszka, pajac, kaczuszka, zajączek), sylwety choinki do zabawy „wyprawa po choinkę, balon, słomki, makaron, kolorowy papier, klej, nożyczki, kolorowa krepa, kolorowe apaszki,


1. Rozpoczęcia zajęć, piosenka na powitanie,
„Witam wszystkich zgromadzonych oto tu w tej sali, zaraz wszyscy zatańczymy będziemy śpiewali, hej hop, hej hop, zabawmy się w piosence hej , hop, hej hop, podajmy sobie ręce”
2. Powitanie zgromadzonych rodziców, zabawa na dobry początek,
„Podaj proszę swoje dłonie i uśmiechnij ha, ha, się teraz powiedz swoje imię zabawimy się”, zabawa z balonem w kole, tańczymy przy muzyce utrwalamy imiona wszystkich zgromadzonych na zajęciach.
3. Powitanie zgromadzonych podczas zabawy „Przyjaciele od łokci”, spacerując przy muzyce witamy się (dotykamy się częściami ciała wymienionymi przez nauczycielkę), kolanka, łokcie, kłaniamy się,
4. Rozmowa wstępna, podanie celu zajęć, kilka słów o tradycji przynoszenia do domu zielonego drzewka i zdobienie choinki w okresie świąt,
5. Słuchanie wierszyka Tadeusza Kubiaka pt.: ”Wesoła choinka”, jako wprowadzenie w tematykę ubierania choinki, rozróżniania ozdób choinkowych, ukierunkowane pytaniem: „Jakie ozdoby zawieszono na choince, jak one wyglądały i ile ich było?”. Po wysłuchaniu wiersz dzieci odpowiadają na pytania, umieszczają na tablicy sylwetę choinki i ozdób z wiersz, przeliczają ozdoby w zakresie od 1 do 5.
6. Zabawa ruchowa „Wyprawa po choinkę”, na sali rozkładamy kartki – z sylwetą gałązek choinki, na końcu sali znajduje się duża choinka, zadaniem dzieci jest dojście choinki po kartkach z gałązkami, na kartkach pustych nie stawiamy nogi, dwie drużyny kto pierwszy zdobędzie choinkę.
7. Powitanie „Zielonego gościa w sali”, słuchanie śpiewu nauczycielki, pt.” Choinka w lesie stała”, dowolna interpretacja ruchowa do słuchanej melodii.
8. Jaka to ozdoba, rozwijamy zmysł dotyku podczas odgadywania ozdoby ukrytej w „zaczarowanym worku” – bombka, łańcuch, orzech, szyszka,
9. „Choinka strojnisia”– dzieci w parze z rodzicami podczas utworu muzycznego dekorują choinkę, którą jest dziecko, zadaniem rodzica jest wiązanie kolorowych wstążek z krepy, kolorowych apaszek i zdobienia swojej choinki, na zakończenie prezentacja choinek, choinkowa moda przy muzyce.
10. „Choinkowe łańcuchy”, wykonujemy łańcuchy z:
• Makaronu, nawlekamy makaron, papierowe serduszka
• Słomek, nawlekamy papierowe kolorowe kółeczka,
• Tradycyjny z papieru, kleimy koła, łączymy łańcuch.
11. Wspólnie ubieramy choinkę w naszej sali, oglądamy kolorowe ozdoby, cieszymy się ze wspólnej pracy, określamy miejsce zawieszenia poszczególnych ozdób, na górze na dole, na środku.
12. Pożegnalny taniec przy choince do słów poznanej piosenki.
13. zakończenie i podsumowanie zajęć, podziękowanie rodzicom za udział, wręczenie wszystkim zgromadzonym choinkowego upominku, każdy otrzymuje od nauczyciela, po jednej szyszce świerku zawieszonej na kolorowej nitce, nauczyciel prosi o pomalowanie szyszki wspólnie z dzieckiem i zawieszenie jej na swojej domowej choince na pamiątkę dzisiejszych zajęć.













Wyświetleń: 4994


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.